SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O čom sa písalo pred 115 rokmi (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Na fotke nie je voz z roku 1895

Ale GANZ z roku 1898, mali mierne odlišnú konštrukciu. Podvozok jednej z týchto električiek sa zachoval (bola na ňom postavená novšia skriňa), ale súdruhovia v technickom múzeu v Brne celý voz nerozvážne zošrotovali v 1980-tych rokoch. Keby sa zachoval aspoň rám s pojazdom, tak by sa dala bez problémov vyrobiť replikla pôvodného vozňa. Podobne je postavaná replika vozňa GANZ z roku 1910, hoc tom nátere ktorý má nikdy nejazdil ako motorový + pár iných detailov ktoré na ňom nesedia.
 

hmmm

vidiet, ze tvoj nick zodpoveda tvojim vedomostiam:)
K+
 

Že inak triezvy komentár!

Dopravopat asi nevie, že nebyť tých súdruhov z TMB, tak by sa z BA nezachovalo skoro nič. A keď pozerám na tie bezproblémovo vyrobené repliky a la DPB nastriekané polyuretánovou polárnou bielou a oblepené fóliovými číslicami, tak som tuším aj rád, že ostatné vraky skončili v šrote.
 

Súdruhovia z TMB

Mohli kľudne zošrotovať skriňu, ale rám a pojazd mohli niekam hodiť do trávy, kde by nikomu nezavazdal. Čo sa laku týka súhlasím, sám som vyčítal že to nezodpovedá dobe, od farebného odtieňa, cez typ farby až po spôsob aplikácie.
 
Hodnoť

 

"Prevádzka električiek sa začala 27. augusta 1895 ešte pred uvedením elektrických tratí v Prahe, Viedni a Budapešti."
Takto sformulované to, obávam sa, nie je pravda. Prvá Křižíkova elektrická pouličná dráha bola v Prahe otvorená r.1891.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava