SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nosný systém cez Starý most by mal stáť 77 miliónov eur (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

clanok v novinach

o 50 rokov tesne pred volbami:
Spolocnost Metrostav zverejnila sutaz na dodavku XYZ verzie nosneho systemu a pan primator Durkovsky ml. uvideol, ze je pevne presvedceny ze hned buduci rok sa zacne planovana vystavba.
 

 

nemusi robit elektricku, staci ak konecne dokonci to metro, tazke ci lahke:-)
 
Hodnoť

kto, kedy z čoho to zaplatí?

?
 

odpoved

nikto, nikdy, z nicoho, po volbach sa pride s inou verziou a zase sa zacnu objednavat nove studie.
 

uličník 24,

iná verzia vyžaduje presadenie sa iného videnia,
možno sa zmení zloženie zastupiteľstva i samotný primátor, ale nie je isté, či to bude stačiť,
 

ribka,

na rôzne štúdie a projekty máme peňazí dosť, tie už stáli toľko, čo má byť predpokladaná cena prvého úseku,
 
Hodnoť

navrhované spojenie Petržalky

so Starým Mestom električkou stojí a padá na uzle na ľavej strane Dunaja,
o všeličom mestoinformuje a tlač píše, ale o zmenách križovatky pred UK, ulíc Štúrova, Vajanského nábr., Dostojevského rad sa cudne mlčí, ešte záhadnejšie ticho je o zmene organizácie dopravy a linkovania MHD počas stavebnej činnosti a v cieľovom stave, to isté aj na pravej strane pred TPD,
pritom podľa materiálu Nosný systém MHD, prevádzkový úsek Janíkov dvor – Šafárikovo nám. v Bratislave (str. 1)
"V digitálnej forme boli poskytnuté aj návrhy stavebno-technického riešenia križovatky Šafárikovo
nám. a križovatky Jantárová – Bosákova."
vážení volení predstavitelia Bratislavčanov,
1. sprístupníte informácie (grafickú i textovú podobu) aj bez písomných žiadostí?
2. nájdete odvahu vytvoriť podmienky na verejnú diskusiu o zásahoch, ktoré na desaťročia ovplyvnia kvalitu života?
3. dokážete pochopiť, že peniaze, ktorými chcete zaplatiť aj tento zámer, sú peniazmi nás všetkých a v súvislosti s ich vynakladaním treba nielen skladať účty po skončení, ale sa uchádzať o predchádzajúci súhlas, ak celkový zámer je rádovo v stámiliónoch eur (desiatok miliárd korún)?
 

RE:

no ok, jasne ze na info ma verejnost pravo, ale ja si neviem vysvetli akoze komu by to mali predkladat a kto by mal ten suhlas vyslovit? ci budu obiehat domovy dochodcov?
 

súhlas

by mali vysloviť Bratislavčania,
nemá význam, aby ste prezentovali poznámky na adresu dôchodcov,
mesto vedelo zorganizovať internetové hlasovanie o podobe mosta,
bolo by správne vypísať oficiálne hlasovanie o súhlase s financovaním zámeru v rozsahu cca 400 mil. € lebo taký nákladný dopravný projekt mesto ešte nefinancovalo a priame vlastné zdroje na to nemá, podľa všetkého to bez úveru nepôjde, úroky by neboli zanedbateľné,
 

podporujem

.
 

 

no, zhodou okolnosti prave tam byvam, ale ani ma nenapadne sa pozastavovat nad tym ze by sa mala zvazit prestavba mosta kvoli docasnym obmedzeniam dopravy v nejakej oblasti. Dobre si vsetci pamatame viacrocne obmedzenia pocas vystavby dialnice na Einsteinovej a aj tie uz su davno zabudnute, najma ked vidiet terajsi prinos oproti povodnemu stavu. kazda vystavba prinasa urcite obete.
Ale kym nie je jednoznacne vyrieseny variant, financovanie, zaciatok a ukoncenie vystavby atd, tak kto a naco by ma teraz predkladat riesenie mhd pocas vystavby ktora vobe cnie je este nejak specifikovana... co nam maju predlozit nove docasne trasovanie 78 a 95 ze kade to pojde? 78 sa mozejednoducho od maja otocit cez safko na pribinovu, k novemu narodnemu divadlo a nasledne na apollo a po einsteinovej na estakadu pri artmedii a pekne klasicky otocka pri TPD. Podobne to moze urobit aj 95. Zo Safka po Pribinovej obsluzit Euroveu a nasledne na Apollo, jedina skoda ze este stale sa z Apolla neda odbocit do Bosakovej, hoci vraj na magistrate/GIB uz existuje projekt kruhoveho objazdu pod nadjazdom na Dolnozemskej/Bosakovej, ktory by obsluhu Sustekovej, Lachovej, Bosakovej atd zjednodusil aby sa nemuselo obchadzat cez Mamateyovu a nepreferovany smer v krizovatke od Ovsista popri Salezianoch. Zial na kruhovy objazd zrejme stale nie su peniaze.
Ale rovnako stale existuje aj pre 95 moznost Einsteinovej a estakady popri Artmedii. Len sa trasa predlzi o nejakych 5-10minut.
Ale ako hovorim, kym nie su doriesene ine veci tak naco teraz oznamovat nejake plany dopravy a MHD. Vsetci ohlasovali kolaps BA po zatvoreni Stareho mosta pre IAD. Nic take sa nenaplnilo.
Zasa len katastroficke scenare. Ano, vselico sa da lepsie, no na druhej strane sa tu vela deje a buduje a kolapsy to zdaleka nie su v porovnani s inymi metropolami.
 

zaujímavé poznámky

"tam" je na ľavej, alebo pravej strane Dunaja,
čo je podľa Vás súčasťou dokumentácie, ak nie "vyriešený variant"?
čo je podľa Vás podmienkou vypísania ver. obstarávaia alebo obch. súťaže, ak nie jasné financovanie?
plány doravy treba oznamovať verejnosti preto, lebo má legitímne právo sa vyjadriť k zamýšľaným zmenám včas, aby sa predišlo prípradným chybám "od stola",
nevytváram katastrofický scenár, to si s niekym pletiete, sdom za otvorenú komunikáciu atej prislúcha včasná a úplná informovanosť, hlavne ak sa má zmeniť verejný priewstor a poskytovaná verejná služba,
 
Hodnoť

A čo autá jednosmerne???kde sú

však aj to malo byť stačí 1 lávka pre peších
 

 

celu tu hnusnu krasnoarmejsku barabiznu zburat....
 
Hodnoť

 

ahaaaa. klerofasoun durkovsky este potrebuje zabetonovat nejakie tie lówe pred volbáma...
ako sa to robi uz mu predviedol princ (no princ, skor ich mastnost) bajaja... ked vypadol z petrzky, podsrajbol aupartower... teraz ked opustil zupu tak si dal pomnik pred stadion
 
Hodnoť

NS MHD a územné konaie

kto chce vedieť viac o tom, čo obsahuje DÚR, aké sú predstavy o ďalšej etape a hlavne čo sa píše o doprave po Starom moste a umiestnení električky ako trvalej súčasti NS MHD, môže si prečítať

http://www.petrzalka.sk/?progr...
 


Najčítanejšie na SME Bratislava