že ak ich vo štvrtok ráno polícia nezablokuje už by vo štvrtok večer boli doma a nemali by dosiahnuté nič. Začali by pracovať a už by sa sem viac nevrátili a s vládou by viedli jalové rokovania. Už vyhrali v tom, že o tomto probléme vie "celý svet" a Fico začne rokovať. Jeho paranoická povaha sice protestujúcich z rokovania vylúči ale na pondelkové rokovania pozval iných, ktorí tiež môžu niečo uhrať a vynútiť spravodlivý výber mýta. Tie rokovania už jalové nebudú, ale musíme fandiť tomu, aby dokázali výhrady správne naformulovať. Napokon oni vo štvrtok neboli nachystaní na rokovanie s vládou a ich agendu, s ktorou by mali pred Fica predstúpiť treba ešte výrazne vylepšiť, tá terajšia bola šitá horúcou ihlou v prvom rozčúlení nad okrádaním a nie na úspešné rokovanie s mazaným Ficom, Vážnym a SKY TOLL. Bývam vedľa Rožňavskej, ver mi, že kolóny budú po Senec, ten jeden voľný jazdný pruh pri povestnom babráctve slovenských vodičov a dopravnej polície spôsobí väčší chaos než keby Rožňavská bola celkom uzatvorená. Vidím to pri každej malej dopravnej nehode. Rožňavská po postavení dialnice okolo letiska sa na pár rokov uvolnila, ale teraz je opäť čoraz viac upchatá, aj keď na ceste nie je žiadna prekážka.
Dufam, ze si zodpovedny za mesto a MHD zobrali jedno poucenie. A to, ze z Jurajovho dvora nemoze byt len jeden vyjazd pre elektricku trakciu. Teraz to boli kamony a co ked sa stane nieco na Roznavskej napr. z mostom, alebo bude treba pre nejaku havariu odstavit ten kus Roznavskej, ktora je od zeleznic po staru IKEU. Ak si dobre pamamatam, tak napr. pri Martinskom cintorine v minulosti trolejbusy boli (hadam, ze este su tam aj betonove stlpy) Uvedomujem si specifika el. trakcie, ale jednoducho neexistuju po meste zalozne trasy.Neprajem svojmu mestu nic zle, ale jednoducho Roznavske je uzke hrdlo pre trolejbusy. Jano
a tu je pár príkladov okrádania z praxe prvých dní: 1.)Prejde nadjazdom ponad spoplatnenú cestu a mýtny systém ho zachytí a zaúčtuje mu mýto za celý úsek, ktorý vedie pod nadjazdom, pritom jeho kolesá sa spoplatnenej cesty ani nedotkli. Ak takto naváža z lesa drevo trebárs na stanicu do vagónov a urobí 10 jázd (obratov) tak má ten úsek pod mostom narátaný 20x. 2.)Auto mal zaparkované vo dvore fabriky, ktorá susedí so spoplatnenou cestou. Naštartoval auto a posunul ho vo dvore na iné miesto a už ho systém zaevidoval a naúčtoval mu jazdu celým úsekom, pritom z dvora na cestu ani nevstúpil. 3.)Ide tankovať na pumpu kúsok od dediny. Za pár sto metrov k pumpe mu systém naráta celý úsek a pri ceste späť opäť. 4.)Pre mimoriadnosť na ceste musel cúvať, systém mu opäť narátal celý úsek, ako jazdu opačným smerom, keď sa zas pohol v pred, tak ešte raz v tom pôvodnom smere, takže úsekom prešiel raz a platil ho 3x. Ešte nie všetkému zozumejú, takže možno niečo, nejaký signál si zle vysvetlujú, ale sú to povážlivé informácie a je to drzé okrádanie, či už to robí vláda alebo SKY TOLL.
Zatiaľ praxou nepotvrdené možné defekty a neoprávnené účtovanie: a.) Zájde na rozľahlé odpočívadlo, pumpu a pod. systém ho stratí a odpíše. Pri návrate ho opäť objaví a opäť zaplatí už raz zaplatený úsek. b.)Paralelné jazdy so spoplatnebou cestou tesne vedľa nej, ale na stavenisku, alebo poli, systém ho objaví a on zacvaká. c.)Kolmé jazdy na poli pri odvoze úrody spod kombajnu. Vždy, keď dorazia k ceste, systém im naúčtuje mýto.
Vážny samozrejme klamal, nejedná sa o lumpov, ktorí sa včas nezaregistrovali. Každý jeden je zaregistrovaný a cestou do BA platili mýto a padali im sánky, že ako rýchlo ubúda ich predplatený kredit.
Ten čo jazdí pre Kaufland už asi aj skončil, nechcú mu uznať zvýšené náklady na mýto, má si to vraj vybaviť s vládou a nie od nich žobrať milodary. .
V popredí majú agendu na zníženie daní, mýta a pod. To je ťažká agenda, na jej zládnutie treba viac prípravy.
V popredí by mali byť hlavne tie okrádačky. A najmä to, aby neboli úseky ale evidovali sa reálne prejdené kilometre a iba na spoplatnenej ceste a nie v susedných uliciach, objektoch a pod.
na to im povie Skytoll a spol, ze "ved reklamujte". a kazdy dopravca si najma jednu pracovnu silu na vybavovanie reklamacii spojenych s mytom. tento synergicky efekt zabezpeci znizenie nezamestnanosti a nasledne zvysene preferencie strane smer-sd :D
Toto vytiahol aj Prokopovic na Vazneho niekde pri Levoci. Mne sa vsak zda, ze v takychto pripadoch je bez odbocovacieho pruhu casto bud odchod alebo prichod na pumpu proti predpisom. Usek je dany tabulou koniec/zaciatok obce a krizovatkami s II. alebo III. triedou. Staci rozsirit definiciu hranic useku a zmestia sa tam aj nadjazdy, odpocivadla a dotyky s nespoplatnenou plochou. Kamionisti zhusta pouzivaju GPS a toto su rovnake chyby, s ktorymi sa stretaju, ak zabudnu niekde odbocit. Ucelom myta je aj preniest naklady podnikatelov za skladovanie (just in time) spat z kamionov na nich. Vsak tie firmy nemaju ziadne sklady. Kamiony by mali s mytom klesnut o 10% (Svajciarsko bolo -15%, Nemecko -5%). Tak ten z Kauflandu je na spravnej drahe. Cim skor, tym lepsiu nahradu si najde.
Ktoru plodinu to zali po Novom roku? Aj toto mi naznacuje dobru znalost GPS a znacnu vycuranost pri modelovani buducich konfliktnych situacii. Netreba zabudat, ze su to skoro vsetko volici vladnej koalicie - usudzujem podla slovenskych vlajok a drevarskych kamionov.
Požiadavka na výrazný rozdiel mýta medzi starým a novým autom. Oni dúfajú vo výraznom znížení mýta za nové autá a paranoidný Fico výrazne zvýši mýto pre staré autá a pre nové nechá nezmenené. SKY TOLL vyzbiera viac a aj požiadavka UNAS bude splnená, už nebude dôvod na protesty, ale majitelia starých áut sa UNAS-u asi pekne poďakujú. Čo sú to staré autá? -Patriace poľnohospodárom, pracujúce iba v sezóne, oni by nové neuživili. -Používajú sa na občasné prepravy na lokálnej úrovni, kde sa nové neuživý. -Komunálne, ako zber smetí, kanalizačné a pod. -Špeciálne, ako autožeriavy, montážne plošiny, betónové pumpy a pod. Tieto sú mimoriadne drahé, a zároveň mimoriadne kvalitné, takže sa až tak často nemenia a aj 10 ročné ešte majú takú hodnotu, ktorá na chudobnom Slovensku vyráža dych. -Pojazdné meracie laboratóriá a pod. Bez týchto áut sa ale nezaobídeme.
Tu sa treba použiť príkladom z Rakúska, kde tiež bola podobná požiadavka, aby vytlačili naše (a iné) staré liazky z Rakúska. Urobili ale prieskum a zistili, že Slováci, Maďari a pod. majú supermoderné kamióny, a všetky vozidlá hore uvedených kategórií majú rakúske EČ, a zvýšené mýto na ne by spôsobilo katastrófu pre lokálne podnikanie, tak ich napokon nechali na pokoji. Tak aj UNAS by mal túto požiadavku rýchlo stiahnúť.
Je to údajne preto, aby zlí zahraniční kamionisti neobchádzali dialnice. Je to vypočítavá lož vlády. Nikde vo svete kamionisti neodchádzajú z bezpečnej a rýchlej dialnice, oni žijú a pracujú v neustálom časovom strese, boli by proti sebe, ak by išli na vedlajšiu, pomalšiu cestu. Stručne, pre nich sú čas peniaze. Kamionista vtedy dostane od policajta najväčší trest, ak ho policajt na pár hodín zadrží. Takúto stratu času je ochotný vyvážiť docela zaujímavým úplatkom, alebo ochotne zaplatí vyššiu pokutu, ak mu policajt dá na výber, čakaj, alebo plať.
Cesta "diaľničného typu" Ba-Rača - Pezinok nie je spoplatnená, hoci je paralelná s D1. Prečo? Poslanci a vládny činitelia mysleli na neďalekú budúcnosť, keď mýto budú platiť aj osobné autá. Veľa bývalých aj terajšich aktívnych politikov, ich sponzorov býva na tejto trase, tadeto sa chodí aj do lacného vládneho rekreačného strediska. Snáď majú tam chodiť a rekreovať sa za socialistické ceny a cestou tam platiť kapitalistické mýto? To už teda nie! Pár mien, iba tak námätkovo, ktoré by v tom regióne podľa bulváru bývať mali: Gašparovič, Gabura, Mikloš.
P.S. Samozrejme neprajem pezinčanom platiť zlodejské mýto, ale mi to udrelo do očí.
tak