SME
Pondelok, 19. august, 2019 | Meniny má Lýdia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Karlovej Vsi chýbajú niektoré linky MHD (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nastahuju sa na kopec a potom sa cuduju. Podotykam, ze ta MHD tam este 4 roky (podobnost s dlzkou volebneho obdobia komunalnych poslancov, vr. pana Zahradnika nie je nahodna) dozadu nebola a vacsina sa tam stahovala s tym ze tam ta MHD proste nie je.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hlavným problémom

je lenivosť... Kým neprišiel supermanažér za(á)hradník, ešte stále oxidujúci v DPB, tak to tam nikmu nechýbalo... ale OK, nech si KV zaplatí, bude mať - či to už súdružke Hanulíkovej asi nevonia, však?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zahradnik

uz si nemoze robit volebnu kampan za mestske peniaze a obcania KV uz nie su uprednostnovani oproti inym mestskym castiam
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Už sa začína volebná kampaň? Dokiaľ si Záhradník týmto spôsobom zabezpečoval hlasy, tak nikomu tie linky nechýbali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

čo ten KDH pozitívny Lenč kecá?

ešte ho nikto neposlal tam, kde si hovia jeho súkmeňovci?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

idealna prilezitost

pre sukromnych prepravcov... mohlo by tu fungovat nieco ako v banskej stiavnici.. minibus, ktory by zvazal ludi z roznych zapadnutych miest kamkolvek, kde sa nemaju sami ako dostat.. len to by musel niekto zapnut mozog a pustit sa do toho
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

inak

karlovke by sa zisli aj ine autobusy... kedysi chodil super spoj z dubravky cez karlovku neviem az kam, ale minimalne po plynarensku.. aj priamu elektricku na hlavnu stanicu nam zrusili... vsetko nam tu rusia. a ta blba 139 ide len raz za hodinu, clovek sa na to ponahla jak sprosty, utecie mu to pred nosom a moze ist dokelu...
fakt by nebola odveci trosku konkurencia dopravnemu podniku, ak by sa do toho niekto pustil. vo velkych mestach bezne operuju viaceri dopravcovia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

32

Je to veľká škoda že zrušili priamu električkovú linku na Hlavnú stanicu. Teraz musíte prestupovať (až 1x čo je Karlovu Ves katastrofálna podmienka) a ísť 32-kou až na Stanicu :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na 32 sa neda vobec spoliehat. vzdy ked ju potrebujem, tak bud meska, alebo vynecha. vcera meskala 7 minut. a pred nejakym casom pocas cesty na stanicu nabrala meskanie asi 15 min, a vlak som stihla len tak-tak. a vacsinou ju potrebujem prave cez vikendy, kedy chodi len 2x za hodinu, co je jak keby ani nechodila. asi najviac za svoj zivot som cestovala vlakom 1-2roky dozadu, vtedy ked bol vyse roka uzavrety tunel, a chodila som na/zo stanice na 2 prestupy - na lafranconi a na zochovej... tak sa cuduj, ze ma stve, ze nam zrusili priamy spoj.. uz teraz je to lepsie, odkedy je zas otvoreny tunel, je viac moznosti ako sa dostat na stanicu, len si musim zapamatat, ze uz nikdy nemam chodit 32-kou, a bude dobre :) a ty mas nejaku zášť voči karlovej vsi alebo preco taky vyrypujuci ironicky koment?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

uplny suhlas. kazda mestska cast mala priame spojenie so stanicou. Dubravka a Karlovka vsak vypadli. Sorry ale 32-ku neratam, pretoze fakt na nu nie je spolah a nikdy neviete co sa stane na patronke a kramaroch. Okrem petrzalky, kde chodila a chodi velmi casto 93-ka vsade fungovala elektricka: dubravka (c.1), Ruzinov (c. 8) a Raca (c. 3), aspon myslim. Zial neviem preco zmenili ich trasy tak debilne. Zavedenie spoja 133 sa osvedcilo. Byva plny a vytazeny. Bolo by fakt nacim porozmyslat aby sa zaviedli aj ine taketo spoje, napriklad cez trnavske myto, resp. ine hlavne tahy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no ano...neviem preco nemozu predlzit napr. elektrickovu linku 12 na Hlavnu stanicu. Sice ano, z karlovky ide 32-ka, ale z dubravky tam nejde nic. A ohladom tej linky 133: podla mna by kludne mohol chodit aj predpoludnim, po 6-tej vecer a aj cez vikendy.

Naozaj nechapem niekedy tych, ktori spravuju organizaciu mhd. Zavedu niekedy celkom zbytocne linky (napr. linka 31...namiesto neho by kludne mohla chodit 39-ka v castejsich intervaloch) namiesto toho, ze by zaviedli priamu linku z autobusovej stanice na letisko, z dubravky na hlavnu a zaviedli by 78-ku aj na vikendy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zrejme myslis autobus č. 30, ktory chodil z Dubravky az do Poddunajskych Biskupic, resp. 101 k Mostu SNP (Nový Most), ci expresne linky 112, 115, 117 premavajuce v spicke... Doteraz nechapem, preco sa zrusili expresne linky, z Dubravky do Race som 105-kou presiel za polhodinu, elektrickou 5 to trva o polovicu dlhsie a legendarna 104-ka chodila az k Prioru (Tescu).
Elektricku 1, ktora chodila z Dubravky na Hl. stanicu si udajne vyziadali presmerovat samotni cestujuci, neviem uz ci na zaklade peticie alebo coho, ale DP ju nepresmeroval z vlastnej iniciativy.
Nechapem ani zavedenie tychto novych "kratkych" liniek, ktore nasledne rusia, zrejme su stratove, ale s tym predsa museli pocitat, ved aj v Dubravke tou novou 27-kou jazdi len par ludi (info z IMHD.sk, kedze ja uz v BA roky nebyvam)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tu 115 som myslela.. bol to super spoj. chodili sme nim s prababkou z tuzexu v dubravke az na prievozsku.. je dost blbe, ze do karlovky uz nechodia autobusy, lebo kazdu chvilu je nieco s elektrickami a potom sa nemame ako inak dostat do mesta.
o tej elektricke c.1 som nevedela, ze to bolo na popud cestujucich.. divne..
tiez si myslim, ze museli pocitat s tym, ze tie nove linky nebudu chodit natrieskane..hlavne kvoli tomu, ze ked to chodi 1-2x za hodinu, tak sa na to nikto nebude spoliehat, ze mu to pojde prave vtedy, ked potrebuje, a radsej si to prejde peso.. okrem dochodcov, ktorym je tazko ist peso, a aj to len tych, ktori sa prave nikam neponahlaju a je im jedno, kedy dorazia do svojej destinacie..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neviem preco mi neodoslalo prispevok, takze este raz...
115-ka bola super spoj, lebo fakt zastavovala len na niektorych zastavkach a Dubravkou preletela za par minut. Doteraz mi nie je jasny primarny dovod zrusenia tychto expresov a vlastne cele prelinkovanie bratislavy do "ciselnych zon". Teraz je Karlova Ves, resp. trasa z Race na Racianske myto riesena nosnym systemom elektriciek, ktore mi stale pridu velmi pomale. 107-ka z Race bola v meste za chvilu, elektrickam to trvalo 2x tolko, detto ostatne expresy, ktore kopirovali trasy kolajovej dopravy. A bolo super z okna "cerveneho" spoja sledovat kopu ludi na zastavkach, ktori cakali na "obsluzne" linky. Zial, vela veci sa uz nevrati...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nic v zlom, ale nosny system elektriciek nieje zly system. Ked premavali linky 107,104,105,106,101,115,112,37,30.... atd, nechodilo cez BA tolko aut a cesty boli volnejsie, takze preto tie busy tak rychlo jazdili. Netvrdim, ze vsetko je dokonale, ale elektricky maju svoj jazdny pas a niesu obmedzovane hustotou automobilovej premavky, hlavne v spickach. Ano, ked sa jedna pokazi, je problem a nastava meskanie. Ale tych poruch je urcite menej, ako aut na bratislavskych cestach kazdy den. :-DD
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problem elektriciek v BA je najma ten, ze tam nefunguje (teraz neviem ci to spravne napisem) preferencia tejto trakcie na krizovatkach, tzv. zelena vlna pre elektricky. Myslim, ze to funguje v Prahe i dalsich europskych mestach, takze tam to ma skutocne zmysel. Pripadne, keby boli elektricky riesene "mimourovnovo", pretoze trmacat sa mestom dvadsiatkou po Obchodnej alebo v kazdych 200 m stat na semafore, na rychlosti neprida. Osobne som velky fanusik elektrickej dopravy v mestach a mrzi ma, ze prave Bratislava za socializmu v tejto sfere nenapredovala (Praha mala v polovici 80-tych rokoch 31 liniek, Brno a Ostrava po cca 22 a Bratislava 13) a dufam, ze raz elektricka pojde aj do Petrzalky, ale z 90-tych rokov si ako najrychlejsiu formu MHD pamatam expresne autobusy. Vlastne niektore expresy funguju dodnes, napr. (ak je to este tak) autobus 21 z Devinskej N. Vsi je expresny... Ale aj tak sa mi niekdajsie riesenie dopravy v BA (bez ohladu na rozdiel v "traffic" kedysi a dnes) zdalo rozumnejsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Absolútny súhlas... som totižto vodičom električky, takže viem, o čom to je. Úplná pravda, preferencia električkovej dopravy v BA nefunguje absolútne. Nech tu rozpráva kto chce, čo chce. Jediné miesto, kde preferencia ako tak funguje, sú svetlá na ŽST Vinohrady, čo je ale zúfalo málo. Keď vyrazím z Dúbravky, ako linka č. 5, a začnú ma zdržovať semafory, prichádzam na Molecovu v KV -6 min. A to ešte zďaleka nieje polovica trasy na Komisárky. OTRAS!!! A to už sa nechcem rozpisovať o kvalite koľajového zvršku, ktorý je v žalostnom stave v celej BA. Preto samá výkoľaj. To spomalené trmácanie sa po BA ide aj na vrub tej kvality koľajníc. Máme samé obmedzenia rýchlostí, čo samozrejme cestujúci nevedia a takmer vždy si myskia, že vodič je asi sprostý, lebo po rovnej trati sa trmáca 20 km rýchlosťou. Dalo by sa o tom písať až až.... Ale my to tu iste nevyriešime. Môžeme o tom len polemizovať.. Škoda... Ale máš skutočne absolútnu pravdu v príspevku nadomnou. Keby všetko bolo tak ako má byť, bola by radosť cestovať električkou po BA...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kolajnice v BA som si uzil za studentskych cias zaciatkom 90-tych rokov, kedy som prakticky denne bol nuteny cestovat elektrickou z Krasňan do Dúbravky - hoci, ako som uz spominal, v spickach som vyuzival expres 105. A myslim, ze aj mrtveho by prebral usek medzi Karlovou Vsou a Dubravkou, kde priam hrozilo vykolajenie a detto kolajovy zvrsok medzi PKO a Mostom SNP. To bol teda zazitok. Zrejme to uz odvtedy opravili, ale nie raz som vtedy bol svedkom nahlych zoznameni ludi, ktori sa poprekoprcovali cez seba ako pri ragbiovom zapase :)
Ale elektricky ma aj tak fascinovali odmalicka, mal som doma dokonca kopu starych map Bratislavy s MHD, ktore som pozical a uz sa mi nevratili, zostala mi len jedina starsia z roku 1976 :) Skoda, ze socializmus preferoval lacnu ropu zo ZSSR a nerozvijala sa elektricka doprava, mozno by dnes bola siet elektriciek a trolejbusov ovela bohatsia a snad by sme okrem podchodov mali i metro...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

linka 139

inak premáva v 30 minútovom intervale cez pracovné aj voľné dni, nie v hodinovom ako píšeš... Vynecháva jedine odchody 9.55 a 19.25 zo Slávičieho údolia a odchody 10.03 a 19.33 z Molecovej. Je to z dôvodu bezpečnostnej prestávky pre vodiča.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

akurat to pozeram na nete, mas pravdu..ale minuly tyzden ked som potrebovala ist tym busom, tak na zastavke bol cestovny poriadok, podla ktoreho to chodi len raz za hodinu..tak asi zabudli prelepit
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava