SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Poslanec Uhler predloží v apríli návrh uznesenia k výške cien v MHD (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Prečo Uhler.

Mala by to skôr riešiť finančná komisia.
 

 

Ono je to sucast dopravnej politiky mesta ;) Mali by tieto dve komisie spolupracovat.

Riesenie vidim v kombinacii rozumnej redukcie a zvysenia cien o MENEJ ako 20 percent. Inak kedysi som ratal kolko by mali stat listky ak by sme pridali k cene z 2004 inflaciu v jednotlivych rokoch.. bolo by to o vyse 20 percent viac ako dnesne ceny. Na poziadanie poslem mailom ;)
 
Hodnoť

 

zrušiť nezmyselné súbehy v Petržalke (napr. 83 s "nosnou" 95; 83 v Dúbravke s električkami! Tesco-linky)... myslíte, že spoje 92 mimo návozu na smenu (t.j. po 7:00 pokračujú od Patrónky do WV vyťažené?? vozia vzduch!
 

tibor82

ako by ste upravili trasu 83-ky? zrušili by ste obsluhu "starej" Dúbravky (zast. Pekníkova, Žatevná, Štepná, Homolova a Pri Kríži) kde by bola nová otočka? alebo by sa iba vypustila obsluha zast. medzi zast. Damborského a Pekníkova a na tom úseku (Sch. Trnavského - Saratovská) by to bol skrytý expres?
akú predstavu máte o existencii TESCO liniek?
 

 

samozrejme, že zachádzak cez "starú" dúbravku nerieši uspokojivo 83 s jej príslušným intervalom; riešenie ponúka napr. pendlujúca linka (okruh): Od Kríža, cez OD Saratov, Miestny úrad zase späť ku Krížu (prestup na TRAM - smer mesto). Alternatívne/doplnkovo pretrasovaním L34 alebo L 20. V žiadnom prípade však nieje únosný stav dlhej súbežnosti viacerých autobusových liniek(!!) s nosnou koľajovou dopravu.
TESCO-linky? tým pár cestujúcim z Karlovej Vsi/Borská do Tesco Lamač by nemalo byť problémom prestupovať na L20 v Dúbravke, tak, ako to nemajú mnohí Petržalčania pri cestovaní z ich lokalít...
 
Hodnoť

prečo dopravná komisia?

Prečo chce dopravná komisia alebo nebodaj celé MZ riešiť linkové vedenie? je niekto z členov dopravnej komisie aspoň dopravný inžinier? Majú poslanci k dispozícií údaje o vyťaženosti liniek, alebo koľko ktorá odjazdí vozokilometrov a aké sú tam náklady (závisia aj od vypraveného typu vozidla atď). Poznajú dochádzkové vzdialenosti k jednotlivým zastávkam alebo smerovanie a veľkosti prepravných prúdov?
Alebo to bude, tak ako na prvých dopravných komisiách "a prečo nemôže chodiť linka xy (v mojej mestskej časti) aj cez víkend?" alebo "tú linku vidím stále prázdnu (rozumej dotyčný poslanec vidí jeden spoj; linka premáva v inej m. č. ako dotyčný poslanec býva), tam nech sa redukuje" - teda čisto o pocitoch a o absolútnej neznalosti problému?
.
Nemal by skôr objednáívateľ, poťažmo ešte dopravca predložiť ucelený materiál s popisom zmien, kde budú vyčíslené úspory, ktorý potom slávna dopravná komisia buď schváli alebo neschváli, prípadne vráti na prepracovanie.
.
A v tejto všobecnej kríze je najrozumnejšie riešenie úspora na výkonoch, zároveň s ňou aj zvýšenie cestovného ale rovnako úspory na administratívnych pracovníkov v DPB ( za posledné 4 roky rady kancelárskych pracovníkov v DPB, a. s. rozšíril trojciferný počet ľudí..)
 

Dobre píšeš

Ale kedy na Slovensku a v Bratislave o niečom rozhodovali odborníci?
 

 

vždy sa tu vyzúrili strodoslováci, a žilinská dopravná univerzita tak sfušovala dopravu v Blave, že my starousadlíci sa doteraz v tom nevyznáme. Posledne každý zásah bol výhradne v neprospech občana. Napríklad zastávka trolejbusov na Komárovskej / Medzijarky/ sa posunula k Lidlu a zvýhodňuje nové bytovky pred celým sídliskom. Niekto musel dobre podplatiť
 

odpoved

Som clenkou dopravnej komisie a zaroven aj dopravna inzinierka. Velmi pozorne som si citala postrehy vyssie, lebo aj to nam pomoze. Doteraz to fungovalo tak, ze ked bolo treba na podnet poslanca nejaku linku pridat, tak sa pridala, co vsak neviedlo k ziadnej efektivite. Navyse takto to ani nemoze fungovat, lebo kazdy poslanec si sleduje svoj region a poziadavky ludi, ktori v nom ziju. Samozrejme najidelanejsie riesenie by bolo, keby dopravnu obsluznost a teda aj vytazenost liniek preskumala nezavisla organizacia, ktora by navrhla aj optimalne riesenie, intervaly, pocet spojov, trasy a pod. Bohuzial takymto prieskumom nedisponujeme ( a ani nie su financie ) a preto akekolvek rusenie, resp. optimalizacia bude o to tazsia, ale chceme sa o to pokusit, kedze chceme zvysovanie cestovneho dat na posledne miesto. Samozrejme budeme hladat rezervy aj inde a verim, ze najdeme.

Katarina
 

kolegyňa to napísala správne

Najskôr je potrebné hľadať rezervy a potom môžeme pristúpiť k navýšeniu cien v nevyhnutnej miere. Niektoré reakcie mi pripadajú také, že by sme mali odsúhlasiť 20%-né navýšenie bez rozmýšľania a vtedy by bol pisateľ spokojný.
 

 

Ja mam zasa pocit, že väčšina znalých, nielen z radu kompetentných, ale aj z radov cestujúcej verejnosti (pre ilustráciu možno otázka kto z členov dopr. komisie a ako často využíva MHD) akceptuje nutné zvýšenie cestovného (treba porovnať s EU hlavnými mestami ako často sa zvyšuje cestovné tam, alebo ako narástla inflácia a ceny vstupných nákladov za to obdobie), zatiaľ čo dopravná komisia sa snažila všemožne zabrániť zvýšeniu cestovného a keď sa im (Vám) to nepodarilo, tak sa to snaží(te) čo najďalej oddialiť a zvyšovať o čo najmenšiu mieru. Ja za tým vidím aj politiku, ale to by som sa divil keby ste toto priznali.

Ale určite nebudem spochybňovať ekonomické vzdelanie členov komisie, len prosím Vás, keďže to viacerí čítajú (čítate), vyvarujte sa zmien linkového vedenia na pôjde komisie. Ing. Augustinič tu dobre napísala neblahú prax s linkovaním z predchádzajúceho volebného obdobia. Tej sa odporúčam vyvarovať a zavádzanie a rovnako aj rušenie, či obmedzovanie konkrétnych liniek by som radil presunúť z pôdy zastupiteľstva a dopr. komisie na objednávateľov výkonov (mesto), kooridnátora verejnej dpopravy v regióne (BID) a súčasného jediného dopravcu v MHD (DPB).
 

 

Vy by ste súhlasili so zvýšením cien bez toho, aby ste poznali situáciu v podniku a možnosti šetrenia? Ja nie. To je moja politika za ktorou si stojím. V konečnom dôsledku je to v primátorovej kompetencii a ak tak chce urobiť, tak môže aj bez dopravnej komisie. My sa len snažíme o to, čo sa nazýva "zodpovedný prístup". Podľa môjho názoru má podnik uzatvorených niekoľko nevýhodných zmlúv. Smutné je, že ak si nejakú vyžiadam, nedostanem ju.
 

zmluvy...

Tak nevýhodné zmluvy to je zasa iná kapitola, v tom sa zhodneme...
 

 

ale tých 50 centov na domontovanie klímy do zvyšných sorov nb18 by ešte mohli obetovať, keď prvých 30+ malo klím uza 30 centov :)
 

 

V minulom volebnom období sa okato dialo práve to, o čom píšete, konkrétne v m.č. Karlova Ves, kde páni Kadnár a Záhradník posilňovali MHD neproporčne oproti iným mestským častiam. Isté možnosti šetrenia uvádza napr. tento článok:
http://www.imhd.zoznam.sk/ba/i...

Súhlasím s mikemhd, ak má byť nejaký návrh optimalizácie, mal by ten návrh kopmlexne pripraviť objednávateľ, samozrejme je v poriadku, že sa to má prerokovať a má sa k tomu vyjadrovať (navrhovať zmeny, súhlasiť či nesúhlasiť) aj poslanecká dopravná komisia.

Pokiaľ chce mesto uprednostňovať verejnú dopravu pred individuálnou automobilovou, nemôže obmedzovať grafikony napr. na nosných linkách mimo špičky - súčasťou atraktivity MHD je aj prijateľný interval a istá kvalita obsluhy v priebehu celého dňa. Tak, ako sa niekde posilňovali aj účelovo spoje (linka 133), inde zase jazdia spoje v obmedzenom režime (napr. linky 203, 207, už tri roky, čo narúša preklad s inými linkami a najmä v poobedňajšej špičke znamená zníženú kvalitu MHD).

Čo sa týka šetrenia, priestor na to je (ako uvádza mikemhd, administratívni pracovníci v DPB s podivnými platmi + nevýhodné zmluvy).

Ak sa zrealizujú aj šetriace opatrenia (nie na úkor kvality MHD), mierne zvýšenie cestovného je podľa mňa správny krok.

Ak chce mesto získať ďalšie zdroje príjmu, malo by sa čím skôr začať zaoberať realizáciou parkovacej politiky, napr. z parkovania na komunikáciách 1. a 2. triedy v širšom centre mesta by mohli byť slušné peniaze, z ktorých by sa dalo pomáhať aj MHD. V minulom volebnom období síce bola schválená koncepcia parkovacej politiky, avšak reálne mesto urobilo veľmi malý pokrok.
 

Ivan,

pekne si to napísal. Ja to zhrniem do jednej vety: Jasne zadefinovať štandardy dopravnej obsluhy ktoré budú platiť a na ich základe sa bude odvíjať trasovanie, konkrétne linky, výpravu, interval, etc. Dnes je plno neefektívnych súbehov a ešte aj podmienky sú často zle nastavené, kedy to čo po dopravno-technickej stránke má byť nosné, je doplnkom. Ale škoda drať klávesnicu a písať o verejnej doprave v tomto meste. Stále sa opakuje scenár že sa robia POLITICKÉ rozhodnutia a nie odborné. Činnosť dopravnej komisie, bez urážky, vnímam politicky, na čo Mike už upozornil. Tiež za tým vidím politiku, ale platí stále to isté: Krátkodobo prinesú politické rozhodnutia možno zlepšienie dopravy, ale nakoľko sú nesystémové, tak z dlhodobého pohľadu situáciu iba zhoršia. A to sa prosím pekne opakuje už 20 rokov a preto to v Bratislave vyzerá tak ako vyzerá.
 

 

teda správna adresa ? Kolko vám zaplatil Lidl a developer za premiestnenie zastávky trolejbusov 201,202 z mesta na Komárovskej ? Kašlete na celé sidlisko Medzijarky ?
 

mikemhd

veľkosť prepravných prúdov v zmysle matice zájmov cestujúcej verejnosti nepoznali a nepznajú ani tí, čo robili linkovanie doteraz, to isté možno povedať o vyťaženosti liniek,
kto to je objednávateľ? nie sme to my obyvatelia, ktorých na účely kontroly organizovania verejných služieb zastupujú zvolení poslanci?
kto iný, podľa Vás, by mal byť predĺženou rukou, ak sa ide o cenu verejnej služby, ktorá je prepojená na rozpočet mesta? o verejný záujem preferovať MHD / BID a využívať pre to všetky dostupné nástroje, teda aj cenu, prípadne direfencovanú dotáciu k cene?
podľa mňa, komisia by sa mala pozrieť aj na kartu Bratislavčana, zodpovedný občan / obyvateľ mesta by mal rešpektovať stav vážnej rozpočtovej napätosti a finančnej podvyživenosti a nemal by požadovať z titulu svojej bratislavskosti zľavu, iba z titulu zakúpenia časového cestovného lístka - výrazného predstihu platby oproti využitiu služby,
 


Najčítanejšie na SME Bratislava