SME
Utorok, 15. október, 2019 | Meniny má Terézia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Francúzsky veľvyslanec ponúkol vedeniu parížske skúsenosti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dúfajme, že to k niečomu povedie, napr. v oblasti dopravy. Čerstvý vietor je tu mimoriadne potrebný. :)
Príkladov na inšpiráciu vo veci preferencie verejnej dopravy a vytvárania miest pre peších a cyklistov je vo Francúzsku dosť. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A pome aj dalej - inspirujme sa aj v oblasti NSMHD - RER vlaky a metro a ich vzajomna symbioza... mestske parky a verejne priestranstva... schvalovanie investicnych zamerov... atd atd
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Okrem metra a RER nezabudnime aj na nové električkové trate, ako v Paríži :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jeso

ak by sme sa mali inšpirovať filozófiou rozmiestnenia električkových tratí (hotové i plánované) v Paríži, potom by sme museli úplne zmeniť koncept koľajovej dopravy v Bratislave,
už len fakt, že električky ľudí zvážajú k veľkopacitnému metru a výkonným vlakom a od nich, je pre Bratislavu neuplatniteľný,
ak by sme chceli iba napodobniť linku medzi Saint-Denis a Noisy-le-Sec alebo La Défense a Issy-les-Moulineaux, museli by sme v niektorých obytných súboroch / sídliskách / štvrtiach obrátiť život na ruby.
tak sme zatiaľ okopírovali najjednoduchší vzor, asi z linky T3, a položili sme zelený koberec v Ružinove,
aplikovať hlavnú myšlienku linky T4, koncipovanej ako tzv. tram-train systém (symbióza električiek s prímestskými vlakmi na spoločnej trati), budeme asi veľmi ťažko, jednotný rozchod je malou prekážkou, vážnou je neochota hľadať dohodu všetkých zainteresovaných "kohútov na našom smetisku",
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava