SME
Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Domové samosprávy v Petržalke vyzývajú na podporu spoločného koľajového projektu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jj jasné, je to dávno slavíkov sen, že z petržalky do mesta sa bude cestovať vlakom... lebo električkou to nebude rýchlejšie... a hlavne!!!! pozor električka úplne rozdelí petržalku...!!! Ba je vlastne rozštvrtená ako pizza
.
http://www.youtube.com/user/cu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čo sa týka tej električky

Riešil vôbec niekto, či budú mať o ňu Petržalčania záujem, teda či im bude vyhovovať preprava autobusom k električke a následne električkou do mesta alebo budú radšej chodiť priamo autobusom? Pretože z niektorých lokalít určite nebude možné ani zďaleka chodiť k električke v strede pešo.
Hlavne že sa do toho majú liať peniaze. Ak by každá stanica/zastávka električky bola napríklad vybavená stráženým parkoviskom pre bicykle, už by to bolo trochu o inom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kto bude mať električku v dostupnosti, ten pôjde električkou, kto nie, pôjde autobusom. Môže nastať aj taký prípad, že po vybudovaní South City sa mosty zapchajú tak, že ľudia, ktorí aj po výstavbe električky budú cestovať autobusom, radšej pôjdu autobusom k električkovej zastávke a odvezú sa do mesta, pretože ich autobus bude na mostoch stáť s autami, ale električka len presviští cez dunaj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

omyly.

elektrickou pojde ten, ktori ma elektricku v dostupnosti (a to je len 25% max. 30%) ale zaroven ma v dostupnosti elektricky aj to, kam sa chce dostat. Cim sa diskvalifuikuje regon Galvaniho, Vrakuna, Podunajske, Mlynske nivy atd atd...

Co sa tyka zahltenosti, Southcity ako aj dalsie projekty potrebuju elektricku, ako rozvojovy impulz, aby mohli stavat vacsie objemy a rozsahy svojich zamerov, plus tie nepostavene. Teda elektricka v skutocnosti problemy sposobi, nevyriesi.

Dalsim rizikom je to, ze aby sa naplnila elektricka, budu sa umelo obmedzovat ine spoje, len aby sa elektricka oplatila. To bude znamenat zhjorsenie dostupnosti a kvality MHD.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

elektricka kopiruje vpodstate linku 95, ktoru kapacitne autobusy s extremne hustym intervalom nezvladaju, tak o com sa vlastne bavime??? navyse oproti L95 nebudu koncit na Safarikovom namesti ale pojdu do Dubravky, na stanicu, do Ruzinova, do Race... napriek tomu L95 je aj na to Safko extremne vytazena... ale niekomu fakty a realita nestaci, potrebuje svoje vymysly...
nechapem preco SME dava priestor takymto extremistom... naozaj tu jeden kriklun dostane priestor v celostatnom denniku, to je smutne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

demonstrujete, ze nechapete dopravnemu planovaniu. Nie som sice dopravny inzinier, ale rozumiem organizacii v priestore a case a som kvalifikovany pre optimalizaciu na sietach.

Linka 95 nie je nosna linka, ale len zberna. Zbierala ludi k fopravnemu uzlu na Safku, kde doslo k ich rozptylu jednak do centra a jednak na ine dopravne subsystemy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

okrem konstatovania svojej uzasnosti aj nejake argumenty budu???:))

L95 je aktualne nosna linka, ale dobre, pre vas to poviem opisne, L95 vyuziva velka cast Petrzalcanov, co asi znamena ze chcu cestovat v jej smere, a v jej smere pojde elektricka a presne ako sa oni teraz "rozptyluju" tak presne tak sa rozptylia rozne linky elekricky do Dubrabvky, do Ruzinova, do Race, na Zlete Piesky...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skutocnost, ze L95 vyuziva velka cast Petrzalcanov neznamena, ze je to nosna linka. Je to len jedna zo síce najvytazenejsich ale ale stále len zbernych liniek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ok, ked si niekto zadefinuje svoje pojmy, nema zmysel sa o tom bavit... treba na to ist popisne...
L95 je vytazena a frekventovana linka, na tom sa zhodneme, dufam ze aj na tom, ze vytazena a frekventovana je preto, ze tak chcu cestujuci cestovat, a tak spravit nosny system v jej smere a pribliznej trase je asi ziaduce, nie?
kam koho L95 zbera nechapem, ale to nevadi, ked ma niekto problem so slovickami, treba nanho ist popisne... ano, L95 zbiera ludi, aby ich dopravila kam idu - do centra, alebo na Safku prestupuju na elektricky, ktore su nosnymi (pardon vyuzivanymi) linkami v inych castiach ako Karlova Ves, Dubravka, Ruzinov, Nove Mesto, Raca...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

absencia alternativ.

vo svojej uvahe zabudas na podstatnu okolnost a to, ze kto chce kedy a kam cestovat. Tu zistime, ze ludia nemaju potrebu cestovat 95-kou a dokonca nemaju potrebu cestovat ani na Safko. Zisitime, ze potreba je distribuovana na centrum, Mlynske Nivy, Nove mesto, Oblast Eurovea a Ruzinov. ZE Safarikovo namestie sluzi ba ako prsstupny bod, inym slovom prestupny terminal. Preto je L95 iba zbernou linkou. Tuto linku volia, lebo nemaju inu alternativu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to su tvoje vymysly a nie fakty... myslim ze nic viac k tomu nie je co dodat...
ludia cestuju L95 lebo "musia" nie lebo chcu... co uz... a chcu ist prave tam kde ma ist vlak:))) to je podlozene vasou vierou? nazorom? alebo dopravnym prieskukom?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vlak nebude znamenať žiadne obmedzenie autobusových liniek? :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hoci sa to vylucit neda, tlak na znizovanie bude ovela mensi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Marcel,

uvedom si jednu vec. Čím drahší bude NS v Petržalke, o to viac sa budú obmedzovať autobusové spoje.
Čiže ak tam postavíme "obyčajnú lacnú električku", tak obmedzovanie busov bude menšie. Ak tade bude jazdiť akýkoľvek vlak, dokonca v celom úseku pod povrchom v drahom tuneli, tak autobusy budú viac obmedzované. Veď ten nový NS musí na seba zarobiť.

A ešte v jednej veci sa mýliš v tom článku. Tvrdíš, že električka je zlá, lebo pritiahne novú výstavbu. Lenže tú novú výstavbu rovnako pritiahnú aj vlak, metro a pod.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- b.pityo, uvedom si, ze si dobre uvedomujem vsetko aj s okolnostami a suvislostami a ze sa nemylim
- investicne a prevadzkove naklady su rozne veci, najme ked investorom nebude mesto. jedinym tlakom bude synchronizacia vykonov a teda v skutocnosti po odstraneni duplicit estu zostanu rezervy pre lepsiu obsluhu jedneho aj druheho prepravcu a obsluhovaneho uzemia ako aj kvality sluzieb
- elektricka pritiahne stavby, vlak nie, osobna previazanost aj zaujmy su v pripade zeleznic radovo ovela nizsie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Marcel,

pripustme, že postaví sa obyčajná, lacná, nepreferovaná a preto pomalá električková trať. Tá bude mať okrem rýchlosti svoje limity aj v prepravnej kapacite. Ale napriek tomu dokáže z oblasti prepraviť viac cestujúcich, lebo bude jazdiť na samostatnom telese vrátane mosta cez Dunaj. A čím viac budem túto trať zdokonalovať a tak zrýchlovať, (napr. cez preferenciu v úrovňových križovatkách,) o to viac bude narastať jej kapacita. A o to viac môžem stavebne zahusťovať Petržalku, pripadne budovať nové obytné zóny, lebo ich električka dopravne obslúži.

Lenže dobre naprojektovaná, uzavretá a od inej dopravy izolovaná vlaková trať, kde vozidlá budú jazdiť podľa signalizácie vždy bude mať vyššiu prepravnú kapacitu, ako tá teraz projektovaná električka. Preto potom takáto výkonná trať zákonite spôsobí brutálnejšie zahusťovanie terajšej zástavby.

Ja si myslím, že ak ti vadí akékoľvek zahuťovanie Petržalky, tak musíš bojovať priamo proti likvidácii terajších zelených plôch. Lebo terajším brojením proti električky v prospech výkonnejšieho vlaku jednoznačne podporuješ investorov, aby budovali toho viac, lebo doprava bude kvalitnejšia. Lebo čím vyššiu voľnú prepravnú kapacitu nad terajšie potreby bude mať nová MHD trať, o to viac sa môže sídlisko zahusťovať.
Ale si naozaj presvedčený o tom, že Petržalka, či jej niektorá časť sa teraz nezahusťuje vo vyššiej miere iba pre absenciu výkonnej MHD?

Pamätaj si:
Vlak (aj električka) iba v jednom jedinom prípade nepritiahne nové investície. Ak bude projektovaný ako málo výkonný systém, neschopný reagovať na nové dopyty na prepravu. (Ale budovať málo výkonný koľajový systém, naviac v tunelovom variante?) Alebo ak sa nové investície jednoducho nedovolia.

Mimochodom pomenuj toho investora, ktorý tvrdí to, že v Petržalke na svojom draho (či lacno, ale cez veľké úplatky) získanom pozemku jedine vtedy postaví megavežiak, ak okolo neho povedie električková trať. A kašle na celý projekt, ak okolo vežiaku povedie podstatne výkonnejší vlak jazdiaci v podzemí. Ten investor ten barák postaví aj vtedy, ak mesto nepostaví zhola nič, a dokonca zruší celú MHD.
Tá zelená plocha iba preto nie je zastavaná, alebo inak kultivovaná, lebo je rezervovaná pre nateraz presne nepomenovanú trať MHD.

Ak sa trať nepostaví, tak treba riešiť to, aby tá plocha zostala zelená. Ak sa trať postavý v akejkoľvek podobe, tak opäť treba bojovať za to, aby tam nevznikla betónová džungla.
Máš právo argumentovať v prospech vlaku, ale rob to rozumne. Je dosť problematická tvoja argumentácia, že menej výkonná povrchová električka pritiahne viac nových budov, ako by to bolo v prípade výkonnejšieho vlaku jazdiaceho cez drahý tunel.
Iná vec je, že ešte nikto ma nepresvedčil o tom, že štátne dráhy dokážu vybudovať výkonný nosný systém MHD a aj ho kvalitne prevádzkovať......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

podaj prst a utrhnu ti ruku

takuto nespravnu, choru a skodlivu variantu nie je mozne pripustit ani teoreticky, nieto este prakticky. dala by sa charakterizovat aj predmetom tohto mojho komentara. taktika postupnych zmien je sice mozno casto vyuzivana a lahsie verejnostou stravitelna (napriklad pri zvysovani cien) co vsak nijako nemeni nic na veci, ze v cielovom stave dosiahneme presny opak povodneho zameru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie. Vysvetlim, ako vznikla idea elektricky do Petrzalky.

Svojho casu bola zalozena spolocnost METRO BVratislava, ktorej cielom malo byt postavit metro v Bratislave. Ked sa ukazalo, ze metro nie je realne, aspon nie v najblizsom case niekolkych rokov, hladalo sa ine vyuzitie, aby nebola ohrozena exitencia firmy a ohrozene posty vo vedeni (svojho casu bol riadityel aj mestskym a miestnyým poslancom a aj v inych organoch mesta). Tak sa najprv zverilo tejto spolocnosti vystavba mostu Apollo.

Ked v roku 2003 sa zacali pripravy na projekte TEN-T17 cez Bratislavu a urobili sa stuidie, ze v ramci prepojenia sa urobi aj linia cez Petrzalku, bolo jasne, ze je ohrozena nielen existencia spolocnosti ale aj politickej buducnosti jej predstavitelov. Tak sa dali hlavy dohromady a vymyslel sa projekt elektricky, ktory nebol dotiahnuty dokonca a na ktory neboli ani financie. Ale bol zachraneny zmysel a odovodnenie prezita firmy.

KEd sa do vsetkeho namontovali developeri, ktori maju zaujem urbanizovat priesotor, tak sa urobili dohody, ze sa spusti elektricka, rtato bude rozvojovym impulzom, hned sa spustia developerske projekty atd atd atd a budeme mat manhattan...

Nikto nikdy nespochybnoval a nesabvotoval projekt TEN-T17 okrem par jednotlivcov, ktory si tym riesili svoje vlastne zaujmy... A tak vznikla elektricka do Petrzalky...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

same nezmysli, same...
1. trasa centrom Petrzalky bola odjakziva planovana pre MESTSKY dopravny system
2. komunisti chceli mat metro, od toho sa upustilo
3. dlho bolo vakuum, potom prisiel Durkovsky, ktory vymyslel, a dobre, rozsirit tam system jestvujucej elektricky, na nic lepsie mesto nema a nebude mat, a hlavne kedze to ma byt system, cize musi porkryvat cele mesto, nie jednu mestsku cast - cize nestaci vybudovat trat v Petrzalke, ale po celom meste, a po celom meste okrem Petrzalky jazdia prave elektricky...
4. prisiel projekt TEN T, cista somarina, ale platena EU, ako to uz byva zvykom, povodne vobec o ziadnej trati stredom Pe neuvazoval, vsak to dava zmysel, kedze ide o zeleznicu, a medzinarodne zeleznicnu trasu Pariz - Vieden - Ba... neviem komu dava zmysel ze by sucastou projektu Pariz - Ba bola trat stredom Petrzalky:))
5. Durkovsky s Metrom vymysleli, kedze BA nemoze byt prijemca EU dotacii, ze sa elektricka "prizivi" na TEN T projekte... to nemali robit, lebo tato osoba sa na to namotala... to prizivenie spocivalo v tom, ze elektrickou trat akoze napoja na zeleznicnu - aby sa to dalo financovat z EU... vsak co clovek nespravi pre EU penieaze

na tomto casom slede udalosti trvam pan Slavik, vsetko sa da vydokladovat clankami v novinach! projekt elektricky je starsi ako napad "napojit" ju na zeleznicu, a napad "napojenia elektricky na zeleznicu" prisiel spolu s tym ze sa na to pouziju EU peniaze... kto ma trochu IQ tak mu je asi jasne preco sa s tym prislo... nie preto aby chodili motoraky po Petrzalke, ale preto, aby sa EU peniaze pouzili na nieco zmysluplne, na co sa pochopitelne (kedze to je zmysluplne) pouzit nemozu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. Trasa centriom Petrzalky bola planovana pre NOSNY system MHD, ktory ma v textovej casti aj iste charakteristiky - ktore elekticka nesplna vobec a idealne metro. zeleznicny projekt sa naplneniu Uzemneho planu priblizuje.

2. V zmysle prijatych strategickych dokumentov mesta sa doteraz od metra neupustilo. Je stale planovane a vyzadovane PHSR a UPN.

3. Po celom meste jazdia jedine autobusy. Elektricka trakcia je limitovana. Elektricka nema okrem Petrzalky pokryte Mlynske Nivy, Galvaniho, Roznavsku, Vrakunua Podunajske Biskupice, trolejbus zase zapad mesta.

4. Trat v strede Petrzalky ako sucast projektu TEN-T17 sa zacala overovat v roku 2003 subezne s pripravou TEN-T17, kedy sa overovali integrovane a regiopnalen dopravne systemy. Zastresovalo to ministerstvo dopravyu za slovensku strabnu a ministerstvo vyrobnych cinnosti za stranu Talianska. Tato studia nasledne umoznila uchadzat sa o TEN-T17 ako aj umoznuje projekty integracie mestskych a integrovanych systemov.
http://www.rovniankova14.sk/do...

5. Durkovsky prisiel s projektom mestkej elektricky. Ked prisiel projekt TEN-T17, METRO Bratislava pochopilo, ze musi TEN-T17 sabotovat a snazit sa presadit svoj vlastny projekt. Len vdaka ministerstvo a vdaka nam, sa podarilo prelobovat memorandum o spolupraci...

X. Na tomto slede udalsoti, podobne ako aj na cokolvek inom trvat mozete, v tom Vam nikto nebrani. Napad elektricky ako takej je iste starsi, lebo pochadza este zo 60. rokov. V 1973 bol tento zamer zavrhnuty a prisla idea metra, ktora je doteraz platnym strategickym planom mesta.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava