SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zástupca už je starostom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Ružinovčania sa zdvojnásobili?

či prečo poslanci Drozdovi, SMER schválili len 1 vicestarostu a Pekárovi, KDH až dvoch?
Alebo je Pekár dvakrát neschopnejší ako Drozd?
Alebo vedia, že bude robiť 2x viac vtákovín ako Drozd a preto ho musia kontrolovať až 2ja?
 
Hodnoť

Nuž, pán Pekár je

zrejme nový Mesiáš. Netuší, že debaty na verejných zhromaždeniach nemajú žiaden vplyv pri aplikácii stavebného zákona. Netuší, že nie od jeho vôle, a už vonkoncom nie od želania poslancov je závislé podpisovanie alebo nepodpisovanie stavebných povolení. Ten nešťastník si myslí, že stačilo vyzvať napr. predchádzajúceho starostu, aby nepodpisoval stavebné povolenia. Netuší, že keď celé minulé volebné obdobie podkuroval Drozdovi, že teraz vyhral. Neborák si myslí, že keď nebude chcieť podpísať ktorékoľvek stavebné povolenie, stačí, aby si z radov občanov či poslancov zariadil "výzvu" a už bude mať gebír na nepodpisovanie. Prajem mu len toľko zlého, ako on narobil onoho času Drozdovi. Má smolu, lebo si navykol na deštrukciu a teraz bude musieť len konštruovať. "Hin" se ukáže!
 

Cozmopolita

prax ukázala, že prenesený výkon štátnej správy na úseku územného plánovania a stavebného poriadku, bol najväčší omyl (hrubo sa vyjadriť nechcem), okrem iného, priniesol do života schyzofréniu, osoba zvolená ako reprezentant obyvateľov údajne nesmie dať prednosť skupinovému názoru v samosprávnom území, to odporuje základnému princípu delegatúry, ktorý sa uplatňuje v zastupiteľskej demokracii, a najnovšie aj princípu participácie obyvateľstva na prírpave a prijímaní rozhodnutí,
ak by sa to týkalo mňa (v koži starostu mestskej časti), riešil by som to oznámením prepojatosti, znamenalo by to povinnosť nerozhodovať, ak by nadriadený správny orgán rozhodol inak, obrátil by som sa na súd, aby rozhodnutie zrušil,
ak ÚP, ÚPZ alebo iná ÚPD je predmetom originálnej pôsobnosti obce / mesta / kraja, potom rozhodnutia, ktoré z nich vychádzajú by mal byť tiež predmetom výkonu originálnych samosprávnych funkcií, ak to nie je možné, potom celú agendu, počnúč prípravou podkladov ÚPD, treba preniesť na miestnu štátnu správu, obciam ponechať postavenie účastníka, Bratislave a Košiciam alebo ich mestským častiam zrušiť postavenie dotknutého orgánu,
 

Pán Dulla,

je otázne, čo treba pod PRAXOU rozumieť. Prax ukázala, že od roku 1989 čsl. resp. sl. republika si nezaslúžila zamatovú revolúciu, lebo parlamentné demokracia u nás doteraz pokrivkáva - porovnávajúc sa s vyspelými západnými demokraciami, ktoré nestihli po II. sv. vojne budovať socializmus? Prax preukázala mimoriadne ťažkú vymožiteľnosť práva? Prax preukázala hnusnú korupciu? Prax preukázala stav dnešného súdnictva? Prax preukázala politické nominácie všade, kde sa len dá? Prax preukázala nechutný boj o funkciu generálneho prokurátora?
.
Od roku 1989 sme svedkami postupného prelievania v rámci duálneho systému originálne právomoci štátnej správy prostredníctvom NR SR v prospech obcí ako originálne právomoci samosprávnych orgánov. Detto finančné zdroje od roku 1989 si postupne zabezpečujú obce ako priamy príjem na základe zákonov nezávisle na štátnom rozpočte. Napr. rakúske mestá svojimi rozpočtami pokrývajú fungovanie nemocníc, škôl - proste obce a mestá disponujú podstatne väčšími prostriedkami, akými živoria naše mestá a obce. Toto je tamojšia PRAX, ktorá funguje nepretržite od rozpadu Rakúska-Uhorska.
.
Na rozdiel od Vás som toho názoru, že nielen ÚP, ale i sťavebný poriadok by mal byť prevedený do originálnej pôsobnosti obcí, pričom len tvorbu Koncepcie územného rozvoja Slovenska by si mal ponechať štát vo svojej pôsobnosti vzhľadom na svoje medzinárodné záväzky. Nie som toho názoru, že prenesená pôsobnosť časti stavebného zákona je schizofrénia - je to len prechodné obdobie (myslím tých uplynulých 20 rokov i v iných oblastiach), počas ktorého ak budú fungovať prokuratúry, bude čisté súdnictvo, výrazne lepšia bude i vymožiteľnosť práva - tak i terajší, bezzubý stavebný zákon by mohol byť účinnejší. Štát - t.j. ministerskí pracovníci vrátane poslancov NR SR sú na vine tomu, že nedokážu vypracovať a najmä schváliť stavebný zákon napr. bez §88a a medzi sankcie nedokážu dostať (je to len a len politická vôľa) inštitút trestného činu, ak niekto stavia stavbu, ktorá je právoplatne zastavená.
.
Pán Dulla, možno by bolo vhodné zamyslieť sa nad konštrukciou rakúskej či nemeckej legislatívy vo vzťahu k ich stavebným zákonov a nešpekulovať nad tým, kto má byť účastníkom konania a kto dotknutým orgánom. Vy a samozrejme seba nevynímajúc sme si zvykli uvažovať na úrovni x-krát novelizovaného stavebného zákona z roku 1976 a to nás trochu obmedzuje.
.
Dokážem si však predstaviť územné plánovanie a stavebný poriadok ako originálnu právomoc obce, dokážem si predstaviť i potrebné sumy na financovanie týchto činností - obec by určite nešetrila v týchto veciach, lebo by sa jej to tisícnásobne vrátilo. Stačí si len pomyslieť, aký trápny zlomok predstavujú náklady na územné plánovanie a mzdy pracovníkov stavebných úradov pri investičnom procese...
Mimochodom xtá novela zákona o obecnom zriadení umožňuje v tomto roku starostovi konkrétne menovať pracovníka svojho úradu s právomocou podpisovať územné rozhodnutia a stavebné povolenia. Starosta by sa tak mohol maximálne venovať terajším svojim originálnym právomociam v oblasti územného plánovania a čím kvalitnejšiu ÚPD by pán starosta (primátor) zabezpečil, o to presnejšie by musel poverený pracovník rozhodovať - ktorého rozhodnutia by odvolací (nateraz štátny) orgán v prípade potreby samozrejme naprával....
.
Polemizovať o tomto by bolo možné ešte veľmi dlho, pán Dulla..
 

Cozmopolita

ide o nedorozumenie, aj ja zastávam názor, že to patrí do originálnych kompetencií obcí/miest (tretí odsek príspevku o 13:02), ale uvažujem variantne, lebo vždy sa nájdu tí, ktorí rozmýšľajú systémom prečo nie" a kladú všemožné prekážky pre zmeny, preto som napísal "ak to nie je možné, ...",
na úrovni SZ z r. 1976 rozmýšľam iba pri hodnotení faktografie vo vzťahu k povolenému / zakázanému, ale nikdy nie vtedy, ak sa zamýšľam nad systematikou možných usporiadaní vzťahov,
som zástancom prijatia úplne nového SZ, ale nie toho nepodarku, ktorý nám hrozil, osobne by som privítal, aby sa územné (odborne priestorové) plánovanie oddelilo od stavebného poriadku,
ak máte na mysli zák.č. 102/2010 Z.z. a ním zavedené nové znenie § 13 ods5 zák.č. 369/1990 Zb., podľa mňa je to nešťastím, hlavne formulácia "v oblasti verejnej správy", akoby to bola iba jediná oblasť a okrem nej obec rozhodovala aj v iných oblastiach, nehovoriac o tom, že pojem "oblasť verejnej správy" nie je nikde ustálený, ani upravený, a to ani na účely samotného zákona o obecnom zriadení, už len skutočnosť, že zák. č. 608/2003 Z. z. o štátnej správe pre územné plánovanie, stavebný poriadok a bývanie a o zmene a doplnení SZ v znení neskorších predpisov obsahuje pojem "úsek" a uvádza hneď tri samostatné,
využitie danej novely by som videl v tom, že Bratislava by mala jeden všeobecný úrad územného plánovania a rozhodovania, jeden všeobecný stavebný úrad a jeden špeciálny stavebný úrad,
.
súhlasím, polemizovať by sa dalo, asi iba tu na DF a nie na nejakej serióznej odbornej konferencii, lebo vrchnosť nemá ani skutočný záujme ako to usporiadať, už sa objavujú návrhy na aplikáciu majetkového cenzu do lehôt na rozhodovanie, podobne ako pri konaniach o vklade do KN,
 
Hodnoť

farizej z KDH talibanu

a jeho vzor Durkovsky to len boh ochranuj Ruzinov
 

Ružinov sa má! Pekár má plat 3.000 €

za70 tisíc obyvateľov, ale v takej Dunajskej Lužnej mal vlani jeho KDHcky kolega plat 2.800 € za 4.200 obyvateľov!
A pritom je to taký babrák, že ešte doteraz nezvolal ustanovujúce zastupiteľstvo, aby mohol nastúpiť nový starosta za KDH!!!

a možno sa mi to len sníva?
 

 

Asi je to sen noci KDH.
Ten sa stáva krutou realitou...
 
Hodnoť

A kolko odsuhlasili Drozdovi?

a kolko mal Drozd, ked uz tie cisla sem davate, tak by sa zislo porovnanie s predchadzajucim starostom, nie?
 
Hodnoť

politika za asistencie obyvateľov je reá

lna, no len v KSS-SMERe to akosi nevedia zožrať.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava