SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Projekt mesta na využitie peňazí z EÚ na električkové trate je rizikový (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

povedzme si uprimne, ze aspon podavaju nejaky projekt, ved niede treba zacat. A uprimne, ked na metro nie su peniaze integracia zeleznicnych kolajisk do mhd je aspon ciastocne riesenie. Aj keby som ja osobne bol za to, ze postupne, elektricka na petrzalskej strane sa zacne kompletne stavat so zeleznicnym rozchodom..
 

mchase

ten zámer, ktorý teraz "leží na stole", nie je o integrácii železničných koľajísk do siete MHD v Bratislave, obsahuje rozšírenie siete koľají pre električky s možnou dualitou rozchodu a pre 1435 mm s napojením v jedinom bode na juhu
 

 

je povodny TEN-T v takom stadiu ze je do 2015 realizovatelny/-ejsi?
cele je to ani z voza ani na voz a mesto pride o obrovske mozne investicie a rozvoj?

neviem comu vlastne pomoze dotiahnutie trate z predmestia len po fialku (s vraj len docasne hlavovou stanicou) a nejake prerobenie trate v devinskej ci co je to este v tej prvej faze, najvacsi prinos je asi dotiahnutie zeleznicnej trate na letisko, inak prinos tejto schvalenej a prefinancovatelnej prvej fazy TEN-T teda nic moc... bez tunela o MOZNO xy rokov dost o nicom... odkedy bolo jasne povedane ze na tunel z trnavskeho myta az do petrzalky nic z unie schvalene nebolo a v najblizsich rokoch ani nebude mi to cele pride dost zbytocne
 

etaniel

predprojektová i projektová príprava je ďalej, stavebné konania by mohli byť v priebehu niekoľkých mesiacov,
ak by sa do TEN T vložila aspoň polovica energie, ako do zámeru zmeny, tak by sa mohla realizovať jeho prvá časť, TEN T17 nebol navrhnutý na realizáciu v jednom plánovacom období, s relizáciou tunela popod Dunaj sa neuvažovalo do r. 2015
 

dobrá práca, pán Dulla,

bude však treba verejnosti vysvetliť, že budúci zárodok ťažkého metra zatiaľ na povrchu (železnica) bude spočiatku slúžiť najmä na odľahčenie prímestskej autobusovej dopravy, to ruší plány staviteľov rôznych variant cestných obchvatov a rozširovania vtupných cestných koridorov do BA. Súčasne regionálny autobusový dopravca ale i BSK nemajú záujem "stratiť" množstvo yákayníkov aj verejných finanacií. Je potrebné presadiť aby min. dopravy odovzdalo VUC aj peniaze na úhradu straty i pre regionálne dráhy, jedine funkčný systém BID dokáže využiť potenciál TEN-T17, zatiaľ je len projekt prepojenia tarifných systémov dopravcov a pripravuje sa vybudovanie hlavných prestupných terminálov v okresných mestách BSK. To však nbude stačiť. Železnice nerobia nič a Železničná spoločnosť je tiež paralyzovaná neoliberálnou hospodárskou politikou ministerstva
 

nádejný

vysvetľovaní systémových súvislostí už bolo veľa, ale ako by sme s hluchými mali tú česť,
radšej plánujú desiatky a stovky miliónov eur do rôznych rýchlostných ciest, rozširovania iných ciest, vťahovania áut do miest a budovania parkovach miest prevažne na pracovnú dobu, ako by porozmýšľali nad ekologickými a ekonomickými výhodami sústredenia peňazí do výkonnej koľajovej dopravy s čo najväčším využitím súčastnej siete a postupným budovaním nových úsekov, samozrejme spolu s modernizáciou súprav,
 

iste máte pravdu, najlepšie by bolo

keby aspoň regionálne tlačoviny a televízie krátkym dokumentom informovali ako fungujú dopravné systémy vo vysoko urbanizovaných aglomeráciách Európy, ľudia žiaľ ani netušia aké služby verejná doprava môže poskytovať, zodpovední by zase mali podľa postupu v komplexnosti orientačne informovať čo budú, v jednotlivých etapách, tieto služby "stáť" verejnosť a čo sa doplatí z verejných zdrojov...ale to chcem, podľa slovenských zvykoch, príliš veľa:-(
 

 

Mozna dualita. O nej sa uvazuje prave kvoli integracii primestkych zeleznicnych trati a MHD. Keby nemalo zmysel integrovat tieto dve siete je cela dualita uplne zbytocna a moze sa zachovat rovnaky stav ako je teraz, len sa potiahne elektricka do Petrzalky.
Ale cestou nie je dualita rozchodu, ale uplna integracia na 1435 mm. Ja viem, je to nakladne, ale do buducna potrebne. Tokko moj nazor.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava