Bratislava by mala dostávať dotáciu od štátu na plnenie úloh hlavného mesta, myslia si to kandidáti na primátora Marek Blaha (SZ, SDĽ), Ján Budaj (Zmena zdola, DÚS,DS) Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) a Alojz Hlina (nezávislý).
kompenzacie za co?
malicko nerozumiem...o com je rec?Bratislava, ako dojna krava?
Existuju poziadavky na Bratislavu, ma reprezentovat ako hlavne mesto SR, ma dostojne hostit MS v hokeji, no stat na vzniknute poziadavky nereaguje. Poziadavky na Bratislavu su aj z pohladu nevyhnutne funkcnej infrastruktury, pracuje tu mnozstvo ludi z inych miest kde maju nahlaseny aj svoj trvaly pobyt a kde odvadzaju aj svoje dane z prijmov ktore vytvorili v Bratislave. Poziadavky na Bratislavu teda su, avsak prerozdelenie penazi je zle. Na problem je potrebne pozriet sa hlbsie ide aj o to aby nevznikla medzinarodna blamaz s nedostaocnou pripravenostou poskytnut kvalitne zazemie pre MS, je pochopitelne ze vsetko je predrazene, ze na tom ryzuje zopar jednotlivcov, to je vsetkym jasne.. Pokial ide o tu celkovu infrastrukturu a jej kvalitu v ramci Bratislavy, mysli si snad niekto, ze ktorykolvek clovek z ineho kuta Slovenska dochadzajuci za pracou do Bratislavy si nezasluzi cestovat bezpecne a v normalnom case po kvalitnych cestach, mostoch, prejst po normalnom chodniku..? Ide o to, ze ten napor a poziadavky ktore su na Bratislavu samozrejme pravom kladene /iste aj na ine mesta/ nieje mozne zbezpecit pri sucastnych prijmoch mesta. Vzdy by malo ist aspon o nejake priblizenie sa k rovnovahe, akusi priamu umeru. Produkujeme tu prijmy, potrbujeme vyuzivat miestnu ifrastrukturu a tuto ifrastruktiru je potrebne rekonstruovat, dobudovavt, skvalitnovat predsa pre vsetkych..Tento problem sa tyka vsetkych miest na Slovensku, avsak na Bratislavu je kladeny skutocne jeden z najvacsich naporov, kto ma o tom pochybnosti nech si skusi cestovat kazde rano za pracou do Bratislavy a cestovat po Bratislave. Infrastruktua niesu sukromne obchodne domy, netreba si to pliest.brian88
žijem tu celý život a ani dnes nepociťujem tebou opísaný problém cestovania , parkovania a pod. aj iné mestá plnia tzv. úlohy štátu. Tieto nemajú potom tiež nárok na dotáciu, a podľa čoho sa určí, bude to dosť alebo málo? N čo konkrétne bude mocť byť použitá, alebo len tak vplynie do rozpočtu mesta a boh vie na čo a pre koho sa minie ? A k MS v ĽH toto je celé nie akcia Bratislavy alebo štátu ale SZĽH a bude to v prvom rade jeho hamba, keď na to nemáme tak sme to nemali robiť a ak to chcel Široký tak si to mal zaplatiť zo svojeho, bohatý je na to dosť.bonko
Neviem kde teda ty zijes, asi na niekde na Marse, uspokojit sa s tym v akom stave je infrastruktira nielen Bratislavy, ale aj ostatnych miest a nemat zaujem a snahu zlepsovat ju v prospech vsetkych obcanov je prinajmensom zvlastne. Co alebo koho zaujmy ty reprezentujes? Je malo pravdepodobne ze by sa dalo nieco budovat ak na nieco niesu peniaze. Zaloz teda brigadu socialistickej prace., mozno to pomoze a zaved pracovne soboty. Ak by si pozorne cital moj prispevok, nemohol by si mi polozit otazku ci ine mesta neplnia ulohu statu. Tak aby si pochopil, vsetky mesta sa nejakym sposobom podielaju na chode krajiny pretoze su ich sucastou. Je treba vsak rozlisovat aky napor su mesta schopne este zvladat.brian88
tvoj príspevok som si prečítal veľmi pozorne ale večné pindanie je nezaujímavé, níč nenavrhuješ, ako by sa to malo riešiť, otázku som ti predsa položil a odpoveď nikde. Pindači na nete asi houby vedia niečo reálne konať, kde za tebou sú reálne výsledky? Za mnou sú, na to nepotrebujem brigádu soc-prc.Brian88
kto kladie požiadavky na Bratislavu, aby reprezentovala, aby dôstojne hosdtila MS? kto sa prihlásil o právo usporiadať MS? vari to bol štát - teda reprezentanti republiky - prezident, predsedda NR alebo predseda vlády? s tými daňami sa opakujete a stále pritom deformujete objektívnu skutočnosť, firma so sídlom v Bratislave vykonáva svoje činnosti aj mimo jej územia, odkiaľ jej plynú tržby, napr. obchodné reťazce majú predajne po celom Slovensku, odkiaľ peniaze plynú na bankové účty firmy v Bratislave, tá vyplatí svoje náklady, aj mzdy svojich zamestnancov, pričom medzi nimi sú aj mimibratislavskí, ak pracovníci neodchádzajú denno-denne domov, ale prechodne tu bývajú, časť svojich zárobkov miíňajú v tunajších obchodoch a službáchmň, čím prispievajú k obratu a istej zamestnanosti, ako to už býva, známy pomer 80 : 20 dáva základnäú predstavu o predpokladanom pomere miest Bratislavčanov, ktorých daň z príjmov do mestskej kasy doputuje, pri mimobratislavských neberiete na zreteľ, že mnohí tu robia na živnosť, takže ani trvalý pobyt by neznamenal smerovanie ich daní z príjmov do kasy mesta, okrem toho, vedome neberiete ohľad na fakt, že turisti rovnako využívajú infraštrukltúru mesta a tiež tu nemajú trvalý pobyt, Bratislava potrebuje dlhodobú stabilitu, jednorazový úspech v spojení s MS nemôže spasiť neutešený stav jej ekonomiky, keďže to bude znamenať zvýšené zadĺženie, úspech SZĽH si odskáču Bratislavčania napr. v podobe odloženého nákupu nízkopodlažných električiek o ďalšie 2 roky, obmeny zataralých trolejbusov o 4 - 5 rokov, ak píšete o nepletení sa, mohli by ste začať od seba, do Bratislavy dochádzajú mnohí za prácou práve preto, že predchádzajúce rozhodnutia ju a jej okolie preferovali pred ostatnými regiónmi Slovenska, lebo výkladná skriňa, za roky 1993 až 2009 zhltol Bratislavský región skoro toľko verejných výdavkov do infraštruktúry, ako ostatné dohromady, je najvyšší čas splatiť zvyšku Slovenska daň a pomôcť ešte viac zmenšovať regionálne rozdiely, lebo iba to dáva predpoklad, že nebude treba stále chodiť za prácou do Bratislavy a nebude treba súčasne budovať kvalitnú medzimestskú infraštrultúra a vo zvýšenej miere aj Bratislavskú infraštruktúru v rozsahu pre 200 tis, návštevníkov denne, ak by bolo vedenie Bratislavy zodpovedne hospodárilo s majetkom, ktoré mesto získalo od štátu, mohlo mať dopravnú infraštrukltúru ako zo škatuľky, len straty z obchodovania s nehnuteľným majetkom sa odhadom pohybujú na úrovni cca 12 mld. Sk, k tomu nehospodárne obstarávané tovary a služby v rozsahu cca 18 mld. Sk, predstavte si, že za 15 mld. Sk sa dali vymeniť všetky zastaralé vozidlá MHD a vozový park rozšíriť o moderné s oveľa vyššou ekonomikou prevádzky, pri cenách za posledných 20 rokov sa za druhých 15 mld. Sk dali vybudovať a modernizovať desiatky km koľají pre električky, alebo sa mohlo postaviť prepojenie Bajkalskej s budúcou R7, čo by hlavne pomohlo práve tým, čo do Bratislavy dochádzajú za prácou,pan Dulla
vy nieste snad obcan SR, vy nemate zaujem na tom aby mala SR hlavne mesto s plne rozvinutou a funkcnou /kvalitativne aj kapacitne/ ifrastrukturou? Tu predsa vobec nejde o MS. Pochopitelne ze sa negazduje tak ako by sa malo, nikoho neobhajujem. V samotnom hospodareni je co zlepsovat, ale napisem vam to tak ludovo aby ste to pochopili aj vy, "z hov.a bic neupletiete". Pokial ide o tie poziadavky, oni su vyvolane prirodzenym sposobom uz len tym ze ludia maju potrebu prichadzat za pracou do BA a cestovat a vyuzivat miestnu ifrastrukturu. Pokial ide o turizmus, je tu prijem z dani, ak turisti prespia v danom meste, vykazuje sa vo forme kupelneho polatku ci ako miestna dan. Tesi ma vsak ze v podstatnej miere sa vo vasom prispevku stotoznujeme s tym, ze stale je co zlepsovat a podotykam a zdoraznujem ze nielen v Bratislave. Ja by som dokonca uvital ak by sa nasla spolocna rec ZMOS-u adresovana statu v prehodnoteni financovania miest a obci na Slovensku.Brian88
som občanom SR, želám si, aby jej hlavné mesto malo funkčnú a kvalitnú infraštruktúru, ale nie na úkor zvyšku štátu a to dlhodobo, Bratislava dostala na 20 rokov prednosť, Bratislavčania opakovane zvolili vedenia mesta, ktoré premrhali príležitosť, ďalšie brzdenie zvyšku štátu nemá opodstatnenie, ak nejde o MS, načo ste nimi argumentovali ("dostojne hostit MS")? Vy máte poznatky o tom, že každý turista sa v Bratislave ubytuje? mne sa vybavuje opakované hodnotenie, že Bratislavu navštevujú predovšetkým jednodňoví turisti, o potrebe prichádzať za prácou do Bratilavy som napísal dosť, je to umelo vyvolaný stav, ktorý by nemusel dlhodobo pôsobiť, ak by sme do ostatných regiónov investovali toľko z verejných financií, ako do Bratislavy, Bratislava svojimi obyvateľmi predstavuje cca 8 % populácie štátu, mimo Bratislavy žije cca 5 mil., z ktorých cca 250 tis. denne zvyšuje počet ľudí v Bratislave, stále zostáva vyše 4,7 mil. tých, čo žijú a pracujú mimo Bratislavy, len v troch krajoch s vysokou nezamestnanosťou je to cca 2 mil. ľudí, ak by sme počas predchádzajúcich 7 - 8 rokov neviedli iba reči o regionálnom rozvoji, ale ho aj poriadne zabezpečili, že dnes by sme mali z týchto krajov tak 10 % pracujúcich prisťahovlacov oproti dnešku, aj zo susedných krajov - Nitriansky a Trnavský - by mnohí nemuseli cestovať, ak by sa ich kraje boli rozvíjali an princípe rovnosti, okresy bratislavského kraja, to je iná záležitosť, som za nové prerozdelenie daňových príjmov, zaostávajúce regióny si zaslúžia, aby dostával oveľa viac ako doteraz, bez toho nebude možné vyrovnávať regionálne rozdiely a Bratislava bude trpieť pracovným prisťahovalectvom a jeho dôsledkami, ktoré ju budú ubíjať a ktoré v konečnom dôsledku budú zhoršovať kvalitu života v Bratislave,kludne Bratislava
moze klesnut v urovni na taku aby mohla dostavat aj eurofondy ak im vadi ze dostavaju len malo, a co sa tyka stadiona a blamaze s MS.. MOhlo sa rozhodnut ze MS budu v Ziline a kosiciach a stat by dal na vystavbu stadionov tam, stat aj podporil vystavbu , ale tato vlada to nejako stopla , stat dal aj na narodny furbalovy ale tato vlada to stopla... stat dava aj na opravu pamiatok aj na NARODNE DIVADLO aj na NARDONE TENISOVE, aj na dalsi obchvat blavy aj na 3prudovku Blava trnava a smer ,kde uz byva skoro polovica Bratislavskej SLACHTY , tak co este chcete stale ... ? tisikky firiem su mimobratislavske ale koli lahkej dostupnosti a to aby boli IN NA TRHU maju kancelarie aj v blavwe a to je par sekretarok, upratovacka, servis, pocitace atd atd... keby toto vsetko zostavalo v regionoch kde by bola ta nasa BLAVA a ked tam ide niekto z vidieka trva mu cesta z kosic po Senec 3 hodiny a cesta zo senca hore na kolibu na ministerstvo hodinu a pol..Hehehe mali ste všetci menej kradnúť!
Bratislava je na Slovensku veľká metropola. Hlavné mesto. Stolica!!! Síce riedka a nepravidelná, ale stolica.