SME
Sobota, 14. december, 2019 | Meniny má Branislava, Bronislava

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Bratislave absentuje nosný dopravný systém, tvrdí Frešo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

nosný dopravný systém

Pán Frešo, len si nemyslite, že električka do Petržalky vyrieši dopravu v Bratislave - nasťahujte sa sem na 1 mesiac a budete vidieť, kde je problém - diaľková doprava cez vnútromestské dopravné ťahy - Prístavný most slúži hlavne diaľkovej - kamionovej doprave. My malí človiečikovia v osobných autách sme len malou časťou zaťaženia, resp. preťaženia Prístavného mosta. Veď je problém dostať sa naň napr. od Bosákovej alebo Dolnozemskej cesty. Pokiaľ nebude vyriešený nultý okruh, ale v prvom rade s novým mostom cez Dunaj, tak sa to nezlepší. Petržalka nie je stavaná ako Karlová Ves- to nás chcete v rámci Petržalky voziť autobusmi k električke, aby sme sa ňou cez preťažené centrum mesta dostali na okrajové časti a lebo v širšom centre ?
 

docitali ste cely clanok?

tam presne sa spomina NULTY okruh, kadial ma ist nakladna tranzitna doprava primarne, ktora napriklad zatazuje aj Vami spominany pristavny most.
 

eMDi

NAD na Prístavnom moste neprekračuje 25 % vyťaženosti, z toho skutočný tranzit podľa môjho odhadu cca 65 %, takže tranzitná NAD do 16 %, ktorá po sprevádzkovaní D4 asi neubudne celá,
podstatnou skutočnosťou bude pokles celkovej záťaže, lebo iba to bude znamenať uvoľnenie kapacity pre vnútromestské presuny, hlavne v dopravných špičkách
 

Váš odhad je asi od oka

tranzit 65% - len ak pod tým myslíte "tranzit" napr. Dúbravka - Trnávka! Na to čo píšete nie sú údaje, takže kľudne môžete hádať ďalej. Zatiaľ sú intenzity dopravy len v profile, ale nie o smerovaní dopravy !!! Na to by museli v meste urobiť kompletný prieskum smerovania dopravy ešte raz smerovania dopravy. T.z. prieskum dopravy podľa ŠPZ aj vyhodnotiť. Potom Vám výjde koľko je tranzit a koľko sa vozí len Prístavným mostom cez Dunaj a zbytočne sa mieša s dopravou na diaľnici. Tranzit si môžete určiť či je to cez jednu dve alebo cez 5 križovatiek na diaľnici alebo od hranice po hranicu mesta ?!
Autobus MHD tiež nemá čo hľadať na diaľničných mostoch! Choďte sa pozrieť do Viedne koľko mestských autobusov azdí po diaľničnom okruhu !!!
Uvoľnenie kapacity vnútromestské presuny nastane vtedy keď mesto nejaké plánované cesty a križovatky konečne aj zrealizuje a nie iba "rozpracováva" v územnom pláne. Ak si uvedomíte že v Prahe išlo za 5 rokov do dopravy viac ako 80mld ČK tak porovnatelne asi za tých pár mld v BA vyjadrených základnou číslovkou môžete urobiť asi odpovedajúci objem ...
 

ci bude tranzit

z nakladnej dopravy v rozsahu 50 alebo 100% na koncenu uvahu to nema vplyv, preto je to irelevantne.
 

hereth

odhad je preto odhadom, že sa robí od oka,
údaje sú, ale nechcú ich zverejniť,
nepotrebujem chodiť sa dívať do Viedne, o skutočnosť, že v príbehu Prístavného mosta minimálne rovnako zavážili, ak nie prevládli miestne záujmy nad "národnými", som písal v diskusi k článku Nultý obchvat sa podľa Freša stáva národnou prioritou. 3.1.2011,
 

Aj keď uznávam, že demokracia je fasa

a totalita zlá - smutným faktom ostáva, že ako by sa bol 1989-ty posunul o 15 rokov, tak tu dnes už cca 8 rokov frčí metro :( Plán bol, peniaze boli (aj keď menej, než sa žiadalo - požiadavky však "vďaka" nezmysleným nárokom štábu CO (civilnej obrany) boli exorbitantné) - len začať bolo treba. Namiesto toho sa postavila štátna firma Metrostav - takže sme asi jediná krajina na svete, ktorá metro nemá - no má špecializovanú organizáciu na jeho výstavbu :)))
 

Metrostav

to asi nebol. Myslis Metro?
http://www.metroba.sk/?IDe=252...
Metrostav je povodne ceska firma ktoru kupil Doprastav
http://www.metrostav.cz/cz/pro...
 

 

co takto nasilu nepouzivat slovenskou gramatikou spotvorene anglicke slovo exorbitant(né) a napisat normalne ze boli premrštené? ;o)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

alucard

pešia dostupnosť je čo? 10 min. chôdze rýchlosťou cca 4 km/h. alebo vzdialenosť 700 m?
čo to je "celkom slusne pokrytie"? 18 % alebo 25 %?
kde by sa asi tak dala urobiť odbočka do Ovsišťa, kadiaľ by mala viesť taká vetva a kde by mala mať otočku?
tá odbočka k Inchebe by ma mimoriadne zaujímala, tiež trasa a otočka,
električka po Kopčianskej, to by bolo úžasné dobrodružstvo, alebo niečo ako prvý krok k oživeniu spojenia Bratislavy s Viedňou? inak je to podľa mňa capina ako hrom,
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

alucard

tebe jedinému príroda dala zrak? a čo rozum?
tých 700 m si asi meral ako vzdušnú vzdialenosť, inak ti nemohla výsť taká hodnota, ale ľudia chodia cik - cak, lebo musia obchádzať rôzne prekážky
zaujímavé, k podstate - obočkám k Inchebe, na Kopčiansku a do Ovsišťa si sa radšej vôbec nevyjadril
 

A prečo nie rebriniaky ?

Sú ekologické a kone produkujú aj hnojivo. Bratislavčanom by naviac ponúkli komfort, ktorý si zaslúžia :)))
 

 

Uvedomme si, ze elektricka do Petrzalky je skutocne len kozmetickou nahradou stavu spred cca roka (ked uz bola vylucena IAD zo Stareho mosta. Jedine co by sa teoreticky mohlo zlepsit je kapacita a komfort cestovania. Napriek teoretickemu zrychleniu dopravy (v pripade mimourovnoveho / podzemneho / zapusteneho vedenia trasy – a teda este nie celkom istym) by podla prepoctov bol vysledny efekt z hladiska uspor celkoveho casu prepravy kvoli zvysenej dochadzkovej vzdialenosti na zastavky prakticky nulovy, resp. menej ako 5% - co je pri cca 20 minutovych cestach do centra radovo par sekund... Zastavky ako Chorvatske rameno, Zrkadlovy haj ci Luky-juh su v podstate mimo koncentrovanej zastavby, a preto je pri vysokych spockovych frekvenciach priecnych autobusovych spojov pre mnoho ludi vyhodnejsie sa ku nim doviezt autobusom. Cize v podstate by sa len presunulo a rozpylilo miesto prestupu zo Safka do Petrzalky. Efekty pri cestach do Ruzinova, Race ci Dubravky nemam spocitane, ale obavam sa, ze to nebude o nic lepsie, kedze su pre tieto smery elektricky vedene v zasade po obchadzkovych trasach, maju mnozstvo zastavok a pri urovnovom prechode centrom mesta je rychlost elektricky takmer na urovni chodze.
Navyse si mesto nechava popri elektricke projektovat 4-prudovu! Jantarovu cestu a fnukaju ze kde maju na vystavbu elektrickovej trate zobrat 300 milionov (bez nakladov na Stary most) – hoci bez prerabok mimourovnovych krizovani miestnych komunikacii by to mohlo byt aj lacnejsie.
Preto sa tiez hladala moznost ziskania penazi cez tzv. TEN-T projekt, ktory je sucastou sirsieho projektu vystavby kolajovej infrastruktury pre integrovany dopravny system v Bratislave (a regione). Ten by skutocne pomohol preprave na stredne vzdialenosti krizom cez centrum mesta, hoci pre cesty z Petrzalky do centra by bol z hladiska celkoveho casu cesty kvoli zastavkam v centre "utopenym" 50m hlboko (kde len vyjst z podzemia by eliminovalo usetreny cas) zrejme dokonca horsi ako sucasne autobusy.
No a samozrejme vyse miliarda eur je vyse miliardy eur na tunel popod Dunaj - aj ked lepsie ako nulty okruh za miliardy dve...
 

Dobre sa mu špiritizuje....

keď býva v Starom meste a nijako sa ho táto situácia nedotýka.. Keby mal denne dochádzať z Pezinka, či Senca, tak by nemohol takto lacno drýstať.... Magórie typu metro tu už boli - nemáme na to! To bude celé Slovensko prispievať na bratislavské metro ako sme sa kedysi v Československu všetci skladali na pražské metro? Som bratislavčan, ale som zásadne proti metru - to by nás zruinovalo - treba využiť to, čo máme - nevyužitú koľajovú dopravu - teda vlaky!!!
 

mna by zaujimalo

co si predstavujes pod tym metrom a co pod tymi vlakmi. Lebo aj metro je vlak a ani metro nemusi byt pod zemou vsade - tak aby sme vedeli za co a proti comu vlastne si.
 

nulty okruh

Ako som raz pocul od isteho nemeckeho p. prof. zaoberajuceho sa dopravnym planovanim a dostupnostou "zapcha je najlepsim priatelom dopravneho planovaca".
Pokles zatazenia od tranzitnej nakladnej dopravy po nultom okruhu - nech uz by bol akykolvek - by bol aj tak coskoro kompenzovany narastom "vnutromestskej" IAD.
Pri neustale klesajucom podiele MHD mozno este stale sucasny stav kongescii (ktore su v porovnani s inymi mestami v Europe este pomerne slabe!) za akysi rovnovazny stav, a nie problem, ktory by vyrazne ovplyvnoval ekonomiku mesta ci spolocnosti ako celku - hoci uznavam, ze pre jednotlivcov, ktori si pamataju "lepsie" casy su najvacsim zlom...
Nulty okruh s mostom popod Slovnaft a poza Petrzalku by bol urceny predovsetkym pre tranzit Rakusko - Slovensko, pre "mestsky" tranzit IAD do/z Dubravky a Zahoria (so zdrojom alebo cielom cesty na opacnej strane mesta) by bol jeho prinos bez extremne drahej tunelovej casti (na ktoru realne nebude este nasledujucich par desatroci) prinajmensom otazny.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava