SME
Nedeľa, 15. december, 2019 | Meniny má Ivica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Figeľ brzdí Ftáčnikov plán s električkou, v meste chce vlak (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

to miesanie

elektricky s tratou TEN-T je len vymysel niekolkych ludi, co tomu podla mna absolutne nerozumeju. Nehadam sa ze Petrzalka potrebuje nejaky system rychlej kolajovej dopravy, to je jasne, ale ten hybrid je hlupost. V kazdom pripade drzim BA palce, nech sa oba projekty zacnu robit co najskor. A uplne najsamlepsie by bolo, keby sa este prepracovala a zvacsila stanica na Filialke tak, aby tam chodili aj R/IC z KE do Viedne (najlepsie cez letisko). No ale snivat je pekne...
 

 

Letiskova spojka dufam bude. Ale hlavne - TEN-T konecne zavadza segregovanu dopravu v Bratislave pod zem. Cize mimo zapchy, mimo preplnenych ulic. A skutocne mi pride trapne, ak sa pre par osobnych ambicii ohrozuje takyto skvely projekt, ktory nam navyse temer cely bude hradit EU.

TEN-T je koncepcny projekt ktory posunie vpred nielen dopravu v petrzalke ci zvysku mesta, ale aj spravi napojenie na primestsku dopravu ako je S-Bahn vo Viedni, reps. ako su primestske vlaky v Parizi, napriklad. Jediny kto ma zaujem invetovat peniaze z regionu len do uzkeho pasa pri pozemkoch v Petrzalke, je Ftacnik. Ten isty Ftacnik, ktory ako starosta tieto pozemky nechal predat. Preto Figel a Freso, davajte si pozor pri rokovaniach. (sranda ze vsetkym trom zacina meno na F ;-))
 

 

Ked uz nemame metro, tak aspon podzemnu zeleznicu. Obvzlast, ked to zacvaka EU.
 

hlavne

ze ta zeleznica je totalne nedopracovana ...
.
1) filialka je hlavova stanica, tunel pod dunajom sa v tejto faze riesit nebude, na to trbea dalsie 1,3 miliardy euro, ktore tak skoro slovensko mat nebude, len skratka pribudne dalsia nevyuzivana stanica. vlaky s taktom 15-20 minut v spicke su mokrym a nerealizovatelnym snom uz len kvoli tomu, ze tie vlaky musia ist aj na hlavnu stanicu a aj do petrzalky ale cez cely prievoz a tam zrovne pred par dnami zrusili vlaky kvoli jeho nevyuzitiu .. ZSSK rusi kade tade vlaky, lebo nema na vlakokilometre a teraz vo velkom zahustia dopravu v bratislave ? to chcem vidiet :)
.
2) ak sa aj postavi stanica letisko, zase to bude len hlavova stanica, ktora bude triestit dopravne toky...
.
3) v kazdom meste sa snazia robit velke centralen stanice (vieden, berlin, stuttgard, malmo, oslo, zurich, bern), len na slovensku robime dalsich XY polohlavnych stanic ...
.
4) tahat vlak napriec petrzalkou je totalna hlupost a neporisi to absolutne ziadnu dopravu.. preboha vsak co by to bol akoze nosny syste mak by cez petrzalku chodili vlaky v spicke raz za pol hodinu a v sedle raz za hodinu ?
.
5) paradoxne najlepsou investiciou bude tych 23 milionov na zrekonstruovanie bratislavskeho zeleznicneho uzla a reko stanic ala lamac, devinska nova ves a postavnie viacerych novyh stanic..
.
http://www.zeleznicne.info/vie...
.
zeleznicna stanica filialka je len voda na mlyn J&T, ktora ma exkluzivnu zmluv od vazneho, ze cely ten pas bude developovat ona .. a hadajte s koho tryskacom sa vyvazali spicky KDH ? mno predsa J&T ...
.
7) kvoli dementnym majstrovstvam ktore trvali 2 tyzdne a stadoin za 90 mio euro, ktory patri vlastne sirokemu za statne peniaze nebude mat petrzalka elektricku ...
 

hadajte kto presadil ...

... ze Filialka NEBUDE nova hlavna stanica ako bolo povodne planovane ...

Hadate spravne, mestska cast, err, KDH, Bratislava Nove Mesto.

A na TEN-T by boli peniaze keby pan figliar nezacal systematicky presuvat co sa da z kolajovej dopravy na cestnu ... nech to stoji co to stoji ...
 

 

hlavna stanica??? a ako sa tam prosim ta dostanu vlaky zo smru z KUTOV??? Marchegu...
 

 

V strednodobom horizonte mali chodit medzinarodne uvratou cez gardu a v dlhodobom sa mal postavit novy tunel pod Kolibou.

Ale to je vsetko uz pase. Novomestska verchuska si presadila ze Bratislava ziadny novy dopravny uzol nepodtrebuje. Ved oni aj tak jazdia vsade autami a tie provizie za pozemky boli tak sladke ...
Sedlac nech sa teriga zo stanice na stanicu trolejbusom a travi v MHD hodiny. To neni ich problem.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

suhlasim, je to chvalihodne.

1. v starom meste segregovana doprava uz nie je kam ist. Aj elektriky sa tam vlecu ako slimaky
2. prave preto to financuje EU, vybuduju sa za ich peniaze. Nasledne vytvorenie ekonomickeho ssytemu uz bude samocinne (od butikov po obcerstvenie). Priklad za vsetky: fornetti kiosky vobec nemusia strasit na ulici, ked mozu byt v ramci podzemnych stanicnych priestorov. To iste napr. kadejake stanky na Hlavnej stanici (tej sa tento projekt myslim netyka, ale stanky su tam lebo tadial chodi vela ludi, co sa takto presunie inam).
3. kedze som nic take nenapisal, niet na co reagovat
4. presne tak, TEN-T nie je len o Petrzalke, ale o celom regione. A kym elektricka z Petrzalky by doviezla ludi na Safko, odkial by sa terigali pomalymi spojme PRESNE TAK ako doteraz, pomocou podzemnej zeleznice sa budu moct odviezt aj do inych prestupnych uzlov.
5. toto mi vadi najviac, ze ludia ako ty planuju vzdy len na sucasny stav a nikdy nemyslia do buducnosti. Bratislava sa rozrasta co do plochy, tak aj do poctu obyvatelov. Preto ma zmysel pozerat sa na dopravu u vacsich susedov a pripravit sa a vyhnut problemom, ktore uz oni nasledne riesili menej efektivne.

a co je pre mna najdolezitejsie - ked uz raz bude polozeny zaklad podzemnej kolajovej dopravy, tak nasledne rozsirovanie je vzdy lahsie, ako zacinat uplne odznova.
 

 

1. je kam, stare mesto nie je ziadny problem, na vacsine usekov idu elektricky oddelene, ked chces vyzerat dolezito, tak segregovane... jedine co staci je NASTAVIT SEMAFORY... otazka 3 sekund... staci chciet... senzory su, len vola nie je...
2. PREVADZKOVE NAKLADY, rozumies co to je... tie svoje bludy o kioskoch si nechaj... pozri sa laskavo na TRNAVSKE MYTO... treba k tomu nieco dodat??? podla mna netreba... ano, podla teba ludia vobec nemusia strasit von na slnku, ale najlepsie im bude v podzemi ako potkanom:)) a na ulici budu jazdit a parkovat auta!! tak je to spravne:))
4. dookola omielana somarina ze elektricka na Safko... ja uz neviem, co nuti ludi sa vyjadrovat k niecomu o com nic nevedia... elektricka NEBUDE KONCIT na safku, ale pojde dalej: do Dubravky, na Hlavnu Stanicu, do Ruzinova, do Race, Zlate Piesky, obsluzi BEZ PRESTUPU drvivu vacsinu celeho mesta! a ano, mesto ma ambiciu riesit dopravu v Petrzalke, a petrzalcania do Pezinka necestuju... cestuju do centra, pripadne sirsieho centra, co obsluzi elektricka... Petrzalka ma 100.000 obyvatelov, zije tolko v oblasti zeleznice??? mozno ak zaratame aj Trnavu, co Trnava cela do BA nedochadza, ale Petrzalka zial cestuje do centra takmer cela...
5. Bratislava sa rozrasta do poctu obyvatelov??? nehovor... elektricka pokojne zvladne rozsirenie, nemaj strach...
 

 

he? netaraj ved v centre sa uz teraz elektricky vlecu. nedajboze to este zahustit "nosnym" systemom z petrzalky. nech len tonpekne supnu pod zem
 

Semafory NIE JE MOZNE nastavit.

ODI to neumozni - kdekolvek Dopravny Podnik zafinancoval nove semafory, tam si Policia VYNUTILA preferenciu aut.

V reali to skoncilo vsade tak ze za dotaciu elektrickovej dopravy za vybudovali semafory zabezpecujuce preferenciu aut ...
 

elektricka

Nie je pravda ze system musi ist pod zemou. Niekolko krat som mal moznost navstivit mesto Nantes. Podobne ako bratislava je rozdelene riekou (Loira ) , dokonca s ostrovom uprostred, tiez je teren mierne hornaty , oblast ma cca 750000 obyvatelov. Povrchovy elektrickovy system s velkokapacitnymi supravami ( tri vozne , prostredny segment nizkopodlazny ) , slusne intervaly a logicka siet prepojenia 4 trati funguje celkom fajn ... a je urcite lacnejsia ako metro http://en.wikipedia.org/wiki/F... Ale tieto spory kedy sa Radni pani v Bratislave pretahuju uz desatrocia neprinesu vobec nic, vlak riesenie nie je , dolezity je aj pocet zastavok kde ludia mozu nastupit a dostat sa tam kam chcu , tych par vlakovych stanic bude pre ludi znamenat nepohodlie a stratu casu ( najprv s adostat na stanicu , potom cakat na vlak , potonm zase cakat na prestup na bus ), tak ze prinos nula bodov...
 

nepresnosti

1. elektricka je dorpavne aj ekonomicky neefektivne riesenie dopravy cez Dunaj. jedine efektivne riesenie je kombinacia TEN-T17, regio vlakov a NS MHD po tej istej dopravnej ceste.
2. Petrzalka ma cca 125 000 trvalych obyvatelov a cca 180 000 realnych obyvatelov. Petrzalcania cestuju vselikde - nielen do centra, v poslednych rokoch vyznam centra vyznamne klesa. Vlakove riesenie ma tu vyhodu (na tom sa ziskava dopravna aj ekonomicka efekticvita), ze v mestskych suvislostiach riesii to co ma riesit mestsky system, v regionalnych zase prepravuje cca 150 tis. denne do Bratislavy prichadzajucich a v europskych rozmeroch je sucastou TEN-T17 to vsetko po jednej dopravnej ceste, combo riesenie 3 v 1 zabezpecuje investicnu aj prevadzkovu efektivitu. a taktiez zabezpecuije riesenie velkej casti dopravnych problemov Bratislavy.
3. Elektricka sice mozno rozsirenie zvladne, ale jej topologia a usporiadanie sposobi jej neefektivitu a od isteho rozsahu bude nepreferovana. Priklad - Karloveska radiala. ak sa naozaj predlzi az do Devinskej tak co z toho bude?? Kym sa prederie cez Lamacsku Branu, Dubravku atd atd atd tak prejde aj hodina. Podmienkou efektivnosti a uzitku totiz nie je tom, ze mozem cestovat bez prestupu, ale rychlost prepravy.
 

 

V petrzalke je na linke nosneho systemu (primestskeho vlaku) zakreslenych 6 - 7 zastavok, v ostatnych mestskych castiach (vratane centra mesta) maximalne 1 - 2. To niekto mysli vazne? Teraz to vyzera, ze Petrzalka je hlavne mesto Slovenska a okolo su len jej periferie.

Primestsky vlak predsa nemoze plnit funkciu elektricky na uzemi Petrzky. V petrzke treba postavit jednu (max. dve) zastavky a do nich zvazat busmi (alebo idealne elektrickou) cestujucich.
 

vlak a elektricka.

1. Na druhej strane Dunaja je tych zstavok tiez dobre viac. zoberme do uvahy aj vetvy na Senec, Podunajske a Devinsku. taktiez sa predpoklada zahustovanie zastavok vlakovych.
2. vlak ani nema plnit funkciu elektricky ;-) vlak ma plnit funkciu NS MHD ;))) a taktiez funkciou regio vlaku a transeuropskeho koridoru... :)
 

 

Na petrzalskej strane je zastavok 6 - 8, mozno kazdych 500 - 1000 metrov.
Na ostatnych radialach je ich podstatne menej - 1, 2, 3, navyse tieto radialy su aj dlhsie ako navrhovana petrzalska.
http://www.facebook.com/nosny....
Takze to naozaj vyzera tak, ze v petrzalke bude premavat primestsky vlak v ulohe elektricky.

To naozaj myslite vazne?
 

Ta posledna veta

tak ta ma dostala. Je to cisto lem moj nazor (nikdy sa nestaviam do pozicie ze zastupujem vecsinu vetami zacinajucimi slovkom Kazdy lebo aj ja ) teda ak by som mal ja cestovat hodinu elektrickou bez prestupu , alebo 45 minut s jednym prestupom a riskovat ze pripoj bude meskat , alebo mi utecie , tak radsej sadnem do tej elektricky s novinami alebo MP3..
Otazka bez rypania : v com je elektricka neefektivne riesenie ?
 

efektivita

1. nuz nie kazdy je student alebo dochodca, ze ma casu nazvys. pri ceste do a z prace, to je pol hodina, ktoru ak vyjadrime v ekonomickom ponimani cinio mesacne 10 hodin, co je uz jeden pracovny den. Pri priemernej bratislavskej mzde to je cca 50 euro. Ak teda bude priemerny bratislavsky zamestnanec cestovat (podla tvojho modelu) s prestupom, tak si len na casovej uspore zarobi na trojmesacnu elektricenku pri sucasnych cenach. ;-)

niekto si proste zase vazi svoj cas a chce ho radsej vyuzit naopriklad s rodinou a priatelmi nez len presuvanim..

2. neefektivita elektricky spociva prave v pomalej rychlosti, hustote zastavok, nezokruhovani siete (teda topologia) a v zranitelnosti CMO.
 

 

"Podmienkou efektivnosti a uzitku ... rychlost prepravy." Suhlasim! Je problem zrychlit elektricky? Ved nove trate robili skoro vsade... Alebo preco stoji elektricka kazdych 100metrov? Nedalo by sa cestu zrychlit tym, ze by chodili parne-neparne zastavky napr.?
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava