SME
Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Električka do Petržalky je rizikový projekt, tvrdí Kugla (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečo ?

Nie je mi jasné prečo sú asi dvaja až piati Petržalčania proti elektičke, ktorá naozaj odľahčí dopravou hlavne autobusmi MHD preplnené komunikácie a je mestotvorným prvkom. Chodiť autobusmi po Petržalke napr. z centra na Antolskú to je jedna vyhliadková jazda, z ktorej sa krúti hlava. Petržalka naozaj potrebuje normálne dopravné spojenie s druhym brehom teda so zvyšným mestom. Samozrejme mala by sa nájsť trasa tak, aby neničila životné prostredie ale to ničí aj súčasná autobusová /hustá/ doprava. Preto neviem stále pocopiť čo títo ľudia vlastne chcú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Slavik to uz velmi jednoznacne "vysvetlil" na verejnej diskusii - on chce metro a ma pravo na metro... no comment.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ešte sa tu ten vták v diskusii neobjavil, čo sa deje? ;)
btw. tuším povedal presne (urazeným spôsobom): "A prečo nemôžem mať metro?" ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zrkaldo77

takže by stačilo v líni koridoru vybudovať cestu, s čím sa aj počíta (trasa B), a na Antolskú by sa dalo dostať bez výhliadkovej jazdy po Petržalke
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zrkadlo77

ospravedlňujem sa za preklep
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ziadna vyhliadkova jazda

by sa konat nemusela, je to dobre dostupne, to ze trasovanie liniek je ako vyhliadkova jazda je ina vec
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jaaaj

viem to, zrkadlo77 napísal(o) ako by to záležalo len od nových koľají
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skusme s chladnou hlavou.

Spolocnost Metro a.s., ktora ma byt podla planov mesta prijmatelom penazi, predlozi vedeniu mesta rozpocet na cerpanie z rozpoctoveho obdobia 2007-13 o chlp nizsi ako je vladou ponuknutych 250 mil. E
Ak nahodicka vsak?

Ked si cisla porovnas s dva roky starym rozpoctom Safko – Bosakova co robilo samotne mesto a ozaj podrobnou Technicko - ekonomickou študiou na usek Bosakova – Janikov dvor, mala by ti z logiky veci vyjst suma vyssia o indexaciu a druhu kolaj (kedze chcu budovat dualnu trat).
Tie cisla su ale nizssie o 35,29 %, pre 2. časť o 33,71 %(!)

Dalej - mesto ako prijmatel pomoci musi spolufinancovat minimalne 5%. O tom v materiali ale nie je ani zmienka (!!)

Dalej terminy co su tam su absolutne nerealne, najma pre druhu cast.

Su to len medove motuzy, ktore vedenie mesta taha pod nos verejnosti. S pravdepodobnostou hraniciacou s istotou elektricka Safko – Janikov dvor bude ovela drahsia ako 192 mil. (co je cast spominaneho rozpoctu priamo na nu) a nebude do roku 2015. Som ochotny na to stavit akukolvek sumu.

Ked som rozpraval s hlavnym dopravnym inzinierom p. Schlosserom a opytal sa ho, ci rozpoctu co ma napriek tymto faktom veri, povedal ze ano. Tak o co tu naozaj ide? Model "Zimak," ktory sa oproti povodnemu rozpoctu predrazil o 260%?

Ci chceme elektricku alebo Nosny system na baze TEN jedno by sme mali vsetci vyzadovat – aby sa vedenie mesta spravalo k nasim peniazom zodpovedne a davalo realne sluby.
Ci nie?

Nastastie dopravna komisia mesta navrhla material prepracovat do 31. maja, tak snad tam potom uvidime nejake realne data.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dôvody

Ste schopný prezentovať nejaké reálne dôvody, prečo sa sdnažíte odsabotovať električku do Petržalky na úkor TEN-T, ktorý pre Petržalčanov bude mať len minimálny prínos?
Samozrejme okrem Vašej dotrknutej ješitnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mno

nemaju, oni si myslia, ze budu vlaky cez ten tunel jazdit kazdych 5 minut .. len im nedochadza, ze nebudu .. najma nie pod gesciou ZSR, ktora nebola za poslednych 20 rokov urobit ani jednu jedinu zastavku zeleznice v bratislave aby zatraktivnilo dopravu ako sa to stalo v brne ...
.
dalej nedojde im, ze mali skor tlacit na to, ze nech sa metro, vlak a podobne nezmysly vyhodia uplne z planov, lebo su nezmyselne...
.
kvoli takemu hlupemu pristpu ma brno, ktore je o 1/3 mensie dva krat tolko elektrickovych trati ...
.
keby tam neboli megalomania a nechceli zbytocne metro a od 70tych rokov by sa budovali elektrickove radialy a by sa zmimourovnovali prechod a v CMO by to slo do pod zemia ako v povodnych planoch, tak mame teraz mozno takutu elektrickovu siet a sme vysmiaty ..
.
http://www.dialnice.info/galle...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

inu...

na tom plane mozno krasne vidiet "koncepcnost" vyvoja mesta do dnesneho dna, hlavne sprosto premrhanu sancu tykajucu sa kolajovej dopravy na moste apollo !?!?!?! Hlavne ze Kosicka ma 18 jazdnych pruhov.. ach jo..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

páni čítať viete

tak si prečítajte ešte raz čo som napísal. reálnejšie dôvody už ani nemôžu byť. ani vízia električky ktorú tak veľmi chcete by vám nemala zatemniť mozog do takej miery aby ste nepochopili, že toto čo predložilo mesto je nesmierne rizikový projekt.

pochopila to dopravná komisia a zdá sa aj primátor, lebo celý materiál sa ide prerábať...

alebo opýtam sa ináč, chcete aby sa začala budovať aj napriek týmto faktom? a keď bude v r.2015 stavba tak v polovičke a bude treba vrátiť peniaze EU (čo je reálne riziko o ktorom nemáme tvrdé dáta od mesta či je vyriešnené) potom čo? vy to budete platiť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ehm

len TEN-T projekt sa tiez nestihne ani len zacat ...
.
navyse tu osekanu verziu co chcu urobit je totalny nezmysel, vzniknu dve nove nic neriesiace hlavoe stanice ..
.
a ten-t napriec jantarovou je nezmysel najvacsieho kalibru.. este vacsi ako metro
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale nehovor?

je velmi jednoduche hadzat do diskusie taketo tvrdenia, ale nebolo by odveci zistit si aj nejake fakty :-)

ad: 1 - blbost. je pripraveny. pricom elektricka nie je
ad: 2 - zase rozpravas hluposti, to je len prva cast do r. 2015, ten projekt sa ma financovat aj v dalsom rozp. obdobi - pokracovanie tunela, vetva do petrzalky atd.
ad: 3 - preco? oproti elektricke ma len vyhody - bezkolizne vedenie, napojenie na tunel atd. (a nie napriec ale pozdlzne v tej istej trase ako elektricka)

na to aby si sa takto kategoricky mohol vyslovovat je nutne poznat aspon zakladne fakty. inac su to len take kecy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ehm

1) pripravena ako pripravena, ale k prvej stavne neni ani len pravoplatne uzemnko ...
.
K prvej stavbe - bolo vydané územné rozhodnutie, voči ktorému bolo zo strany niektorých developerov realizujúcich výstavbu v trase nášho projektu podané odvolanie. Krajský stavebný úrad zrušil vydané územné rozhodnutie. Na základe uvedeného ŽSR podali návrh na konanie mimo odvolania na MDVRR SR, ktorý vo svojom rozhodnutí zrušil rozhodnutie krajského stavebného úradu. V súčasnosti beží proces opätovného územného konania.
K druhej stavbe - boli vydané územné rozhodnutia, ktoré aj nadobudli právoplatnosť. Boli podané žiadosti o vydanie stavebných povolení.
K tretej stavbe - na základe rozhodnutia MDVRR SR je zatiaľ pozastavená, v súčasnosti sa rozbieha proces opätovného zahájenia prác na projektovej príprave, ktorej financovanie je z prostriedkov cezhraničnej spolupráce Rakúsko – SR. Vzhľadom k výške finančných prostriedkov alokovaných v OPD - PO 4 sú stavby rozdelené na časové osi. V prvej časovej osi je zaradená výstavba úseku Bratislava Predmestie - Bratislava Filiálka a napojenie letiska M.R. Štefánika zo smeru Bratislava Petržalka - Bratislava UNS a prestavba mosta na úseku trate Bratislava Nové Mesto - Bratislava hlavná stanica.
V rámci uvedených stavieb je spracovaná
- dokumentácia pre územné rozhodnutie v celom rozsahu stavieb,
- dokumentácia pre stavebné povolenie v celom rozsahu stavieb,
- dokumentácia pre výber zhotoviteľa - v rozsahu prvej časovej etapy,
- dokumentácia pre realizáciu stavieb v rozsahu prvej časovej etapy.
.
cize realne sa moze stavat nic neriesiaca hlavova stanica na letisko, kde by pri normalnom magoriate uz bola dotiahnuta elektricka cez avion a je BTS vysmiate.
.
a napojenie noveho mesta na hlavnu stanicu, tym to hasne ...
.
ziadny nosny system cez petrzalku, ziadny tunel pod dunaj a dokonca ani ziadna dalsia nic neriesiaca hlavova stanica filialka ...
.
2) presne o tom to je, ze az po roku 2015 _MOZNO_ bude tunel pod dunaj a MOZNO bude napriec petrzalkou nezmyselny zeleznicny koridor, ktory sa nema ako napojit bez uvrate na koridor do viedne .. cize nic neriesiaci projekt..
.
pricom do 2015 moze byt realna elektrickova radiala nosneho systemu cez cez petrzalku aj navrhovanym vetvenim cez jiraskovu .. ergo radovo vyssia obsluznost
.
3) elektrickova radiala sa v petrzalke bude v celej dlzke riesit bezkolizne, aka je vyhoda napojenia na tunel, ktory za preve najblzsich 10-15 rokov nebude existovat a ak by aj existoval pojde v nom vlak kazdych 30 minut pri najlepsej moznosti ?
.
4) cize sam vidis, ze ten slavny TEN-T projekt napriec petrzalkou je nezmysel najvacsieho zrna a nech sa radsej ZSR sustredi na poriadne prepojenie bratislavskeho zeleznicneho uzla a riesenia BID na stavajucich tratiach a mozno aj s prepojeni tunelom pod dunaj na trat na petrzalsku stanicu a filialku a prejazd vlakom cez petrzalku nech zabudnu ..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mas tam 95tku

ktora chodi kazdu chvilu a je to priamy spoj, medzi safkom a ide skoro az k antolskej pokial viem. Vobec nemam pocit, ze by petrzalka nemala normalne spojenie s druhym brehom. Financie na elektricku sa rozkradnu okamzite verit tomu, ze niekedy bude, moze len blazon.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

električka do Petržalky

kto už konečne povie, že celý ten projekt električky do Petržalky je omyl a to dosť drahý, ktorý zaplatíme všetci. Veď to dopravu nevyrieši. To nás budú autobusmi voziť k električk, aby sme mohli presjť na Šafko?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak potrebuješ ísť na Šafko, tak áno :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rendovka,

platí tu nasledujúce pravidlo.

Čím lacnejší variant nosného systému MHD ("lacná električka", nosný trolejbusový, či autobusový koridor), sa vybuduje v Petržalke, o to menší zásah (rušenie, zvyšovanie intervalov) bude do autobusových spojov smerujúcich na druhý breh Dunaja.
A čím drahší bude tento nosný systém, (metro, vlak TEN-T17, tunelový variant na celej trase) o to pravdepodbnejšie je, že prioritnou úlohou busov bude návoz cestujúcich na tento dopravný systém, aby sa vynaložené financie čo najskôr zaplatili. Preto cez Dunaj bude premávať podstatne menší počet autobusových liniek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

asi tak

klasicke metro by nedovolilo pustit na druhy breh Dunaja ani jeden autobus
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava