SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Staré „kačice“ sa lúčili s Bratislavou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

ked stojí rekonštrukcia a modernizácia

len tretinu náklaodv čo nová a ešte aj v prevádzke je úspornejšia ako pôvodná, ja nie som proti. áno mohli sme mať už aj nové, ale to by sme ich mali len tretinu počtu... hm?
 

.

nepochybne mas pravdu, ale veci sa maju tak, ze pre vyrobcu nie je zaujimava objednavka na tak atypicky rozchod pokial nerata niekolko desiatok kusov...
Zober si, ze kus stoji tak 2-3 milony €
 

Nezmysel

S tým rozchodom si úplne mimo. Všetky renomované začky ti ponúknu tramvaj na 1435 aj 1000 mm za cenu, ktorá skôr odpovedá veľkosti objednávky, výbave vozidiel a zmluvy na záruku a údržbu. Vieš čo je atypický rozchod? Napr. 900mm, 950mm. A predstav si, na oboch týchto rozchodoch jazdia moderné nízkopodlačné tramvaje, na 950ke dokonca Škodovky (výrobca si ju dokonca testoval v BA s inými obručami pre rozšírenie rozchodu na 1000 mm).
 

zaujimava rozhodne je

tych elektriciek vyrobia aj tak pre kazde mesto par kusov a jedine cim sa lisia je podvozok.
 

Atypický rozchod :-D?

V celosvetovom meradle najrozšírenejší rozchod električkovej trate je práve 1000 mm. Ale je vidieť, že ing. Šestina vo svojom ťažení proti metrovému rozchodu odviedol dobrú prácu, keď sa mu podarilo aj bežných ľudí nainfikovať nezmyselným tvrdením, že metrový rozchod je brzdou rozvoja električiek v Bratislave.
Len taká perlička: Úplne prvé nasadenie čiastočne nízkopodlažných električiek v Nemecku bolo práve na metrovom rozchode.
 

Kratučká história nízkopodlažných tram

Už od roku 1911 jazdili v New Yorku prvé sériovo vyrábané čiastočne nízkopodlažné tramvaje v počte 176 kusov. V roku 1934 bola v Essene postavená prvá plne nízkopodlažná električka. Bola to pre vtedajšiu tramvajovú dopravu v Európe typická dvojnápravová električka, s rozchodom 1000mm, výškou podlahy 380 mm. Toto vozidlo predbehlo svoju dobu o celé desaťročia, malo dvojité vypruženie, elektricky ovládané dvere, v oblúku sa nápravy stavali radiálne pre zníženie trenia, malo hydraulickú brzdu. Žiaľ, 5.3.1943 bola zničená pri leteckom nálete spolu s taktiež 100% nízkopodlažným prívesným vozňom. Večná škoda že sa v dôsledku vojny nestihla táto konštrukcia rozšíriť. V 90-tych rokoch 20. storočia sa plne nízkopodlažné tramvaje opäť objavili najmä zásluhou typu GT6N/M/S od Adtranz, resp. Bombardier. Tieto vozidlá boli vyvinuté pre normálny aj metrový rozchod, vyrábali sa v rokoch 1989 až 1997 a dodnes ich môžeme vidieť najmä v Nemeckých mestách.
 

prosba

Ahoj, kedze vidim, ze si nadsenec pre elektricky, chcem sa Ta spytat, ci nevies o nejakom webe, kde by som nasiel schemu elektrickovej siete stareho New Yorku, resp. aj inych miest. Nasiel som nejaku mapu, ale tam nie je popis jednotlivych tras nebohych trams...
 

Žial, neviem o žiadnej stránke

Ktorá by sa komplexne venovala newyorským tramvajám. Keď pogoogliš tak nájdeš fragmenty informácií, odporúčam aj nemecké stránky.
 

 

Poprosim jeden argument preco je podla teba metrovy rozchod atypicky.
 

Vymenené je toho podstatne viac

Nie len okná, sedadlá, dvere a čelá. Vymenené je celé riadenie a ovládanie vozidla, elektrická výzbroj, čo je rovnako podstatná časť modernizácie ako to čo si všimne bežný cestujúci. To že si cestujúci všimne nové čalúnené sedadlá, novú podlahovú krytinu je plus. Totiž "modernizácie" typu T3M, T3P nepriniesli pre cestujúcich žiadne zvýšnie komfortu, len si mohli všimnúť že voz akosi inak vrčí a piští. Komfort to vôbec nedvihlo. Navyše 7 modernizovaných K2S sú novostavby. Samozrejme, natíska sa otázka prečo sa v 21. storočí vôbec robí novostavba tramvaje s podlahou vo výške 900mm, keď by sa prakticky za tie isté peniaze dala spraviť čiastočne nízkopodlažná tramvaj. Odpoveď hľadajme u súdruha Viliama Šestinu, ktorý nedopustí aby na nenávidenom úzkom rozchode vozila cestujúcich nebodaj moderná nízkopodlažná tramvaj.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Pre teba je tu K2G

Ak tak veľmi potrebuješ staré čelá, tak si vždy počkaj na 7085, tá ich ako jediná má. :-)
 

 

súhlasím s tými oknami-to je fakt hrôza v lete....chápem, že bezpečnosť......ale ozaj by sa to nedalo riešiť inak (prípadne klíma:))) ale to by som už chcel asi moc...
 

 

Prakticky vsetky K2S maju novu skrinu, takze ide o takmer uplne nove vozy.
 
Hodnoť

Mozu ich poslat to Severnej Korei

tam ledva drzia pokope posledne pojazdne 3 kusy, tak by sa im to moooc hodilo.
 

 

do severnej korei isli elektricky z ciech, predpokladam, ze oni nemaju uzkokolajku ako v ba
 

 

Uzkokolajka su rozchody 950, 960mm atd, nie standardny rozchod 1000mm.

Inak v Bratislave jazdila elektricka pre rozchod 960mm, takze urcite by nase vozy mohli po uprave jazdit na 1435.
 

 

Jednu trať majú v Pyongyangu aj s úzkym rozchodom, ale na ňu nakúpili ojetiny už zo Švajčiarska ;)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava