SME
Nedeľa, 25. august, 2019 | Meniny má Ľudovít

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Architekt: Hlavným dopravným problémom mesta Bratislavy sú výpadovky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hlavným problémom sú ľudia ako Šimko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K-

Tony, vies to nejako rozviest? Vies nejako vyargumentovat, preco? Cital si ten povodny rozhovor na webnoviny.sk? Takto sa len zbytocne zhadujes, a davas sa na poziciciu cloveka nieco ako bicykloterorista. Vsetko co ohladom aut, je s principu zle. Takto sa dopredu neda ist.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hlavným problémom sú ľudia, ktorí sú presvedčaní, že ich spôspob prepravy je jediný správny a svojim správaním brzdia alternatívy. Ak vybudovaním TEN-T17 čiastočne zastagnujeme dynamickú dopravu, môžeme preniesť svoje úsilie a aj financie viac smerom k pešej a cyklistickej doprave. Ak nesprávnymi rozhodnutiami hromadnú dopravu zablokujeme, budeme stále riešiť len urgentné problémy dynamickej dopravy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jozef.uhler

veľmi správne, systematika a strategické riešenia v prospech verejnej hromadnej dopravy majú mať prednosť,
ak sa tak nestane v dohľadnom čase, nebude mať možnosti (peniaze i priestor) pre riešenie problémov dynamickej dopravy, kde prevláda IAD
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To by sme sa dlho načakali, keby sme pešiu a cyklistickú dopravu mali viazať na TEN-T. :) V tejto oblasti naozaj možno začať (pri dobrej vôli) okamžite, a to na úkor individuálnej automobilovej dopravy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak urcitee...

1. Z hladiska dopravneho planovanua treba pistupovat koncepcne a systematicky a v ramci opatreni realizovat aspon cast aktualnych.
2. Ad hoc riesenia su v skutocnosti skodlive, dokonca aj pre toho koli komu sa robia
3. Nechapem tej mantre - cyklo na ukor iad... preco na ukor? Cyklo maju mat vlastny subsystem dopravy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Marcel, odpoviem, ale iba raz, ďalej na teba reagovať nebudem, keďže som sa už viackrát presvedčil o tom, že normálna diskusia je s tebou nemožná.
1. Dobrá poučka, čoho konkrétne sa to má týkať, a kde hovorím opak?
2. O akých ad hoc riešeniach ja hovorím?
3. Preto na úkor, pretože vo viacerých častiach mesta to inak nepôjde.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

0. Diskusia so mnou nielenze mozna je, ale ked je aj na druhej strane adekvatny partner, tsk je aj konsyruktivna a nielen vymena nazorov.
1. Nuz, ked nepoznas principy strategickeho, uzemneho a dopravneho planovania, kedy sa najprv vytyci vizia, kde ma mesto byt za 100 rokov (aspon 30 je min), koncepcia naplnania tejto vizie (ciela) rozmeneneho na drobne v uzemnom plane. Podla aktualneho stavu a moznosti mesta a sukromneho sektora realizovat aktualne casti uz ako sucast buduceho systemu. Ine tvrdis v momente ked nechces cakat na koncepciu v TEN-T17 ale chces okamzite riesenia s trochou dobrej vole (a kompromisom voci cielovemu stavu - ako je usek Kutlikovej medzi Technopolom a Ternom a akym ma byt aj elina).
2. Nekonkretizoval si ich, takze toto je skor otazka na teba.
3. Trosku odvazne tvrdenie. Vsetko ide, je to len otazka technickeho riesenia a penazi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

3. Pan Slavik, vy uz viete aj nafuknut ulice?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len sa zopakujem - je to otazka technickeho riesenia a penazi. Nemozem za to, ze Vasa predstavivost nesiaha dalej ako ku kapacitnemu rozsirovaniu ulic. Nastastie aj v Bratislave sa uplatnili technicke riesenia, ktore boli efektne a aj efektivne zaroven...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K+

pod tento nazor sa podpisem hocikedy. Jozef super zhrnute...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako teda?

1. Obavam sa, ze Tony sa uz dlhodobo demaskuje dostatocnym sposobom...
2. Tony je nielen "cykloterorista" ale aj "elektrickoterorista". Nie som si isty, ktire ja b nom sa teraz prejavilo.
3. Ak uz ludia - potom skor Schlosser, alebo Fabor...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hl. dopr. ing.

Tibor Schlosser nie je nic ine ako poradca (mozno splnomocnenec) primatora pre dopravu, nic viac. V zmysle statutu a organizacnej struktury magistratu je celnym predstavitelom pre dopravu a dopravne planovanie vefuci odd. dopravneho planovania, t.c. ing. Vladimir Mikus.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Slávik opäť tesne vedľa

Tibor Shclosser je na úrovni hlavného architekta pre oblasť dopravy s tým, že má na starosti strategické otázky dopravy. Okrem iného iného prípravu dopravného generelu mesta alebo ak chcete hlavného dopravného plánu. Vedúcou predstaviteľkou magistrátu pre oblasť dopravy je zástupkyňa riaditeľa magistrátu a vedúca oddelenia koordinácie dopravných systémov Ing. Kvetoslava Čurná, ktorá koordinuje aj prácu oddelenia Ing. Mikuša.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

chybicka krasy

1. HDI nie je zakotveny ani v statute ani v org. strukture. Preto je len poradcom primatora. Aj ked Ftacnik rad v tomto duchu balamuti verejnost a aj poslancov.
2. Pre dopravne planovanie a riadenie je celnym predstavitelom ing. Mikus. Ze do riadiacej pozicie ako zastupca riaditela bola ustanovena Bajanov clovek - ing. Curna je tiez ucelive. Mimochodom, ako prebiehalo vyberove konanie?
3. Uvedene je dalsim vykricnikom pre fungovanie magistratu (a jeho ucelovu prestavbu) a zvysenu kontrolu zo strany poslancov a urychlene ustanovenie viceprimatorov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K architektovi Šimkovi

Ako projektant časti projektu TEN-T-17 prirodzene obhajuje projekt, ktorý je strategický pre Slovensko. Al zabúda povedať, že koľajová trať v Petržalke je súčasťou projektu TEN-T-17, pretože inak by tunelu popod Dunaj nevyšla analýza efektívnosti, keby v ňom jazdili iba vlaky z Paríža raz za dve hodiny. Vybudovanie časti projektu TEN-T-17 medzi Predmestím a Filiálkou alebo inej časti projektu medzi Janíkovým Dvorom Šafárikovým námestím vo finančnom období EÚ 2007-2013 (s možnosťou financovania do 2015) posilňuje šancu, že na jeho ďalšie financovanie získame prostriedky z finančného obdobia 2014-2020. Treba však poctivo odpovedať na otázku, či v tomto období budeme mať na stavbu tunela popod Dunaj, ktorého rozpočtové náklady sú okolo 800 mil. Eur (pripomínam že na obdobie 2007-2013 dostalo spolu celé Slovensko 11 mld. Eur). Pokračujeme v tejto diskusii, čo je pre Bratislavu najlepšie a do konca mája budeme predkladať materiál pre poslancov zastupiteľstva. Určite zorganizujeme aj ďalšiu verejnú diskusiu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

defekty

1. Velmi spravne ste teraz priznali, ze Vas projekt tramtrainu ohrozuje strategicke zaujmy Slovenska, kam smerovalo usilie rezortu dopravy aj diplomacie, z casti aj hospodarstva poslefnych 7 rokov. Na jednej strane Schlosser vyuzil Ftacnika pre ozivenie jeho 12-rocnej seminarky, Ftacnik Schlossera pre zdanie odbornosti a Figel obidvoch aby sa vyhovoril na mesto, preco presmeruje peniaze na dialnice.
2. Nie je na mieste spochybnovanie projektu TEN-T17, co je treba je sustredit energiu, pracu a zdroje pre jeho vybudovanie. Ftacnik tak pokracuje vo Faborovom diletantizme skodlivom nielen pre Bratislavu ale cele Slovensko...
3. Verejna diskusia - myslite tu propagandisticku snahu o manipulaciu? Ako dopadlo prve sedenie pracovnej skupiny a co nove priniesla? Preco nebolo umoznene sa na nej zucadtnit aj inym nez 'spriaznenym magistratnym nominantom'?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

m.ftacnik

keď sa píše o koľajovej trati v Petržalke, bolo by vhodné uviesť aj odkiaľ - kam,
prepravné výkony na koľajovej trati Janíkov dvor - Šafárikovo nám. prispejú k tomu, že analýza efektívnosti na trati popod Dunaj bude mať horšie výsledky, ako bez nej, dôsledkom môže byť negatívne rozhodnutie,
v takom prípade bude otázne, ako sa bude interpretovať realita a čo by to znamenalo pre záväzky SR a Bratislavy pri konečnom neschválení nenávratnej finančnej pomoci v pôvodnej sume,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mesto nema peniaze. Holy fakt. Preto sa teraz snazi dostat eurofondy z TEN-T, aby aspon nejake peniaze mohlo minut. Zial, robi to bez ohladu na to, ze TEN-T je skvely projekt, ktory konecne moze vytvorit naozaj segregovanu mestsku+primestsku dopravu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

strom a les

1. Takato snaha nemoze uspiet. Disponujem odpovedou EK, ktora sa vyjadrila negativne.
2. Problematika je komplexnejsia: Schlosser chce ozivit svoju 12-rocnu seminarku, Ftacnik potrebuje niekoho, kto mu bude vyvolavat zdanie odbornosti, Figel potrebuje vinnika (mesto) na koho hodi vinu a zobetie eura na dialnice, developeri potrebuju elektricku koli pozemkom a stavaniu, Slavik potrebuje TEN-T17 aby sa vyriesilo cast z metra a uzemie v Peyrzalke ako centralny mestsky park....
3. Pri viacfazovom ptojekte nemoze nastat situacia ze "pre strom nevidim les"!
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava