SME
Nedeľa, 26. máj , 2019

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislavská karta na zľavy nie je zadarmo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

skonc to blamazou

zlavu na MHD zrusia alebo znizia na minimum a na ine ucely to sotva bude dobre
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tri banky si vykazu narast 500 000 novych klientov.

Vobec by som sa necudoval, keby bol rocny poplatok za kartu + ostatne poplatky banke na urovni 10% zlavy na MHD. Cize nevyuzitelna zlava zadarmo, na ktorej sa ale par ludi dobre nabali ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

499 999 novych klientov
ja sa hlasim, som uz klientkou jednej z nich :)
a 'asi' este menej, lebo tak si tipnem ... tretina? ... Bratislavcanov bude klientom aspon jednej z nich, ci?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rozdeľuj a panuj

Oj, veruže nieto lepšieho spôsobu zvýšenia obľúbenosti 10-tich percent obyvateľstva našej pidikrajinky medzi lazníkmi, než dávanie zliav samým sebe v štýle AmWay.
Snáď len keby si dali všecia na čelo vytetovať tenis. Vtedy by snáď ani tie kartičky nebolo treba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pár poznámok ku karte vo vzťahu k MHD.

1.) Tvrdí sa, že pomocou karty môžu cestovať obyvatelia Bratislavy so zľavou 10%. Ak si niekto (Ďurkovský/Záhradník/Cílek) myslí, že by som mal mať na električenku zľavu iba z titulu trvalého pobytu v BA, tak by mi mali dať zľavu automaticky po predložení OP, a nie nútiť ma stať sa klientom niektorej z troch vyvolených bánk a byť vlastníkom ich platobnej karty.

2.) Terajší stav je ale skôr o tom, že iba bratislavskí klienti troch vyvolených bánk, (teda nie každý Bratislavčan) dostanú zľavu na električenky, ak si vybavia ďalšiu platobnú kartu s názvom Bratislavská, prípadne si k nim vyvoleným z iných nevyvolených bánk presunú bežný účet. Takže každý klame, kto tvrdí, že na zľavu má nárok obyvateľ Bratislavy. Pravda je taká, že na zľavu majú nárok bratislavskí klieti troch vyvolených bánk.

3.)Mimochodom terajšia tarifa DPB nepozná 10%-nú zľavu na električenky ani pre klientov troch vyvolených bánk, ani z titulu trvalého pobytu v meste. Takže na základe akej tarify tú zľavu dostane majiteľ bankovej karty typu "Bratislavská"?

4.) Ešte stále nevieme, že na úkor koho, či čoho sa budú uhrádzať straty DPB plynúce zo zlacnenia električeniek pre bratislevských klientov troch byvolených bánk.

5.) Záhadou je aj to, že prečo mestský rozpočet hradí propagáciu týchto platobných kariet, veď zisky z existencie týchto kariet budú mať výhradne vyvolené komerčné banky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ak by si to dobre cital, zistil by si, ze unicredit predava tzv. predplatenu kartu, kde nie je potrebne aby si boil ich klientom. Jednoducho si tu kartu kupis a budes si ju dobijat prevodmi zo svojho uctu.
V BA zije kopec ludi, ktori tam aj vlastnia byty, ale nemaju tam trvaly pobyt. POkial takyto clovek vyuziva MHD, moze ho tato karta motivovat k tomu, aby sa na trvaly pobyt nahlasil v BA, co zvysi prijem z podielovych dani. Dalej moze karta motivovat ludi, aby vo volnom case navstivili so zlavou navstivili muzea, galerie, kupaliska, kde by mozno bez tej zlavy nikdy nesli.
Dalsia vec je, ze BA moze tymto sposobom jednoducho diferencovat cenu dopravy pre bratislavcanov (teda ludi, z ktorych dani ma mesto prijem) a tzv. cezpolnych, ktori sice vyuzivaju vyhody hlavneho mesta, ale dane odvadzaju v mieste svojho trvaleho pobytu. S tymto sa da suhlasit, pretoze ak ja ako obyvatel prispievam cez dane mestu, preco by som mal vyuzivat sluzby mesta za rovnake ceny ako niekto, kto plati dane niekde inde?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

akonahle

si kupis tu kartu, stavas sa klientom ich banky, ta karta bude normalne vedena v bankea nadalej budes s bankou riesit vsetky otazky ohladom jej fungovania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ok, jasne, stavas sa klientom, ale skor ide o to, ze si tam nemusis otvarat bezny ucet.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kysucan,

1.)UniCredit banka ti kartu dá kartu najlacnejšie, za tušim 2,30 eur. Zároveň si ale tú kartu musíš nabiť sumou 20 eur a minimálný zostatok na karte nesmie klesnúť pod 5 eur. Takže menovanej banke dávaš dobrovolne k dispozícii minimálne tú sumu v pásme 5 až 20 eur, alebo aj viac, ak si kartu nabiješ na viac. Tie peniaze budú pracovať v prospech banky (úroky) a nie v tvoj prospech. Proste s tou sumou bude podnikať banka. Karty budú platiť 13 mesiacov a potom si ju budeš musieť obnovovať.
Unicredit pravidlá hry môže kedykoľvek zmeniť a túto teraz lákavú úvodnú akvizičnú ponuku zmeniť v tvoj neprospech. Napokon banka sa ani netají s tým, že tak časom urobí. Neuzatváraš s ňou totiž nemennú a nevypovedateľnú zmluvu. A keď tieto tri vyvolené banky si cez lacné električenky nalákajú do svojej klientskej siete možno všetkých majiteľov električeniek, tak do systému pustia aj ďalšie tri banky, nie všetky, iba opäť tri, ktorým už zostanú omrvinky, ale to je ich komerčný problém.
A keď ktorákoľvek banka zmení svoju poplatkovú politiku tak čo? Už budeš a zostaneš ich vazalom, zmena banky totiž vždy prináša komplikácie a náklady o.i. v podobe poplatkov, straty času, komplikácie s platobnými príkazmi......

2.) Takže tak, či tak stávaš sa nedobrovoľným klientom vyvolenej komerčnej banky iba preto, aby si pomocou nimi vydanej komerčnej platobnej karty získal 10%-nú zľavu na električenku. Ak prídeš do predajne DPB s touto platobnou kartou, tak dostaneš lacnejšiu električenku. Ak sa preukážeš Občianským preukazom SR, že máš trvalý pobyt v Bratislave, tak zľavu nedostaneš. Pritom ten OP by mal mať väčšiu právnu silu ako platobná karta komerčnej banky. Napokon to s tou právnou silou nepriamo dokazuje aj postoj mesta a DPB, revizor totiž pri kontrole má od teba okrem tejto bankovej karty požadovať aj OP, aby si s ním dokázal oprávnenosť čerpania 10%-nej zľavy.

3.) Som Bratislavčan a zľavu nedostanem, lebo nie som klientom tej správnej banky. OP mi nepomôže. To je smutná realita. Mimochodom mesto teraz začne celoplošne vymieňať aj električenky. Ak DPB v ich predajni nevonia môj OP, (revizorovi OP voniať bude) tak prečo tá nová električenka nemá takú podobu, aby som pomocou jej mohol preukázať oprávnenosť čerpania zľavy, bez povinného vlastníctva platobnej karty vyvolenej komerčnej banky?

4.)A prečo tá náhoda, že práve teraz sa zistila nutnosť výmeny všetkých električeniek? Nie preto, aby tlačenica v predajných miestach a poplatok 5 eur odrádzala cestujúcich od obnovy električeniek v prospech bankových kariet? Alebo si dokonca vystojíme dve fronty, jednu v banke a druhú v predajni DPB? A zacvakáme zbytočné poplatky dvakrát? Moja električenka má už cca 10 rokov, funguje výborne a je vo výbornom stave ako nová.

Ja mám taký dojem, že je to danajský dar, či pomsta tria Ďurkovský-Cílek-Záhradník za to, že sme im neliezli do prdele a ich zlodejiny sme neakceptovali......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re. kysucan,

cestovné má byť rovnaké pre každého, zľavy majú byť spravodlivé a adresné.

1.) Bratislavčan svoju MHD nepriamo dotuje cez dane a priamo cez cestovné.

2.) Bratislavčan ako hosť v iných mestách platí v MHD podľa tam platného tarifu, a ak má nárok na zľavu, tak ju aj tam dostane. Nikto od neho nežiada nejaké dorovnanie ceny o sumu dotácie cestovného lístka. Práve naopak. Napr. v Prahe ako turista som si kúpil 5 dňový cestovný lístok v hodnote 500 Kč (už to predstavuje zľavu, než si stále cvakať lístky). A môj maloletý syn mohol so mnou cestovať bezplatne na tento môj lístok. Obdobný lístok mala aj moja žena a ďalšie naše dieťa zas cestovalo s týmto ženiným lístkom bezplatne. Takže sme Prahu "okradli" o 1000 Kč a napriek tomu nikto nás nebral za parazitov. A tých ušetrených 1000 Kč sme napokon aj tak nechali v Prahe, minuli sme ich na obed a podnikateľ aj tento svoj príjem zdanil a časť dane napokon cez dotácie sa dostala aj do DP Praha.
A Prahe sa táto akcia vyplatila aj preto, lebo naše auto zostalo doma v BA, a tak nezaťažovalo tajomšie komunikácie a nemuseli zrušiť a zmeniť na parkovisko žiadny park iba preto, aby ja som mohol kde parkovať.

3.) Pododobne by sa mala k cezpoľným staviať aj Bratislava a nie brojiť proti ním dvojakou tarifou v MHD.
-Cezpoľný zaplatí cestovné podľa platného tarifu, takže necestuje bezplatne.
-Cezpoľný použitím MHD mestu pomáha tak, že svoje auto necháva doma. Tým kompenzuje to, že jeho dane nejdú do mestskej pokladne.
-Cezpoľný v Bratislave sa zabáva, nakupuje, využíva rôzne služby, takže tu míňa svoje peniaze. Teda časť jeho financií sa cez dane v Bratislave podnikajúcich osôb dostane aj do MHD.
-Cezpoľný v Bratislave pracuje, takže spoluvytvára tie materiálne hodnoty (HDP), na ktoré sme my mešťania tak náramne hrdí.
-A cezpoľný napokon za malý peniaz často vykonáva pre mesto a jej obyvateľov práve tie služby a práce, ktoré by sme my hrdí mešťania nikdy nerobili, lebo je to pod našu úroveň. Tak ho aspoň na to pracovisko prepravme s MHD bez nejakého dodatočného zdanenia a prenasledovania.

4.) Treba si uvedomiť to, že honbu na cezpoľných začal Záhradník, politicky nominovaný šéf DPB. Tezaz vidíme výsledky jeho nenávistnej kampane, dostaneš zľavu na MHD, ak budeš klientom vyvolenej banky.

5.) Záhradník dávnejšie mal na muške inú skupinu ľudí. Tých, ktorý sa v noci chodia zabávať. Výsledok? Máme drahšiu nočnú MHD, a to všetci aj tí, ktorí s ňom musia cestovať do/z práce, či na skoré a neskoré vlakové a letecké spoje.

6.) Záhradníkova taktika je (bola) taká, že vymyslí nepriateľskú skupinu, ktorú treba prenasledovať, my hlupáci na tú hru vďačne pristúpíme a napokon na tej hre škodujeme, aktuáne vyhrávajú tri vyvolené banky. Akurát nevieme, či sa učil od fašistických, alebo od komunistických diktátorov. Tak či tak je to nebezpečná hra a ak by vo voľbách dostal viac hlasov a moci, časom by sme sa asi všetci dostali do nejakej nepriatelskej skupiny hodnej prenasledovania....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Su na to rozne nazory

Cestovne nikdy nebolo pre kazdeho rovnake, kedze aj doteraz boli rozne zlavy, hoci na zaklade ineho kriteria nez je bydlisko (trvaly pobyt). O adresnosti a spravodlivosti zliav sa tiez mozme bavit, je to uhol pohladu.
.
1) Cestovne je len jednou zlozkou prijmu dopravneho podniku, dokonca to mensou. Zvysok je hradeny z rozpoctu mesta, cize z dani obyvatelov s trvalym pobytom (samozrejme len tych co maju prijem). To znamena, ze sice cezpolny (inak nepaci sa mi to slovo) necestuje bezplatne, ale prispieva menej. Je legitimne uvazovat, ci takeho cloveka neodmenit za to, ze necha doma svoje auto a pojde MHD, ale to rovnako plati aj o domacich, kde je tiez zaujem mesta, aby auto nechali doma isli MHD.
.
2) Odhliadnime teraz od pravidiel v inych mestach, tie nas nemusia zaujimat. Navyse rozlisujme (i) turistu, ktory si prisiel pozriet mesto a utratit nadpriemerne mnozstvo penazi (ako vacsina ludi na dovolenke) - to je ako ked ty si bol so synom v Prahe a (ii) pracujuceho neobyvatela mesta, ktory denne dochadza do mesta a ma uplne ine ciele a motivacie ako turista . Je pravda, ze vytvori hodnoty a pre mesto je taky clovek prinosom uz preto, ze tu pracuje, ale vynos dane z prijmu FO (co je najvyznamnejsou zlozkou prijmu samospravy) dostane obec/mesto, kde ma trvaly pobyt. Tie hodnoty, ktore tu vytvori, vytvori aj Bratislavcan s trvalym pobytom, ktory tu ale navyse zaplati aj dane.
.
3) Ak poskytneme zlavu na cestovnom domacim, nemusi sa to chapat ako brojenie proti cezpolnym. Pre nich sa nic nemeni (za predpokladu ze sa nezvysi tarifa, ale to rovnako postihne aj domacich so zlavou).
.
4) V Bratislave byva/zije znacny pocet ludi, ktori tu nemaju trvaly pobyt, lebo... medved. Uznavam, ze to tak je to asi v kazdom vacsom meste, ktore je z nejakeho dovodu metropolou, centrom a hlada v nom prilezitost vela ludi. Ale potom je podla mna legitimne, aby sa mesto napr. aj formou zlavy na cestovnom snazilo tychto ludi motivovat, aby sa prihlasili na pobyt tu, cim mesto zvysi svoj prijem z dani FO. Otazne je, ci by to neslo aj inak, ale aj toto je jedna z moznosti.
.
5) Problem celeho a v tom s Tebou suhlasim je forma, ci vobec bola nutna nejaka karta, kedze trvaly pobyt mas uvedeny v OP, a ked, tak preco su do systemu zapojene len 3 banky a podmienky vydania karty nie su jednotne.

Inak fajn diskusia k clanku. Ocenujem, ze neprevazuju prispevky typu "Mrcha primator Durkovsky", alebo "Mrcha Zahradnik" od obcana bonka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a čo vleky a aquaparky

na Kysuciach, na Orave a v Tatrách - tam sa ti rôzne ceny pre domácich a pre "paštikárov" javia spravodlivé?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Regionálne zľavy

V poslednej dobe som si nevšimol žiadne z takých regionálných zliav ako spomínaš. Neviem, či to dokonca nezakazuje zákon.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tam neviem

Hodnoť:   mínus indicator plus

beriem späť

Tak sorry, beriem späť. Kedysi takú zľavu mali aj v Aquacity Poprad, potom ju zrušili s tým, že im to údajne legislatíva nedovoľovala... Najmä z tejto skúsenosti som vychádzal...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlupa karta

ako zamienka na "rozdeluj a panuj". Tento diskriminacny a pre mesto drahy projekt treba zastavit, a nie mrhat cas mlatenim prazdnej slamy o nejakych pochybnych vyhodach. Diskutuje sa tu, akokeby diskutujuci ani netusili, ze BA sa topi v dlhoch.
Nepodporujme tuto ciernu dieru, v ktorej budu miznut mestske peniaze. Ako obyvatel mesta predsa mozete mat zlavy na zaklade OP. fakt je ten, ze mesto, ani mestske organizacie na ziadne zlavy nemaju prostriedky.
Mimochodom, uz teraz maju bratislavcania nerovnake ceny v MHD. je nepochopitelne, ako taka velka mestska cast ako Dubravka moze byt zaradena v druhom pasme, alebo aj Raca...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pomoze mi absolutny suhlas s Tebou? Nepomoze. My si to tu oddiskutujeme na internete, ale realne karta zacne fungovat a banky sa nabalovat a potom vznikne otazka, ze preco Ty moj sused mas mat zlavu na BA-kartu a ja nie? Tak pojdem si aj ja tu kartu vybavit a banky sa zas potesia...
Absolutne suhlasim s tou diskriminaciou Dubravky a Race. Ziadne pasma na elektricenku, iba casove listky a nech si kazdy cestuje podla casu, aky listok si kupi. Ak sme mesto, ziadne pasma nemaju byt. Aj vzdialenejsich susedov treba motivovat chodit pol hodinu elektrickou do centra aspon cenou, aby nechodili autami...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kysucan, mestské múzeá

a iné prevádzky, napr. ZOO si za ostatné obdobie Ďurkovského primátorovania mohol navštíviť aj bezplatne počas dní otvorených dverí. A často si tam v tie bezplatné dni dostal viac informácií, služieb a atrakcií ako o deň neskôr turista platiaci plné vstupné.
Takže treba hlavne to, aby múzeá pravidelne robili aktaktívne akcie a návštevníci sa tam pohrnú aj za plné vstupné a menej majetní mešťania by si mohli nárokovať zľavu aj cez OP, alebo inak, adresne podľa ich sociálnej situácie. Načo k tomu banková karta?

Mestská karta (nie banková karta) v iných mestách má hlavne tú funkciu, aby robila reklamu mestu, jej prevádzkam, aby cez systém zliav sem lákala práve turistov presúvajúcich sa s MHD a aby oni v týchto mestských prevádzkach (bez turistov žijúcich iba z dotácii) ale aj v mestu ako celku nechali v súhrne čo najviac peniazí. A my tu cez propagáciu bankovej karty nepriamo skôr brojíme proti turistom.
Inak ty ako často budeš chodiť s bankovou kartou do mestského múzea, v ktorom sa desaťročia nič neudeje? Možno dva krát za 10 rokov. Potom Ti už tá zlava bude naprd, budeš iba cez bankovú kartu priamo dotovať vyvolenú banku. A nepriamo budeš dotovať aj to múzeum, ale finančné prilepšenie jej prinesú hlavne cezpoľní, nalákaní aj cez naozajstnou Bratislavskou kartou vydanou v prospech mesta a nie troch vyvolených komerčných bánk.
A ak si milovníkom umenia, pravidelne navštevujúci nemenné expozície, tak do múzea sa dostaneš lacnejšie aj teraz cez permanentky. A bez toho aby si pchal prachy miesto múzea do mestom vyvolenej a tebe nanútenej banky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

b.pityo

súhlasím a dodávam,
seriózny Bratislavčan / občan mesta
1. nepotrebuje zľavu tam, kde si to žiada práve opačný postoj - prejav hrdosti a ochotu platiť plnú cenu za kvalitné služby, ak v daný deň nie je práve nejaká akcia spojená so zľavami,
2. sa nebude podieľať na vytváraní rizika ohrozenia niektorých činností alebo mestských funkcií,
3. nežiada od svojho mesta ďalšiu / zvýšenú trvalú celoplošnú zľavu, keď vie, že mesto je vo veľmi vážnej finančnej situácii,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prejav hrdosti a ochotu platiť

... vzhľadom k Vašmu veku veľmi nevydarený pokus o humor !
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava