Nový nízkopodlažný veľkokapacitný model autobusu Mercedes-Capacity v najbližších dňoch začnú testovať v premávke. Autobusov bude 25.
Najdlhšie budú iba v Bratislave, ...
vo svete, vrátane Európy sú v prevádzke aj dlhšie busy.prvý z nich je už tu
a je červený ;-) http://www.imhd.zoznam.sk/ba/i...Klimatizacia?
Mysleli tym ale asi len kabinku sofera, ci komplet cely autobus? hmm, to by bolo ake prijemne cestovanie pocas sparnych letnych dni! Ale, neviem si to celkom predstavit pocas prevadzky, ked sa pri kazdom zastaveni na zastavke otvaraju dvere + urcite by sa nasli medzi cestujucimi taki, ktori maju vo zvyku otvarat okienka uz len z principu (pripadne nerozumeju celkom tomu ako funguje klimatizacia....)V klimatizovaných vozidlách
sú okná zamknuté. Otvára ich až vodič špeciálnym kľúčom v prípade poruchy klimatizácie.Preco ho treba testovat?
Preco ho treba testovat? Ved jeden taky u nas jazdi uz vyse roka - ci to je iny typ? http://www.imhd.zoznam.sk/ba/i...Tento typ autobusu ...
tu bol testovaný už dávnejšie, začiatkom roku 2008, jazdil na rôznych linkách DPB. Časom (koncom roku 2008) sa tento testovací autobus vrátil do mesta ako dar spoločnosti IKEA mestu za to, že mesto vylepší MHD v relácii Petržalka - nákupné centrum Avion. Takže mesto s týmto typom busov má dostatočné skúsenosti. Aj na základe testov sa rozhodlo o tom, že mesto potrebuje 240 kusov 18 metrových busov a nie CapaCity. Ten tender ale bol manipulovaný, Mercedes sa sťažoval, nuž a výsledkom okrem iného bol aj tender na 40 ks busov typu MB CapaCity, lebo tak si to želal stranícky nominovaný šéf DPB, Záhradník. Asi to bola cena toho, aby Mercedesu zatvorili ústa a nezavadzal pti kúpe ostatných 18 metrových klbových busov od Záhradníkom preferovaného dodávateľa. Je to iba o mentálnej a odbornej úbohosti Záhradníka, že kúpi 40 busov na testovanie a nie ten jeden tu jazdiaci bol poriadne otestovaný. V konečnom dôsledku obyvateľom mesta nikdy nevysvetlil, že čo také svetoborné sa stalo a zmenilo v meste, že potrebujeme náhle tieto nadrozmerné vozidlá. Testovanie zrejme bude o tom, že ich bude nasadzovať na rôzne linky, aby celé mesto videlo, že on veľký Záhradník je akým matadorom, a aké busy nám kúpil. A bude s nami až teraz po kúpe "demokraticky" diskutovať o tom, že na akých linkách ich chceme mať. (Demokratickú diskusiu o tom, či ich chceme samozrejme vynechal). Za celým treba vidieť aj tohtoročné voľby, nuž a Záhradníkovou témou na komunálnej úrovni budú dve veci. Ako nám zabezpečí bezplatné MHD, a aké pekné busy nám kupuje. Proste Záhradník si robí účinnú volebnú kampať nákupom busov za verejné financie. Mimochodom, ak by reči o potrebe nákupu 40 drahých busov na testovanie boli myslené vážne, tak to znamená, že v čele DPB máme absolútne nekompetentného hlupáka, ktorý mestu a MHD iba škodí. Kto má trocha rozumu, tak vie, že nikto so zdravým rozumom nekúpi 40 busov na testovanie. A čo keď ten test preukáže, že tie busy sú nám nevyhovujúce? Dáme ich do šrotu? Na testovanie sme tu ten bus mali a nakoniec u nás zostal ako dar. Zodpovedný šéf by poriadne testoval ten bus.vVe niekto
prečo posledne nasadené kĺbové autobusy MB sú použité, vyžúvané a špinavé ? Ide o dočasnú zapožičku, či kúpu, alebo, čo je vlasne vo veci ? Nemaju klímu, nemajú elektronické návestia, sú vnútri hnusne šedé a sú tak na úrovni TAM busov. N.Preto sú na linke 21, ...
lebo väčšinou majú iba 3 dvere. Nuž a linka 21 funguje tak, že v prvej polovici trasy iba ľudí naberá, v druhej iba vykladá, a je tam málo zastávok s výmenou ľudí, tak tie štvrté dvere až tak nechýbajú. Inak niektoré z nich do vozovne v prípade poruchy dôjdu aj samé. Mimochodom Záhradník kupuje aj iné vraky. Svojho času tender na duobusy mal opciu na ďalších 6 vozidiel, Záhradník to ale nevyužil, miesto nich kúpil svoje oblúbené malé SOR-ky od svovich protežovaných kamarátov. Teraz je taký nedostatok klbových T-busov, že sme v Chomutove kúpili dva 15 ročné u nich už vyraďované vysokopodlažné klbové trolejbusy, nechali sme ich zgenerálkovať a budú u nás ešte roky jazdiť. Ten s EČ 6639 už jazdí dva mesiace, druhý s EČ 6640 vyráža do ulíc v tomto mesiaci. Chomutov prechádza na nízkopodlažné vozidlá, my (DPB) na ich vysokopodlažné vraky.Záhradník začiatkom leta...
zverejnil v médiách informáciu, že DPB si prenajme ešte viac klbových busov, lebo pre zfušovaný a preto úradom zrušený tender sa nákup nových busov odkladá. Nuž a dopadlo to tak, že sa našla nejaká nitrianská autobusová spoločnosť, ktorá samozrejme akože "úplne náhodou" mala vo svojom stave prebytočné busy, ktoré nám ochotne prenajala. Tieto autobusy majú rok výroby v pásme 1995-98, a slúžili v nemeckých dopravných podnikoch, nepochádzajú z jednej spoločnosti, nitrania ich kupovali po skupinkách. Na objednávku DPB dostali klímu pre vodiča a nový jednotný červený náter DPB. Starší typ označovania linky sa sprevádzkovať nepodarilo, preto tie malé žlté tabule. Záhradník tvrdí, že to bude krátkodobý prenájom, nuž neviem prečo bolo treba na tých pár mesiacov tieto spomenuté úpravy. Na prenájom nebol vypísaný žiadny tender, je to nejaký Záhradníkov nejasný obchod typu ruka ruku myje. Predpokladám, že tú nitrianskú firmu neriadia samaritáni, takže v nájomnom zaplatíme za nákup busov, ich prestriekanie, montáž klimatizácie a náklady na údržbu a opravy. Mercedesy sú dobré vozidlá, v Nemecku určite boli v dobrých rukách, ale aj tak sú to staré a tak už poruchovejšie vozidlá a u nás atypické. A samozrejme zaplatíme aj zisk tej spoločnosti. Vozidlá majú nitrianské EČ, tam platia cestnú daň, ale derú naše cesty. Majiteľom busov by mala byť nejaká spoločnosť, ak sa dobre pamätám, tak s názvom Abus, či niečo podobné, ona teraz prevádzkuje aj bezplatný TESCO-bus na Zlaté Piesky. Mám za to, že DPB ich mohlo v nemecku kúpiť priamo, a nie prenajímať takto cez spostredkovateľa, podľa môjho vedomia dokonca bez tendra. Mimochodom na jar 2009 DP v Budapešti kupoval cez korektný tender maximálne osemročné ojazdené busy, mal by ich dostať od spoločnosti VanHool.testovanie
no je to jasne...nove busy budu niekolko tyzdnov testovat na linkach 83,93 a 95 aby aj cestujuci do petrzalky videli nove autobusy a po testovacej prevadzke budu presunute an linky smerujuce do karlovky a DD.Terajšie testovanie
určite má aj nejaký propagandistický úkol, veď budú komunálne voľby. Takto sa o tých busoch bude viac hovoriť, písať a pod., možno aj nás sa akože demokraticky opýtajú na názor, aby nám ukázali že sme pre nich dôležití. Záhradník už má praktickú skúsenosť s tým, že správne nasadené nové busy v jeho volebnom obvode mu priniesli volebné víťazstvo v župných voľbách, mal najviac hlasov v súťaži o župné poslanecké kreslo. Ale kraj ako celok ho odmietol za župana. Nuž tak teraz bude experimentovať s novými CapaCity, bude ich vystavovať na obdiv a túto tému okorení ešte s témou bezplatnej MHD. Téma bezplatnej MHD je témou pre primátora, takže Záhradník to asi vidí alternatívne, buď bude kandidovať za primátora, alebo za starostu, podľa reakcií ľudí, pritom reklamu mu budú robiť nové busy. Teraz opäť začnechce sa mi prepisovať
takže len pastnem z http://www.bratislavskenoviny.... 1/ "Dopravný podnik Bratislava začne ..... testovať Capacity" načo mal potom DPB tento voz na testovaní (skôr ako ho Ikea kúpila pre DPB), keď ho teraz začne testovať? prečo ho DPB netestoval vtedy, či dokáže vyjsť napr. v pravej zákrute na L95 z hraničiarov na jantárovú cestu? Či ono je to tak, že si niečo predražené kúpim a potom začnem testovať, kam by som to mohol dať? 2/ "ktorý zvíťazil v tendri na obmenu vozového parku" tak že by tender na opciu 40 busov bola nejaká veľká obmena VP, je dosť diskutabilné a tender, v ktorom zadávateľ nepriamo presne špecifikuje druh vozu a dodávateľa sa tendrom ani nedá nazvať... 3/ "bude jazdiť 40 takýchto autobusov" zaujímavé, že zatiaľ boli informácie o zmluve na dodávku 25 vozidiel z opcie na 40 kusov, pričom nikto z DPB tuším oficiálne nepotvrdil ani len toto... 4/ "Nahradia dosluhujúce Ikarusy a Karosy" zaujímavé, že pred 2-3 rokmi istý pán GR DPB vyhlásil, že rekonštrukcia Karos je veľmi potrebná a že sú to po reko "takmer nové busy" :) čo na tom, že sa po dvoch-troch rokoch od cngácie zlomili v harmonike :))) 5/ "Ide o linky, kde dnes premávajú jednokĺbové autobusy" ako keby DPB disponoval aj dvojkĺbovými busmi :))) 6/ "výhodou sú výklopné plošiny" opravte ma niekto, ale nemajú už výklopné plošiny minimálne Solarisy? 7/ "O víťazovi prvého ... rozhodla výberová komisia" omyl, o víťazovi bolo rozhodnuté už pri zadávaní tendra, stačí si pozrieť podmienky... 8/ "Prebiehajúce tendre by mali nahradiť medzinárodný tender na 240 autobusov" zaujímavé, že tender na 40 a 100 kusov majú nahradiť 240 vozidiel, toť počta DPB,. ako keď 15m Solarisy nahradili 18m Ikarusy, Sory nahradili Karosy a Tambusy "po technickej životnosti" (to, že stále jazdia mimo Dlhých dielov voličom šéfa DPBZ radšej ani nehovorte, veď neuveria ;) ) 9/ "Dôvodom nariadenia úradu bolo niekoľko porušení zákona o verejnom obstarávaní" dôvodom boli diletantské chyby DPB, z ktorých vyplývali porušenia... 10/ "Pre kontroverzný tender odstúpil aj vtedajší generálny riaditeľ Róbert Kadnár" tak toto sita nezabudne v žiadnej zo svojich správ, ale to, že si v tom čase vymenil stoličku s vedúcim divízie autobusy v štýle tradičného "škatule, hýbte sa"...Je to katastrofálna nezodpovednosť, ...
kúpiť busy, a až keď sú v meste, tak sa testovaním hľadajú pre ne výkony. Mimochodom tento bus má tú svoju kapacitu ibe teoretickú, prišlo sa k nej zrátaním miest na sedenie a zmeraním podlahovej plochy a stanovením počtu osôb na jeden štvorcový meter. Ale v tej ploche sú zarátané aj tri schody vedúce na zadnú vyvýšenú plochu a kalkulácie o tom, že aj na tejto vysokej ploche sa bude stáť. Lenže stáť za jazdy na schodoch nebude nikto, je to nebezpečné a na hornej plošine bude taktiež stáť minimum ľudí v obave, že sa neprederú k dverám. A tá plošina je naviac aj šikmá a na jej časti je ešte štvrtý schod. CapaCity je rafinovaný v tom, že na oko má veľkú kapacitu, ale ten nekultúrny spôsob cestovania a akrobacie na schodoch akceptujú iba v tureckom Istambule (a v iných rozvojových krajinách) kde týchto busov jazdí najviac. Je to projekt pre chudobných, kde musia isť cestou natlačiť maximum osôb do jedného busu. V bohatých krajinách sa tento typ busu zatiaľ moc neujal, ak aj sa niekde nasadí, tak ako náhrada za 18 metrové busy v prípadoch, keď už ten 18 metrový začína byť plný, pričom ich predstavy o plnom nie sú o 100%-nom obsadení vozidla a na viac vozidiel na linke nie je priestor. Mimochodom, CapaCity má o dvadsať miest väčšiu kapacitu ako 18 metrové, ale je tam rovnaký počet dverí, takže výmena cestujúcich bude pomalšia ako pri 18 metrovom. 18 metrový SOR bude mať 5 dverí, pre nosné autobusové linky SOR je tým správnym busom, cez 5 dverí bude rýchla výmena cestujúcich. A SOR je aj priestannejší, nemá cez polovicu vlečky schody a vyvýšenú plošinu. V praxi odvezie rovnaký počet osôb pohodlnejšie. A pre starcov je SOR tiež bezpečnejší, lebo nemusia sa trepať cez tri-štyri schody na šikmú hornú plošinu k veľkej rohovej sedačke. Tieto veci vie v DPB každý odborník aj bez testov, Záhradník to ale rieši po svojom, tak hrá a zabáva s ozajstnými autobusmi. A jeho hračkárske doma zapadajú prachom. Kam tie CapaCity? Samozrejme môžu ísť na ľubovolnú linku, ale na tých plných, či preplnených nevyriešia nič, my už istambulský spôsob cestovania odmietame. Tam bude treba preto dať hustejšie intervaly, aby CapaCity boli menej plné. Hodia sa najmä na linku 31, ktorá funguje tak, že mládež sa do nej natlačí (aj na turecký spôsob) a v druhej polovici trasy linky z plného busu už iba prevažne vystupuje. Ale potom na linke 39 by mali byť iba nové 18 metrové SOR-ky, na ktoré by sa starci usmerňovali, miesto pre nich nebezpečnej CapaCity. A hodí sa na linku 21, tam nie je veľká výmena cestujúcich, osoby sa usadia a časom postupne vystúpia. Tieto osoby ale už turecký spôsob využitia busu neakceptujú, takže tak potom treba nastaviť aj intervaly. Možno by ešte mohli byť na linke 59, kde je výmena cestujúcich v nácestných zastávkach tiež menšia, je to študentsko-robotnícka linka, oni štyri schody v pohode zvládnu aj za jazdy. Alebo sa môžu vytvoriť nové linky šité na CapaCity, ale to už nebude, je to riskantné pred voľbami meniť vo veľkom cestovné návyky a na serióznu diskusiu s občanmi táto garnitúra politikov nikdy nemala a teraz už je na to aj málo času, zvolebnieva sa.BULLSHIT!!!
fakt si neviem predstaviť ako sa tieto dlhé "jednokĺbové :))" mercedesy budú otáčať na linke 95 v 90° zákrute z Jantárovej smerom k Technopolu... a to nehovorím o skoro 180° výjazde od Námestia Hraničiarov k TPD-čku... Záhradník je väčší klamár a demagóg ako Fico!!! Alebo mu na tých busoch nezáleží a po roku sa na tých "provizórnych" cestách v Petržalke totálne rozsypú... :((Všeobecne platí to, že ...
klbové busy vďaka tomu, že sa zalamujú tak majú menší polomer otáčania sa ako 15 metrové sólo busy, samozrejme musíš porovnávať rovnaký typ busov. Napr. 18 metrový variant klbového busu potrebuje v priemere o 2 m metre menší priestor na otočenie sa o 180 stupňov, ako rovnaký typ 15 metrového sólo busu. Napr. náš 15 metrový Solaris neprejde všade tam, kde prejde klbový bus. Problémom CapaCity je to, že neprinesie vyššiu prepravnú kapacitu, leda ak by sme akceptovali tureckú prepravnú kultúru typu natlačiť ľudí do busu tesne telo na telo. Jediným prínosom CapaCity je to, že bude nový. Ale nové sa dajú kúpiť aj lacnejšie. Všetko ostatné okolo CapaCity je lživá volebná propaganda Záhradníka. Linku 96 používam denne, a výkony CapaCity v pohode zvládajú aj lacnejšie Solarisy. V CapaCity vôbec nebadať viac priestoru v rannej špičke, je rovnako plný ako Solaris. Dokonca CapaCity má menej "nizkopodlažných", či bezbariérových sedadiel pre starcov ako Solaris. Všeobecne Solaris je viac bezbariérový ako CapaCity, ktorý najmä vzadu má katastrofálne úzku uličku. Bude radosť sledovať ten chaos na linke 93, ak sa z rýchlikov v nedeľu večer vyvalia stovky ľudí na linku 93, každý s veľkým batohom na chrbte a ešte aj s dvoma kuframi. To radšej tie nové 18 metrové SOR-ky na tú linku, je v nej viac priestoru a má 5 dverí. (pri písaní vychádzam z toho, že Mercedes-Benz nič zásadné v CapaCity nezmenil a neodstránil ani vzadu tu vyvýšenú plošinu a schody k nej. Ostatné typy busov neporovnávam, nekúpili sme ich, pardón, nekúpil nám ich náš hrdina Záhradník. Inak počul som nejaké hlasy z prostredia DPB, že boli vyrobené v tureckej továrni Mercedesu, zatiaľ iba každý dúfa, že nie v tureckej kvalite.Mozno ich pouziju miesto elektricky v PE
cez stary most. Po zdvihnuti mosta to bude asi jedina moznost prekonat ten sklon.Sklon...
Maximalny sklon elektrickovej trate v Porte je 118‰, v Brne 95‰, Prahe cez 70‰, v Bratislave 57,5‰ (Karlova Ves - Krcace). Podla povodneho zameru z roku 2004 (pred teoriou o nadvlaku) mal byt sklon na Safarikovom namesti 42,6 ‰ a to uz vtedy sa tam ratalo so zdvihnutim mosta. Netusim, preco by prave na tomto useku mal byt problem.