SME
Utorok, 7. apríl, 2020 | Meniny má Zoltán

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislavská karta na zľavy nie je zadarmo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Pár poznámok ku karte vo vzťahu k MHD.
1.) Tvrdí sa, že pomocou karty môžu cestovať obyvatelia Bratislavy so zľavou 10%. Ak si niekto (Ďurkovský/Záhradník/Cílek) myslí, že by som mal mať na električenku zľavu iba z titulu trvalého pobytu v BA, tak by mi mali dať zľavu automaticky po predložení OP, a nie nútiť ma stať sa klientom niektorej z troch vyvolených bánk a byť vlastníkom ich platobnej karty. 2.) Terajší stav je ale skôr o tom, že iba bratislavskí klienti troch vyvolených bánk, (teda nie každý Bratislavčan) dostanú zľavu na električenky, ak si vybavia ďalšiu platobnú kartu s názvom Bratislavská, prípadne si k nim vyvoleným z iných nevyvolených bánk presunú bežný účet. Takže každý klame, kto tvrdí, že na zľavu má nárok obyvateľ Bratislavy. Pravda je taká, že na zľavu majú nárok bratislavskí klieti troch vyvolených bánk. 3.)Mimochodom terajšia tarifa DPB nepozná 10%-nú zľavu na električenky ani pre klientov troch vyvolených bánk, ani z titulu trvalého pobytu v meste. Takže na základe akej tarify tú zľavu dostane majiteľ bankovej karty typu "Bratislavská"? 4.) Ešte stále nevieme, že na úkor koho, či čoho sa budú uhrádzať straty DPB plynúce zo zlacnenia električeniek pre bratislevských klientov troch byvolených bánk. 5.) Záhadou je aj to, že prečo mestský rozpočet hradí propagáciu týchto platobných kariet, veď zisky z existencie týchto kariet budú mať výhradne vyvolené komerčné banky.
b.pityo
prejav hrdosti a ochotu platiť
... vzhľadom k Vašmu veku veľmi nevydarený pokus o humor !
brmbo
<< < 1 2 3 4 > >>

myslite, ze je prejavom mudrosti

venovat svoj cas diskusii o tom ako sa co najvyhodnejsie dostat ku karte, ktorej zlavy nemaju pre vas zivot ziadny zretelahodny vyznam, ubohucke malinkate vyhody na jednej strane, alebo likvidacna zlava na MHD....a mozne dosledky velkych financnych strat, ktore mozu zavazne zhorsit aj tak zlu financnu situaciu mesta. Dosledkom moze byt aj radikalne zdrazenie mnohych potrebnych sluzieb, nevyhnutnost zvysit dane z nehnutelnosti. Co myslite, dokedy sa bude dat riesit situaciu odpredajom mestskeho majetku?
Tato situacia ma uz davno dosledky v nizkych cenach , je to nielen problem netransparentnosti a korupcie, ale aj plneho vedomia investorov, ze mesto musi predavat, lebo inak nevie prezit.
Hlavna vec, ze banky si budu zasa medlit ruky nad nevedomostou ludi. Chtivostou po predrazenych danajskych "darcekoch"...Cert aby bral ubohu ludsku malost.
 

je zložite Vás osloviť

admin by si oslovenie podľa niku mohol vysvetliť ako porušenie slušnosti....
Cena dnešného cestovného v MHD je porovnateľná s cenou dopravy vlastným osobným vozidlom. Preto dnes mnoho cestujúcich využiva osobné vozidlo pri ceste do prace. Myslite si, že keď vzrastie cena o ohlasovaných 20 % "hrdí Bratislavčania" budú s radosťou cestovať drahšou MHD, radšej ako lacnejším a pohodlnejším vlastným autom. Ja si myslim, že to tak nebude. Výsledok budú preplnenejšie cesty v Bratislave, nutnosť budovania a rozširovania ciest, parkovísk. A ktože tie cesty zaplati? Nebudú to odpredaje majeku a dane obyvateľov a to aj takých, ktorí tak ako ja 11 mesiacov v roku chodime pešo alebo bicyklom. Nebude to nesprávna dotácia.
Svet je bohužiaľ nastavený tak, že banky zarábajú s prepáčením na každom našom prdnutí. Zarábali na podvodoch, ktoré viedli ku krize, zarabajú na krachoch dnes v krize a budú zarábať naďalej - s tým sa musite zmieriť.
Ak lakomosť a potešenie zo zľavy vyženie pár ľudí z vlastného osobného vozidla do autobusu alebo električky MHD je ro pozitivna finta banka. Nam Bratislavčanom to vylepší dopravnú situáciu a banky nech si zarobia. Mimochodom Vy konkretne mate slobodnú demokratickú voľbu. Nemusite dať banke zarobiť týmto spôsobom. Ba naopak v súlade s myslienkou pána Dullu nekupujte si zľavnenú električenku ale platte si obycajne nezľavnené lístky pri každej jazde - ako hrdy Bratislavan.
 

Nemali by ste p. Dullovi vkladat do ust

to, co v svojom prispevku nepovedal.
Ohladne toho, co by pomohlo vrateniu sa automolilistov do MHD, treba diskutovat predovsetkym s mimi. Podla mojich skusenosti nechaka pochybna 10% zlava - zvlast pri sucasnom zdrazeni o trebars 20% - tak to iste fungovat nebude.
Opakujem sa sice, ale podla mojich zisteni - iste nie su dostatocne reprezentativne, ale mne pre vytvorenie nazoru stacili - jedinou skutocnou motivaciou by bolo predplatene cestovne pre kazdeho (vyhybam sa pojmu "zadarmo", lebo zadarmo nie je nic), kedy by uzivatel pri konkretnom vyuziti MHD uz neplatil nic. V sucasnej dobe je aj tak vacsina nakladov Dopravneho podniku dotovana mestom. otazka, z coho uhradit ten zbytok, je riesitelna. Suvisi s tym vsak dalsi problem, ako voleni zastupcovia obcanov zastupuju ich zaujmy. Vesetci poslanci parlamentu sa zdrziavaju v BA, tak by im jej situacia nemala byt lahostajna, stat by mal do MHD vracat aspon vsetky formy dani a odvodov, ktore v nej ziska. V BSK je vacsinove zastupenie obyvatelov BA - tak je velmi zvlastne, ze neprichada k potrebnym krokom k zlepseniu zo strany BSK. Cez BSK preteka dost financii... Investori a firmy, ktore chcu exploatovat uzemie mesta, by sa mali podielat na problemoch dopravy - pri realizacii objektov, ale aj priebezne, pri ich vyuzivani.
Mesto by malo motivovat navstevnikov, aby odstavili svoje auta este na predmesti, a vyuzivali radsej MHD - to je csucasnej dobe uz velmi tazke, lebo miesta vhodne pre zachytne parkoviska sa nechali zastavat.

Na zaver, myslite si co chcete, vyhlasujem - patrim k tym, ktori si kartu BA nekupia.Ani moja rodina. Nepodporim banky na ukor mesta! Zelam si uprimne, aby tento projekt skrachoval skor, ako sa vobec rozbehne. Neprinesie ziadny citelny priliv uzivatelov MHD.

Mali by sme trvat na tom, aby vsetky zmluvy ohladne tohto projektu boli zverejnene na stranke mesta - vsetci nadsenci by ste sa asi podivili, ake ustanovenia v neprospech mesta, teda nas vsetkych v nich su. Na to clovek nemusi byt ziadny vestec, ani prorok. Len sa znovu vratte na clanok - ake straty ma z projektu Praha, ktora je ovela vacsia ako BA...
 

slova pana Dullu

"seriózny Bratislavčan / občan mesta
1. nepotrebuje zľavu tam, kde si to žiada práve opačný postoj - prejav hrdosti a ochotu platiť plnú cenu za kvalitné služby" považujem za humoristický úlet inak seriozne diskutujuceho p.Dullu. Lebo ak nie, tak naozaj kupovanie si zlavneného cestovného formou mesačnej alebo ročnej električenky potom podľa p.Dullu nesvädčí o serioznozsti občana Bratislavy- Mimochodom aj dnešná električenka - čipova karta - je predmetom zarobku istej firmy. Tej istej ktorá, teraz druhý krát zarobí pri predaji - vymene za kvalitnejšiu a bezpečnejšiu a tej istej, ktora za dva tri roky ponukne ešte lepšiu a bezpečnejšiu a zarobí znova. Predpokladam, že Vy ani Vaša rodina neda zarobiť nejakej firme s čipovými kartami -:)
Ostatné vaše argumenty sú diskutabilné podobne ako tie moje - čas lepšie ukáže. Dočasný neuspech v Prahe nedokazuje neuspech trvalý a už vôbec nie je dôkazom neuspešnosti v Bratislave.
 

Dobre zhrnute

Suhlasim s tymi 5 bodmi.

Su napriklad ludia, ktori maju jeden spolocny ucet (hoci aj vo vyvolenej banke). Zaujimalo by ma, ci sa kvoli zlave budu musiet stat klientmi obaja?
 

 

K jednemu uctu mozes mat aj 5 kariet rovnakeho typu, nevidel by som problem, preco by to takto nemohlo byt aj pre Bratislavsku kartu.
 
Hodnoť

Výpočty..

Ak zoberieme do úvahy celosieťovú električenku neplatnú na nočný spoj tak tarifa a prípadné úspory sú nasledujúce:
1 mesiac: 23,90 Eur, úspora za mesiac 2,39 Eur, úspora za rok 28,68 Eur.
3 mesiace: 63,07 Eur, úspora za 3 mesiace 6,307 Eur, úspora za rok 25,228 Eur
365 dní: 239 eur, úspora 23,9 Eur.

Nakoľko nie som klientom ani jednej vyvolenej banky, tak nepoznám ich poplatky, ale každý si môže vyrátať, či sa im pre 10%-nú zľavu vôbec oplatí túto platobnú kartu vybavovať . A či to neskončí tak, že o čo oberieme mesto a DPB, tak o toľko obohatíme vyvolené banky.

Mimochodom neviem, či na tento rok celoplošne plánovaná údajne prepotrebná výmena starých, zlých a poruchových električeniek za nové ( v cene cca 5 Eur) nie je robená iba v záujme bánk a ich nového produktu. V nádeji, že pri povinnej nanútenej výmeny klient ochotnejšie preskočí vybavovať si novú električenku vo vyvolenej komerčnej poiťovni.
 

Ako tie banky zdôrazňujú,

že Prvý rok zadarmo! Žiaľ, nevyjadrili sa, že koľko za ďalšie roky.
Ja tiež považujem za nehoráznosť viazať zľavu na vlastníctvo špeciálnej platobnej karty, za ktorú bude potrebné platiť poplatok.
 
Hodnoť

 

Pripájam sa k b.pityovi. Taktiež sa mi nepáči, že je to pre 3 vyvolené banky a nie pre všetkých Bratislavčanov!
 

vyvolene banky ?!

tymto terminom sa tu veselo operuje, ALE ...
mozno som zle citala vselijake informacie o karte (napr. na www.bratislava.sk), ale ja som to pochopila tak, ze projekt bol predlozeny vsetkym bankam, ale tieto tri boli sikovne a schopne zaviest a pracovat s kartou ako prve, dalsie sa pridaju postupne
Tak neviem, ci nie je namieste nadavat na svoje 'nevyvolene' banky a nie na mesto ...
 
Hodnoť

 

Takže sa môžme tešiť na ešte rozsiahlejšie dopravné zápchy, Regio - dopravca SL zvýšil cenu cestovného v hotovosti napríklad v pásme 11-13km.až o 43% z 0,70€ na 1€ http://www.slovaklines.sk/aktu... a redukcia výkonov od 12.12.2010 o cca. 10% SAD DS - SAD TT o niečo menej plus o 10% drahšia ,,električenka,, Pre denne dochádzajúcich obyvateľov blízkeho okolia Bratislavy je už naozaj na ,,zváženie,, používanie hromadnej dopravy.Hlavne že sa už 10 rokov BÁSNI o BID. http://www.bratislavskenoviny....
 

DPMB

uz ohlasil ze mieni zvysit cestovne...nebudem hadat z akeho dovodu...
 
Hodnoť

 

chcelo by to minimalne aby boli do toho zapojene vsetky najvacsie banky, teda okrem vub aj sporitelna a tatrabanka (tato trojica myslim ze obsiahne cca 80-90% obyvatelov), takto to naozaj zavana jednostrannym zvyhodnovanim urcitej skupiny ludi podla pouzivanej banky....
 

Len potom sa bojim

Len potom sa bojim, aby Unicredit nezdrazel tú kartu, ktora nevyzaduje ucet s odovodnenim, ze vsak 90% ludi obyvatelov je pokrytych.
 

aky

je tam suvis?
 

 

Tipujem, ze magistrat pri jednani s bankami hovoril aj o cene za kartu, aby to bola "unosna" pre vacsinu. Mozno preto je tu teraz ta cenovo prijatelna moznost s Unicredit kartou bez uctu, lebo vacsina obyvatelov by inak nebola pokryta.
 

Vtáka poznáš podľa peria, ....

Kartu ti dá UniCredit za 3 Eurá, s povinným vkladom 20 Eur, pričom táto suma nikdy nesmie poklesnúť pod 5 Eur. DPB aktivuje kartu do funkcie električenky za 2,30 Eur. Takže máš výdavok 25,30 Eur a ešte nemáš električenku!
Inde som čítal, že karta bude mať životnosť (platnosť) 13 mesiacov, potom sa celá tortúra zopakuje.

UniCredit minulý rok v inom článku, ale nepriamo aj tu nevylúčil možnosť toho, že časom obchodné podmienky zmení, toto terajšie treba chápať ako akvizičnú zľavu na nalákanie nových klentov.
A nepoznáme ani poplatky za zrušenie klientského vzťahu s tuoto bankou, či voľakedy ten minimálny poplatok 5 Eur ešte uvidíš, ak už električenku nebudeš potrebovať, alebo zmeníš banku.

A bratislavská väčšina uhradí cez mestský rozpočet aj podstatnú časť reklamnej kampane pre tieto bankové karty.

A bratislavská väčšina ešte stále nevie to, že výpadok príjmov z predaja električeniek sa z čoho a na úkor koho a čoho bude uhrádzať. Isté je iba to, to zaplatí tá tebou spomínaná väčšina.

Barličku od mesta banky dostanú aj v tom, že v DPB akosi náhodou práve teraz objavili, že terajšie električenky sa hromadne pokazili, takže ich treba za poplatok 5 Eur vymeniť. Predpokladám, že táto náhoda má pomôcť tomu, aby klient si miesto električenky vybalil bankovú kartu.
 

Vtáka poznáš podľa peria, ....

človeka podľa priateľa.

DPB (a mesto) riadili páni Záhradník, Cílek a ako primátor mesta Ďurkovský. Ich obrovské ľudské kvality poznáme, ako aj ich obetavú prácu v prospech mesta a jej obyvateľov.

Nuž a tieto osoby si našli priateľov v bankách VÚB, OTB a UniCredit. Nie je toto veľké priateľstvo signálom toho, aby sme z týchto troch menovaných bánk urýchlene presunuli financie na nejaké bezpečnejšie miesto, aby aj naše osobné účty náhodou neboli do roka tak vybielené ako kasa mesta?
 

 

... chcelo by to, aby mal na kartu nárok aj Bratislavčan, ktorý má účet v XYZ banke s jedinou pobočkou trebárs v Čunove, a takisto aj ten, ktorý nemá ŽIADNY účet, v ŽIADNEJ banke, ak má o ňu záujem.
 
Hodnoť

 

MHD je financovaná z mestského rozpočtu, teda z daní VŠETKÝCH BRATISLAVČANOV. Zaujímalo by ma preto, akým právom náš magistrát nespravodlivo rozdáva zľavy z cestovného iba určitej skupine obyvateľov, resp. ich podmieňuje zmluvným vzťahom s vybraným komerčným subjektom - bankou. Akým právom vôbec môže mesto takýto subjekt preferovať, zvýhodňovať a propagovať ?
Opäť jeden príklad toho, ako sa dá výborný nápad premeniť na škandál. Mestská karta predsa mala byť nezávislou a univerzálnou čipovou kartou s dobíjateľným kreditom vydávanou mestskou(-ými) organizáciou (-ami), prístupná pre každého bez rozdielu, nie karta banková !
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava