SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cyklomost do Rakúska bude stáť približne 600.000 eur (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

hmm :)

a co potom znamena tato sprava: "posunuté sú investičné výdavky na výstavbu cyklomosta cez rieku Morava v lokalite Devínska Nová Ves Schlosshof vo výške 1,5 milióna eur" ?? Čítajte viac: http://bratislava.sme.sk/c/535...
a tu sa zrazu pise o 0,6 miliona eur... doslo k nejakej dohode medzi tym, ze budeme namiesto 1,5 platit iba 0,6 "niekto iny" zplati za nas?... nerozumiem tomu celkom.... :D
 
Hodnoť

Pre Pána Boha!

Jasne, že to bolo potrebné postaviť. Ale (v prepočte ) 150 MILIÓNOV SKK za cyklomost??? Nestačí 1,5 - 2 metre široká "lávka", kde kľudne prejdú cyklisti aj peši ten krátky úsek cez rieku? Takých "mostov" je cez napríklad Oravu, alebo Váh na hornom toku niekoľko a fungujú... Nebolo by rozumnejšie za ušetrené MILIÓNY postaviť XY kilometrov cyklotrás a tým zatraktívniť cyklistiku v regióne a hlavne ju spraviť bezpečnejšou? Alebo, tak ako je to v tomto štáte podivnom asi pravidlom, treba v prvom rade vytunelovať financie cez niečo nezmyselne megalomanské a cez firmu nejakého sponzora a nehľadiac na prínos projektu v pomere s nákladmi?
 

bez rozčulovania

msot na riekou je jedna vec, ale ten musí byť postavený aj nad záplavovým pásmom Moravy, takže to nemôže byť nejaká lávka. A k tej šírke , pôvodne bol navrhnutý užší ale rakúska strana mala požiadavka na rozšírenie a keďže je to spolu financované zo slovenských a rakúskych financii a tiež z Eu museli sme sa dohodnúť a toto je výsledok. Takže žiadne tunely a megalomanske stavby ale realny projekt s normalnymvýberovým konaní bez kamaratskych firiem.
 

 

Ak si dobre čítal, tak most má slúžiť aj pre záchrankárov. Obyčajná drevená lávka by sanitku sotva uniesla, tak sa ukľudni ;-)
 

ktorá strana Moravy

je nepokrytá Záchrannou Službou? Ako doteraz zasahovala/zasahuje? Na nafukovačkách? "Lávka" neznemená, že je drevenná. Je to o rozmeroch a aj preto som to dával do úvodzoviek.
O tej rakúskej strane. Tiež nemám zidealizovaný pohľad na nakladanie s verejnými financiami na ich strane... To by som ako argument výhodnosti projektu neuvádzal! Akurát sa mi zdá prehnené (aj na ich strane, kde konkrétne popri Morave tiež niesú cyklotrasy ako vo "vyspelej" Európe)budovať niečo prehnane drahé, až megalomanské, keď by stačilo niečo skromnejšie (alebo napr. kompa ako pri Záhorskej Vsi) a peniaze by mohli slúžiť na vytvorenie naozaj XY km cyklotrás na oboch brehoch. A ak by sa dohodli obe strany na hocičom podľa predpisov a smerníc pre príspevky z eurofondov, tak by im tie financie, ako cezhraničný projekt, odklepli. Tak by som to nestaval do pozície, že "tak sme to museli, lebo Rakúšania a eurofondy chceli..."
 
Hodnoť

Ďalší zdroj provizií

Babrákom z SDKÚ by som nenechal postaviť ani psačiu búdu. Ako experti na stavanie mostov sa už vyfarbili pri výstavbe mosta v Moravskom Sv. Jáne. Tento nepodarok stál 90.mil Sk, pričom sa im podarilo vybudovať len jeden jazdný pruh a akosi už nevyšlo na príjazdovú cestu tak, že ak sa dvihne hladina Moravy tak sa k mostu nedostanete. V zmysle bačovania modrákov treba na lávku raz toľko!
 


Najčítanejšie na SME Bratislava