SME
Štvrtok, 22. august, 2019 | Meniny má Tichomír

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislava by mala pokračovať v projekte TEN-T (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale odkiaľ sa na to nájdu peniaze, ak nedá EÚ? Vláda určite nie a mesto samo osebe nie je schopné také niečo financovať...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Podľa odborníkov je projekt v súlade s medzinárodným trendom, keď veľké mestá presúvajú svoje nosné dopravné systémy pod zem" - Naozaj?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

odbornici typu VUD si zadavatelom studie od zeleznic ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mesto žiada PRESUNÚŤ prostriedky

z fondov EÚ schválené na mestskú-podzemnú-časť projektu TEN 17 v prospech "nosného" ale dočasného mestského doprav. systému. vymysleli to ešte koumáci čo sedia alebo radia vládnej (veľkej päťke). mesto nemá love na opravu Starého mosta a železnica TEN na trase Paríž - Viedeň (Bratislava) - Varšava má ísť tunelom pod Dunajom. ak s týmto návrhom bude vláda súhlasiť tunel pod dunajom alebo zmenu trasy zacvaká zo štátneho rozpočtu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nezacvaka

tunel sa presuva na neskor, bez ohladu na terajsie rozhodnutie mesta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bla-bla-bla

Všetko je to len o jednom.Rozprávať o tom ,čo všetko by sme mohli urobiť a nerozprávať o tom čo by sme ešte rozkradli.Veď ak sa to darilo 40rokov ,prečo by sa to nemalo dariť zopár ďaľších.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak BLA BLA BLA

uz nech drzia huby, nic iné nerobia len bľabocú, to chce reálne niečé skutočné aj robiť a nie len mleť hubou
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čakanie na TEN-T je trvalé NERIEŠENIE

Cieľom projektov TEN-T je vytvorenie transeurópskych koridorov, vyriešenie časti problémov MHD je len možným druhotným efektom. Zdôrazňujem slovo „časti“, pretože TEN-T určite nevyrieši problémy dopravy ani v celej Bratislave, ani komplexne. Trasa plánovaná pre TEN-T môže pomôcť južnej a severovýchodnej časti mesta, ale západnú a juhovýchodnú časť nepokrýva vôbec a centrum skôr obchádza (poza nové SND).
Druhou otázkou je financovanie. Je síce možno pravdou, že do projektovania už bolo vložených veľa peňazí, ale v porovnaní s realizáciou je to len kvapka v mori. A čo ak sa nesplní to, „že by projekt TEN-T bol naďalej spolufinancovaný z fondov EÚ“? Zasa sa o desať rokov stretneme a budeme bedákať, že Bratislava nemá nosný dopravný systém?
Bratislava 30 rokov čakala na metro a existujúce koľajové trate chátrali, do nich rozvoja sa investovalo minimum peňazí, pretože boli považované za dočasné riešenie. Teraz má čakať na ďalší samospasiteľný projekt ďalších 10-15 rokov. Mesto sa nemôže donekonečna spoliehať na to, že niekto iný mu nosný systém vybuduje. Musí sa o to pričiniť samo. Pán Palčák tvrdí, že iné riešenie než TEN-T bude len dočasné. Bohužiaľ, skúsenosti z minulosti i výhľady do budúcnosti nasvedčujú, že čakanie na zázračné projekty je trvalým NERIEŠENÍM dopravných problémov Bratislavy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Martin

ani návrh, o ktorom sa diskutovalo vo štvrtok v Petržalke nerieši problémy MHD komplexne, ale iba jednej menšej časti jednej mestskej časti, taký je už údel líniových stavieb, pri dráhach je obmedzenie ešte vyššie pre zásadu "nekľučkovať",
predlož ená predstava je rovnako finančne neurčitá, Vy ste predniesli prepočty podľa Vašich úvah, ale primátor ešte predtým, ako priamu repliku na p. Kuglu, jasne povedal, že nevedia, koľko by to celé malo stáť,
projekty v rámci TEN-T majú riziko odsúvania realizácie a zároveň znižovania podielu finančnej pomoci z Bruselu, ale ani súčasná predstava pre tzv. prvé kolo NS MHD nemá finančné záruky,
isté je len jedno, okrem peňazí z Bruselu (KF) v rámci OPD bude musieť niekto v SR poskytnúť cca 20 % spolufinancovanie, možno pri posudozovaní jednotlivých stavieb a ich integračnom potenciáli sa to vyšplhá až na 25 %,
bude zaujímavé sledovať, ako sa nakoniec vyhodnotí prieťah koľají s rozchodom 1435 mm cez stred mesta, ktoré má viesť k hl. žel. stanici, keď táto trať sa nebude dať priamo napojiť na železničnú trať na hl. stanici, a vlaky z tratí 101Wien - Kitsee - Petržalka a 132 Rajka - Rusovce - Bratislava možno dostať priamo na hl. stanicu,
riešenie prevádzky takých prímestkých vlakov, ktoré by mali ísť k hl. stanici, ak by sa predsa rozhodlo, že "mestský" vlak pôjde cez stred, z hľadiska cestujúcich by tiež mohlo byť aspoň naznačené,
využiteľnosť 250 mil. € z KF bude vyžadovať cca 50 (možno 80) mil € z miestnych zdrojov,
ako povedal primátor, má infomrácie, že vláda mieni Bratislave v jej dopravnej situácii pomôcť zo ŠR formou spolufinancovania D4, ak nebude pre koľajovú dopravu k dispozícii podiel zo ŠR, bude musieť prispieť hl. mesto a/alebo VÚC,
primátor jasne povedal, že Bratislava nemá a další úver si vziať nemôže, ak k tomu pripočítame, že Bratislave hrozia dlhy za prestavbu ZŠ O. Nepelu, lebo MF cez hovorcu odkázal primátorovi, že je prístupný pomôcť Bratislave nanajvýš formou pôžičky,
v tomto kontexte sa ukazuje, aké bolo krátkozraké a hlavne naivné rozhodovanie o prestavbe ZŠ O. Nepelu, s neúplnými informáciami nás zastupiteľstvo uvrhlo do stavu dlhdobej závislosti pre iluzórne efekty na strane mesta, ale s výrazným efektom v rukách zopár súkromníkov,
treba natvrdo povedať, že pomocou vedome neúplných informácii sa zabezpečilo preliatie 56 mil. € z pokladnice hl. mesta (rozumejme nás obyvateľov) a 40 mil. € z pokladnice štátu (rozumejme všetkých dane platiacich),
doterajší postup prezentácie príležitosti využiť prostriedky KF má podľa mňa podobný scenár, pracovne by som to nazval ZŠ ON 2, zatiaľ bez zahraničnej účasti a priamych televíznych prenosov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Dulla,

súhlasím s Vami, že električka do Petržalky tiež nerieši Bratislavu komplexne. Ja som len nesúhlasil s tvrdení v článku, že TEN-T bude komplexným riešením celej Bratislavy. Nič viac, nič menej.
Súhlasím s Vami aj v tom, čo naznačujete - že na diskusii bola predložená príliš všeobecná a málo detailná informácia. Preto som aj vo svojej reakcii priamo na diskusii hodnotil materiál ako dobrú ideu. Na hodnotenie projektu treba počkať práve na tie podrobnejšie informácie, o ktorých hovoríte.
Mimochodom, zimný štadión - dnes som kdesi čítal, že mesto sa v poslednej dohode so štátom zaviazalo, že už nebude požadovať Ďalšie peniaze od štátu ani v prípade navýšenia ceny. Ďalšia Ďurkovským položená nášľapná mína.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

howgh

:-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pán Fundárek súhlas s nadpisom

- netreba čakať, treba TNT začať stavať.
Ja som velmi zvedavy na dlsie informacie o tom kolko bude najnovsia verzia elektrickovej alternativy z dvoma tratami (1000+1435 mm) stáť, kedy je reálne ju zrealizovať a potom to porovname s projektmi na baze TEN, hm?
pozn. - samozrejme ze TNT, resp. projekt integracie zel. trati v BA nadvazujuci na TNT riesi problem Bratislavy. Navyse aj regionu. Pricom ten xx-ty plan elektricky riesi len Petrzalku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

TEN-T je mrtvy projekt, ktory sa najblizsie roky realizovat nebude (minimalne tunel pod Dunajom urcite nie). Navyse, dopravu vobec neriesi
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Samo a toto mas odkial?

Lebo pokial viem, vsetky projekty (vratane najnovsieho elektickoveho planu) sa este len budu posudzovat podla stupna projektovej dokumentacie na vlade a az potom pojdu do Bruselu...
(co sa tyka tunela ten je aj tak v rozp. obdobi 2014-20, ale mozu sa zacat realizovat stavby TNT od severu po Filialku uz v tomto rozp. obdobi.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No tie stavby od severu po Filialku si viem predstavit, ale tunel pod centrom a Dunajom som presvedceny ze nebude najblizsich aspon 20 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak ak sa začne teraz, tunel TNT ma byt v r. 2018, Petrzalka okolo 2020...
Ak sa nezacne tak mozno nebude vobec...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

TEN-T pod Dunajom do 2020 nebude ani uplne nahodou.. a keby nebolo vobec, nie je to zasadny problem, lebo je to aj tak uplne zbytocny tunel (v oboch zmysloch). Ale uz sme sa o tom kedysi bavili cez maily, zacyklili sme sa a to iste by sa stalo aj teraz.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

asi hej

ale zaraza ma ta bohorovna istota s ktorou tvrdis co tvrdis... ze je zbytocny, tak to ani nejdem komentovat :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale no, ak sa v tom orientujes tak to musis tiez vediet, ze nebude :)

A zbytocny je, tym smerom cestuje strasne malo ludi. Uplne staci trat na letisko a mozno ta Filialka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak naposledy

ci bude ci nie zalezi do slova a do pismena od nas.
"je zbytocny" - hmm, tak potom vsetky studie dopravnych tokov klamu, ked hovoria, ze to bude najvytazenajsia cast celeho int. dopr. systemu a ty mas pravdu. tak? :-)
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava