SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Poslanci odobrili projekt električky do Petržalky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

hura

tak aspon nejaky zaciatok... snad to na tomto aj nezakape... a fajn ze jednohlasne...
PS: bude Slavik demonstrovat teraz? :)
(mimochodom ja petrzalcan z Lachovej)
 

 

Slavik sa poberie na najblizsiu diskusiu a bude sa dozadovat metra s odovodnenim, ze on chce metro a preco nemoze mat metro. Mozno bude aj referendum na temu "Zasluzi si Marcel Slavik metro?"
 

jasne

spevavec bude protestovat, aj ked si neuvedomuje suvislosti a vlak cez stred petrzalky uz je len vymysel.. jemu nedochadza, ze by ho musela obsluhovat ZSSK, ta ktora nema peniaze ani na ine trate ..
.
a aky by bol na vlaku interval ? 30 minut ? to by bolo neatraktivne. radsej nech sa to skombinuje a nech ide vlacik z rusoviec cez petrazlku cez ruzinov do dubravky .. urobit zastavku zelezenice einsteinova s prestupovym bodom na elektrickua zaroven zastavky jantarova, spolu s UNS, pri hornbachum martinsky cintorin etc etc a bolo by to super ...
.
kazdopadne dufam, ze sa konecne bude nieco diat aj s BID ..
 

 

Podľa Marcela je na nosné linky dostačujúci aj interval 20 minút (otázne je, čo si vlastne predstavuje pod pojmom nosná linka, možno to, čo my ostatní pod doplnkovou :-) )
Citujem: "Dovolím si laicky tvrdiť, že aj 10, dokonca aj 15 a 20 minutovy interval je pri nosnych linkách dostačujúci- Vyžaduje sa síce väčšia disciplinovanosť a dochvíľnosť od ľudí, ale no a čo?! Na dedinách na vidieku chodí zo spádovej oblasti autobus raz za hodinu. raz za dve hodiny. Tak sa naučili presnoosti a dochvíľnosti. " (http://bratislava.sme.sk/disku...)
 

aquila,

Tebou popísaná trasa je v podstate hotová, vlaky osobnej dopravy po nej nechodia v podobe MHD z časti preto, lebo štátne železnice nemajú na jej prevádzku peniaze. A z časti preto, lebo vedie cez riedko obyvané územia, kde teraz existujúce objekty sú situované "chrbtom" k železnici, a s "čelom" k uliciam a k MHD. K vlaku je to proste ďaleko.

Mimochodom, ak vlak idúci na ÚNS zastavíš pri Hornbachu, tak ten vlak najprv zatvorí si závory na ferkventovanej Hradskej ulici, potom v pohode zastaví na zastávke a až po výmene cestujúcich prejde cez Hradskú. A premávka, vrátane MHD bude celú dobu stáť.

Máš pravdu. 30 minútový interval je veľký, ale zahustiť sa nedá, aj keby po rôznych zmenách by sa cestujúca verejnosť preorientovala na vlak. Na tých tratiach totiž jazdia aj rýchlíky a nákladné vlaky, takže "MHD vlaky" nemožno ľubovoľne zahusťovať, ani ich zastávky. Že to podľa žel. odborníkov ide? To hovoria tí odborníci, ktorí železnicu úspešne priviedli ku krachu a ktorí robia také vlakové spojenia, že cestujúci húfne odchádzajú k iným druhom dopráv.....
 

 

omyl. Zeleznice nerobia MH, loebo to nie je ich ucelom, nemaju na takuto sluzbu licenciu. To sa vsak moze a ma zmenit novym vymedzenim psoobnosti BID.

Na trati Petrzalka - Filialka v tunely maju jazdit iba mestske vlaky a rychlik TEN-T17.
 

Marcel,

ale tie vlaky sa do tunela nedostanú z Mesiaca ale z hlavných koridorových tratí, kde nie je toľko voľných trás pre ne, aby po vchode do NS MHD vytvorili prijateľný interval.
 
Hodnoť

Tu sú detaily

Kto má záujem, tu nájde čo vlastne posranci odobrili:

http://www.bratislava.sk/MsZ/A...
 

Toto poslanci nechválili

K pôvodnému návrhnu uznesenia sme sa ani nedostali, pretože bol jednomyseľne schválený môj návrh uznesenia, ktoré výrazne spresnilo pôvodný návrh. Možno sa budete diviť, ale na tvorbe schváleného uznesenia sa podieľal aj pán Slávik, za čo mu aj touto cestou ďakujem. To, že uznesenie bolo dobre pripravené je zrejme jasné z hlasovania, ktoré prebehlo bez ohľadu na stranícku príslušnosť.
 

RE:

je ten schvaleny navrh niekde zverejneny?
 

 

V priebehu niekoľkých dní by sa mal objaviť na webe (www.bratislava.sk)
 
Hodnoť

 

Toto nebol schopny Durkovsky spravit 8 rokov - pripravit projekt, zverejnit ho na webe, presadit v zastupitelstve ze sa rozhodne co sa vlastne ide robit. Namiesto toho sa to stale menilo a bluznilo sa o nerealnych a zbytocnych rieseniach.

Tak sa pridam ku kolegovi vyssie: Hura!
 
Hodnoť

 

konecne, ocakam prve kroky k realizacii tohto projektu
 
Hodnoť

teraz je čas

sa poriadne zamyslieť, rozanalizovať kroky a pustiť sa do roboty tak, aby nemohla byť napadnutá. Neriadiť sa heslom, že niekdy nieje čas urobiť niečo poriadne, ale vždy je čas robiť to znovu. Dá sa to stihnúť.
 
Hodnoť

Dúfam že sa teraz naozaj začne stavať

električka do Petržalky. Petržalko toto vyše stotisícové sídlisko si spojenie električkou s centrom nielen zaslúži ale ho aj nutne potrebuje. Dúfam že sa nájde dostatok peňazí a výstavba sa rozbehne.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava