SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Stav mosta v meste nič nemení (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Nic sa nemeni

lebo chodci a cyklisti su zanedbatelna pliaga mesta, tak co Magistrat po nich...
 

máš recht!

Vraj "Stav mosta v meste nič nemení?!" Áno pre ľudí, ktorí sa vozia do práce na svojom Audi či BMW sa nič nemaní. A plebs cestujúci rozpadajúcou sa Karosou, či opotrebovaným Ikarusom sa predsa môže povoziť v rámci rannej špičky.
Nemení sa ani prístup mesta a dopravného podniku k cestujúcim. Čo napr. v prípade ak niekomu stačil na cestu na Šafko 15 min. lístok? Má si teraz doplácať len preto, že niekto tu roky mudruje o rekonštrukcii, oprave, prestavbe, architektonických súťažiach?
Pán Záhradník aj primátor, teraz sa ukážte akí ste to zástupcovia občanov!!!
 
Hodnoť

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 
Hodnoť

Bububu

Zo Starého mosta sa stáva predvolebná téma č. 1 a občania sú len rukojemníkmi v spore čo s ním, vedeným medzi mestom, ministerstvom (KDH vs. SMER) a do toho ešte prilieva oheň akože nezávislý Ftáčnik (SMER). Ani tu nebudem rozpisovať detaily, každý súdny človek vidím sám že zrútenie nehrozí. Pravdou je že sa rozpadáva vozovka, aj to že z nej už vypadli väčšie kusy betónu, ale to je aj všetko. Keby bol most naozaj v takom havarijnom stave ako sa prezentuje, tak okamžite odstavia plynovod, vodovod a elektrické vedenie uložené na moste a začnú odľahčovať most odstraňovaním asfaltu a betónu v cestnej časti, čo predstavuje desiatky ton záťaže. Kým by do neodstránili tak by bola zastavená plavba po Dunaji. Nakoľko sa však jedná o POLITIKÁRČENIE a nátlak zo strany mesta na ministerstvo aby prestalo robiť prieťahy, tak sa aj takto umelo vyvoláva panika, úplne zbytočne sa zatvorila aj lávka pre chodcov, ktorá je úplne bezpečná! Politici = skorumňované svine, ktorým keď sa nepodarí tunelovať a ryžovať, lebo narazia na svine z opačnej partaje, tak si robia naprieky a občan trp, čo si si zvolil to máš! Upozorňujem že je jedno či sú modrí, červení, zelení alebo aj ružoví, pokial nebude jedna banda pri koryte v celom procese tak budeme svedkami podobných politických hrátok ako dnes. Ak bude jedna banda pri koryte, tak sa robiť bude, ale bude sa popri tom tunelovať, zakázky vyhrajú vopred známe firmy a pod., však na to sme si už zvykli. Kým nebudú všetci visieť tak sa nezmení nič!
 

Erik

súhlasím, len tie desiatky ton záťaže treba nahradiť / tisíckami
prostý betón (bez výstuže) má hmotnosť 2000 až 2400 kg/m^3, železobetón 2300 až 2600 kg/m^3,
čistý asfalt má hmotnosť min. 1300 kg/m^3,
mostovka na Starom moste má dlžku cca 460 m a šírku cca 6,5 m
plocha mostovky je cca 3000 m^2, pri hr. 0,20 m je to objem 600 m^3 a pri hr. 0,25 m je to objem cca 750 m^3,
k tomu ešte objem asfaltovej vrstvy, pri hr. 0,05 m je to cca 150 m^3
hmotnosť mostovky = 600 m^3 x 2400 kg/m^3 + 150 m^3 x 1300 kg/m^3 = 1.440.000 kg + 195.000 kg = 1.635 t,
dá sa predpokladať, že mostovka môže mať hmotnosť od 1600 do 2.000 t,
tie nalomili Starému mostu väzy, lebo predchadzajúca mostovka s pojazdovou vrstvou z drevených dlaždíc bola výrazne ľahšia,
hmotnosť najťažšieho dreva vysušeného na vzduchu je 820 kg/m^3 a pieskového lôžka do 1.200 kg/m^3
pri takej skladbe postačí mostovka hr. 0,20 m v pomere 0,10 m lôžko : 0,10 m dlaždica,
objem lôžka je cca 300 m^3 a hmotnosť cca 360.000 kg = 360 t
objem dlaždíc je cca 300 m^3 a hmotnosť cca 245.000 kg = 240 t
k tomu ešte zálievka špár asfalom cca 1/10 z pojazdovej vrstvy = 200 t
ľahká mostovka spolu cca 800 t
 

Asfalt sa počíta

s hmotnosťou 1,9t/m3 a nie 1,3 !
 

hereth

viem, preto som uviedol "min.", lebo taký je fakt pri najľahších verziách a neviem ktorý typ zmesi položili na moste,
"max." môže byť aj nad 1,9 t/m^3,
pri použití 1,9 t, bude výsledný rozdiel hmotností ešte výraznejšie v neprospech ŽB vozovky s asfaltovým povrchom,
 

Tu skôr ide o poukázanie na iné

Než technické aspekty. Ináč pekne si to spočítal. V pôvodnom príspevku sa uvádza že celá vec je POLITICKÁ, OBČANIA SÚ ŠIKANOVANÍ MESTOM! Mostu určite nehrozí zrútenie a lávka pre peších môže bezpečne slúžiť svojmu účelu.
 

dopravopat

práve preto, že som si vedomí, že predovšetkým o iné ako technické aspekty, som na začiatku vyslovil súhlas s príspevkom od Erika Z.,
 

Každý súdny človek

NEvidí sám, že zrútenie nehrozí. Na to jednoducho pohľad nestačí. Dokonca ani pohľad viac než súdneho človeka - odborníka. Na to je potrebná odborná prehliadka, vzorky, testy...
Takže možno by si predsa len mohol trochu porozpisovať detaily.
 
Hodnoť

Stačilo drancovania mestskej kasy

Radšej nech ten most spadne, stálo to už kopec prachov a výsledok=nula! Ďurkovský nech už radšej nerobí nič a nechá to na nové vedenie mesta, to snáď spraví medzinárodnú architektonickú súťaž a medzinárodné verejné obstaranie na výstavbu mosta! Stačilo drancovania mestskej kasy pod vedením Ďurkovského!!! A možno sa potom dočkáme reprezentatívneho promenádneho mosta (električky, chodník a cyklochodník), ktorý by krásne poslúžil na rozšírenie pešej zóny od Sadu J.Kráľa cez Šafárikovo nám, Štúrovu, Kamenné nám. až po Nám. SNP. To by bola nádhera, bohužiaľ pod Ďurkovkého vedením iba ak utópia!
 
Hodnoť

v zlom stave je aj Nový most

len sa o tom "ešte nevie" resp. ešte tam "nedorazila" kontrola ale môžete rátať s tým že keď sa na to lepšie prizrú tak ten pôjde minimálne do GO. Lenže na pravidelné prehliadky, kontroly a na odborníkov nie sú peniaze ...
Potom sú " akože prekvapenia " politických dobrodruhov a bandy okolo šéfa realitky Maggi-strať.
 
Hodnoť

s mestom to ide dolu vodou ...

Ako vyzerá hlavná železničná a autobusová stanica? Koľko sa básni o ich rekonštrukcii? Podobne je to s rýchloelektričkou a prefereciou MHD, novou zeleňou, cyklochodníkmi, úpravou Námestia SNP a Kamenného námestia. Obyčajné drísty. Namiesto toho sa tu stavajú River ozruty pri Dunaji, stavia sa v parkoch, množia sa čierne stavby, namiesto zelene nám tu vyrastá les reklamných pútačov, podchody a zastávky vyzerajú ako v nejakých getách. A ešte k tomu sa pridá rozpadávajúci Starý most. Je to úbohé, ak sa Bratislava nevie postarať o svoj najstarší most a nechá ho rozpadnúť. Toto mesto upadá, smutné ...
 

absolútny súhlas

so všetkým, čo si napísal! A ešte nazabudni na to, že o rok privítame MS v hokeji. Samozrejme hala v centre mesta, bez parkovísk a kapacitne vyhovujúcich prístupových komunikácií a adekvátnej verejnej dopravy, ktorú mesto ešte nerieši...
 
Hodnoť

V Bratislave...

...je to od volieb k voľbám o horších a horších zostavách na radnici. Kto vlastne kandiduje na primátora? Z akých zlých možností si zase budeme vyberať to akože najmenšie zlo?
 
Hodnoť

najziskovejsie projekty

su tie, ktore sa nikdy nezrealizuju... podla mna, za peniaze, ktore sa uz premrhali na vsetku projektovu dokumentaciu, studie, plany a pod o roznych metrach/rychlodrahach/rychloelektri ckach/elektrickach/elektrickach kombinovanych s vlakmi (s-bahn)... sme uz mohli mat dva nove, a ni jeden zrekonstruovany, most :o(( ved na tuto temiu sa mlati slama uz kolko? 23 rokov? ale s mostom ako takym nikto nic nepodnikol
 

 

presne o to islo. peniaze minute, osoh pre verejnost ziadny, pre sukromne vacky zucastnenych akoze expertov a akoze politikov maximalny. ved su to chudaci, zobrac, ktora sa inac nevie dostat k euru. ostane po nich len smrad a pachut.
 

 

100% súhlas, lepšie si to vystihnúť nemohol.
 

áno...

tie peniaze si úžíva vedenie mesta a spoločnosti Metro, a.s., ktorá nikdy žiadne metro nepostaví!
 

Už by mohli,

aspoň jeden symbolický meter metra postaviť. Hádam si to my Bratislavčania za tú všetku veľkorysost a trpezlivosť , ktorú predvádzame, zaslúžime! Aspoň aby sme vadeli, ko to vlastne mohlo vyzerať. :-)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava