SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Uhler: Výsledky prieskumu o električke v Petržalke nie sú smerodajné (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

akoze...

ved zistili,ze petrzalcania by chceli rychlejsiu dopravu... :) :) :)
 
Hodnoť

 

tato cvarga je tu uz polovicu toho co tu boli komunisti, poprosim METRO !!
 

...poprosim METRO !!

Tak treba poprosiť komunistov, tí ho budovali 20 rokov a prejedali peniaze určené na výstavbu.
A keby ho postavili, dnes by sme riešili podobný problém, ako riešia v Prahe: čo so startými energeticky náročnými súpravami? Ich modernizácia je finančne náročná, nové súpravy rieši Škoda Plzeň. Kto by dodával jednu súpravu ročne (alebo 2 súpravy za 3 roky - aspoň podľa modernizácie električiek to tak vychádza. Koľko nových električiek sa nakúpilo za posledné roky?
 
Hodnoť

Petrzalcania

Petrzalcania by boli najradsej, keby ste ich prestali odr**vat s tym, ze tu raz bude nejaka elektricka alebo metro. Povedzte narovinu, ze to boli vzdy len predvolebne sluby a chechtaky na to niesu a tak skoro ani nebudu. Dakujeme. (este aj tu o plavarni a stadione poprosim, cur*ci)
 
Hodnoť

ja by som navrhol takuto

otazku:
"Cesta vrtulnikom kamkolvek v Bratislave trva 10 min. Vyuzili by ste takuto dopravu ak by to bolo aj strasne lacne ?"
Takmer 100 % opytanych na tuto otazku reagovalo kladne -> Heliport na kazdy cinzak !
 
Hodnoť

Kto kedy ukázal

schému napojenia predmetnej trate na Šavku na iné trate ?
Kto kedy vysvetlil a ukázal schému trasovania na Hlavnú stanicu ?

Toto je zavádzanie verejnosti a Vtáčnik to robí presne tak ako jeho predchodca.
O čo im ide ?

Tá električka nebude využitá, ak nevzniknú vlásočnícové spoje na jej živnie cestujúcimi.
Ale tie nevzniknú, lebo geniálni architekti navrhli hlavné trasy v PT ako pokrútené makaróny.

Toto je neodborné a zavádzajúce.
Tá električka má význam ako regionálny spoj do Rusoviec a Jaroviec, možno Rajky, ale nie ako riešenie PT potrieb !
Chceme vidieť schémy a tiež analýzy vužitia !!!

N.
 

 

myslis, ze keby to mali,tak by sa obtazovali s tak masivnou propagandou?? :D Musim vsak s tebou nesuhlasit - ak postavia elektricku, bude vyuzivana. Totiz, oni sa uz o to postaraju a to tak, ze zmenou organizacie dopravy porusia vsetky ostatne autobusy (tyka sa to najme nmajvyuzivanejsich 83, 93, 94, 95, 59 atd) aby takto zabezpecili vyuzivanie elektricky. Ze to zhorsi dopravnu obsluhu niet co pochybovat :)

Dolezite su vsak celoeuropske suvislosti: elektricka narusi nielenze projekt TEN-T17 ale aj celoeuropsku Podunajsku strategiu.

Elektricka teda nielenze poskodi Petrzalku, poskodi aj cele Slovensko a budeme na smiech celej Europe a poskodime jej zakladny strategocky projekt, ktory by pomohol Slovensku aj Bratislave a ich hospodarstvu ako cokolvek ine. Projekt elektricky narusa narodnostrategicke postavenie Slovenska na medzinarodnom poli.
 

 

Áno, určite porušia všetky autobusy na Novom moste, Moste Apollo a Prístavnom moste neostane ani jedna autobusová linka :)))
 

...budeme na smiech celej Europe...

Ako keby sme teraz neboli.
Čo nám prinesie TEN-T 17? Platbu za používanie tunela popod Dunaj aj Petržalčanmi cestujúcimi na opačnú stranu Dunaja. Netreba si nahovárať, že po dokončení TEN-T 17 sa nebudú rušiť niektoré autobusové spoje. Veď už pri ekonomickom hodnotení tunela sa poukázalo na to, že bez MHD je tunel nerentabilný. A kto tú rentabilitu zabezpečí - cestujúci do a z Petržalky. Spoplatnenie dopravnej cesty je prostriedok k rentabilite tunela pod Dunajom. Nič iné!!!
 

 

Teraz si rozanalyzujme, co si povedal:
- realizacia elektricky ohrozuje projekt TEN-T17 a teda strategicky narodny projekt, vratane celoeuropskej Podunajskej strategie
- realizacia NS MHD podzemnym variantom rozlozi naklady medzi mesto a zeleznice, teda je aj pre mesto lacnejsie
- redukcia ostatnych spojov pri elektricke bude vyraznejsia nez pri zeleznicnom variante, obmedzovat sa budu linky, ktore vedu v tahu NS MHD (95, 59, cast 78, cast 50). Ostatne by mali byt zachovane na rozdiel od elektrickoveho variantu

Ja odmietam, aby sa mesto podpisalo pod tento tunelarsky trik Ftacnika, ktory ma navyse dalekosiahle narodne aj europske (negativne!) dosledky...
 

Ja zasa odmietam,

aby Bratislava zo svojich peňazí sanovala megalomanský projekt tunela.
 

 

s tym sa da suhlasit. Tunel ako aj zvysok projektu TEN-T17 je financovany z EU a statneho rozpoctu.
 

Prevádzku nebude finacovať EÚ,

ale mesto. Ročne to vychádza (pri linkovom vedení a intervaloch navrhnutých v dopravno-urbanistickej štúdii TEN-T) na cca 2,3 mil. € len na poplatkoch za dopravnú cestu. Prirátajme investíciu minimálne cca 140-150 mil. € na nákup vozidiel a razom hrajú "úspory" pre mesto celkom inú pesničku. Je pravda, že tie vlaky by nemuselo kupovať mesto - ale ich cenu by muselo splatiť prevádzkovateľovi. Aj s primeraným ziskom ...
 

 

Prevadzku bude financovat prevadzkovatel prepravcu. Nevidim dovod, aby to bol nutne mestsky prepravca - ci uz DPB alebo ina mestska firma.
 

Asi zadarmo

"Prevádzkovateľ prepravcu" - to je kto, prosím vás?
Je úplne jedno, či prevádzkovateľom vlakov bude DPB, ZSSK, Jančura či Jožko Mrkvička. Nitko z nich to zadarmo robiť nebude. Mesto výkony vo verejnom záujme, ktoré si objedná (od DPB, ZSSK, Jančuru ...), bude musieť zaplatiť. Ak si výkony neobjedná, nebudú vlaky cez stred Petržalky jazdiť. Bodka.
 

 

Ak si objedná - bude platit príspevok, nie celu sumu. investicne nezapllati nic a prevadzkvoo iba cast. bilancia je stale lepsia.

Ak si neobjedna - zalezi na atraktivite linky, ci sa uzivi alebo nie.
 

Príspevok?

Aký príspevok? Objednávateľ platí celú stratu z výkonu vo verejnom záujme plus primeraný zisk, nijaký príspevok.
Aká bilancia je lepšia? Máte nejaké kalkulácie, ktorým by ste toto tvrdenie podložili? Mne vychádza, že pri vozidlách tram-train budú náklady na 1 km jazdy výrazne menšie vzhľadom na cenu vozidiel, ktorá je približne o polovicu nižšia než u železničných vozidiel. Podľa analýzy, ktorú si robil Juhomoravský kraj, stoja tram-trainy cca 3,8-4,2 €. Nová elektrická jednotka pre ZSSK stojí 9,6 mil. €.
 

+/-

Nejako zle strukturujete Vase uvahy...

Ak mesto nebude prevadzkovat kolajovu trat - nema investicne naklady, ale tieto znasa iba iny prevadzkovatel. Nema ani prevadzkove naklady, lebo sa nemusi starat o vozovy park, personal, zazemie atd...

Ak sa rozhodne (co nemusi) kupit dopravny vykonj vo verejnom zaujme - tak neplati cele prevadzkove naklady, ale len prispevok na ne, v zakonom vymedzenej strukture. (Je to model, ktory je na VUC-ke).

Ak vsak ideme porovnavat investicne a prevadzkove naklady v situacii, ked sa rozhodujeme pre elektricku alebo zeleznicu - potom musime porovnavat nielen naklady ale aj vynosy, ktore bude omnoho vyssie, nakolko zeleznica obsluhuje aj region a teda ma prispevok od regionu ako aj patricne vyssie trzby. Dobre ale vieme, ze toto nie je realny variant, lebo úporovnavame neporovnatelne - DPB nikdy nebude prevadzkovat zeleznicu a zeleznica nebude prevadzkovat elektricku. Teda porovnanvat tieto naklady je zavadzajuce. V takomto pripade treba pouzit skor relativny ukazovatel napriklad nakalady na jedneho cestujuceho, naklady na km, naklady na osobokilometer, naklady na osobohodinu, naklady na osobohodinokilometer...

Zaverom teda mozem skonstatovat jedine: rentabilne moze byt jedno aj druhe (elektricka a vlak), pricom ale len vlak riesi ovela sirsie uzemie, ovela lepsie riesi dopravu v meste, konverguje k NS MHD, je v sulade s narodnymi a eyuropskymi strategiami (napriklad Podunajska strategia, TEN-T17 atd) a podporuje ekologicku, zdravu a prirodzenu mobilitu. elektricka nie.
 

 

Co je to osobohodinokilometer?
 

 

priemerne naklady na jednu prepravovanu osobu, na jednu osobu a hodinu, na jednu osobu, hodinu a kilometer
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava