SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Smrť na koľajniciach vraj nezastavia ani kamery (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Pod vlak idú ....

pevne rozhodnutí ľudia, ktorí sa naozaj chcú dostať na druhý svet. Preto osoby, ktoré samovraždu páchajú iba za účelom demonštrácie, aby s niekým manipulovali, alebo aby pútali pozornosť na seba, používajú lieky a po ich užití niekomu zavoľajú, aby ich prišiel zachrániť.
 
Hodnoť

Je to hrubá nedbalosť....

úradov, ak naozaj nevyšetrujú to, či to bola samovražda, alebo nehoda. Lebo ak sa niekde množia nehody, tak treba postaviť bezpečný prechod cez koľajnice. Ak sa množia samovraždy, tak treba skúmať to, že prečo v danej komunite začína rásť ich počet a či je možná a nutná nejaká pomoc pre danú komunitu.
Od toho platíme predsa dane, aby úrady konali svedomito a riešili dopravné aj duševné problémy danej komunity.
 
Hodnoť

slovencina nasa: "prijde"

tak sa rozhodnite, ci ceske "přijde" alebo slovenske "príde".
 
Hodnoť

Polícia má trafený zvyk, ......

že rušňovodičom posiela oznam o tom, že začína konanie vo veci usmrtenia človeka. Robí to údajne preto, lebo tak to káže nejaký zákon, že osobe, (v danom prípade rušňovodič) ktorá oznámila smrtelnú nehodu treba takýto oznam poslať, aby vedela že jeho oznam nezapadol prachom a vyšetruje sa.
Policajti ale z hlúposti, či z nedbalosti tieto oznamy formulujú tak, ako keby sa stíhanie začínalo proti rušňovodičovi a to im často spôsobuje väčší stres, ako samotná nehoda.
 
Hodnoť

Rušňovodič ...

má nárok na rekondičný pobyt po odpracovaní určitého počtu rokov. Potom je povinný na tieto pobyty chodiť každé tri roky.
Po zrazení človeka je ale na ňom, či mimoriadný rekondičný pobyt využije, alebo nie. Väčšina to odmieta aj preto, lebo ak ho využije, tak sa mu ten riadny odsúva o tri roky. Tak vypadne z toho svojho kolobehu a už nemôže na rekondičné pobyty chodiť s tou osobou (kolegom) s ktorou si rozumie a s ktorou sa preto dobre zregeneruje, lebo trebárs na izbe nie sú konflikty. Aby nemusel hľadať nového parťáka na rekondičné pobyty, tak radšej odmietne tem mimoriadny, kvôli ktorému by vypadol z toho svojho trojročného kolobehu.

Po zabití človeka musí byť rušňovodič vystriedaný, ani len do prvej stanice nemôže vtiahnúť vlak z trate. Vlak si často aj dlhé hodiny počká na nového človeka a aj na to, až polícia všetko zdokumentuje.

Má nárok aj na pohovor s psychológom, to tiež často odmietajú, na vine je aj to, že sú tam dlhé termíny. Takže funguje to tak, zrazí, tak po zápise ide predčasne domov, ale nehodou prerušenú zmenu mu celú zaplatia, aj tú neodrobenú časť. Na ďalšiu zmenu už ale nastúpi, tak na čo po mesiaci ísť za psychológom. Najmä vtedy, keď niektorí psychológovia mali taký zvyk (lebo mentálne na viac nemali), že im miesto pohovoru mali tendenciu dávať komplexné psychologické vyšetrenie, ako novému zamestnancovi pred nástupom na železnicu. Je to náročná vec, tak sa toho každý bál, aby neprišiel o prácu.

Pôvodne platilo to (za totality), že rušňovodič zrazil, zastavil a ohlásil to a väčšinou už o päť minút išiel so súhlasom polície ďalej. To bolo dobré pre plynulosť prevádzky a cestujúcich, ale zlé pre mašinistu, lebo vo voľne behal po polícii.
Potom bolo to, že zrazil, počkal políciu, spísal protokol a išiel ďalej. Vlak preto meškával cca 2 hodiny ale políciu si odbil v pracovnej dobe.
A teraz platí ten horeuvedený spôsob, ale univerzálna prax ešte nie je vytvorená, sú tam nedorozumenia, fámy o psychológoch, možnej strate zamestnania a pod. Ešte dlho bude trvať, až nabehne univerzálna prax podľa jasných pravidiel a zvykov.
 
Hodnoť

naozaj chybní, čo si v ruzinove kratia?

nie su nahodou chybní mestski uradnici, ktorí pripustia, že medzi sidliskom ostredky a novymi bizniscentrami a obchodnými centrami je jediny korektny prechod az podjazdom pri cintorine. Po celej dlžke sidliska nie je vybudovaný jeden jediný bezpečný prechod pre chodcov.
Uz vidim ako tam budú hliadkovať policajti a buzerovať ľudi miesto normalneho riešenia problému.
Policajný štat, kam sa hrabú komunisti...
 

 

Este by som spomenul skratenie trasy linky 67 - po tomto skrateni nie je rozumna moznost dostat sa z Vrakune a Biskupic do oblasti okolo Galvaniho (linka 65 nie je alternativa).
 
Hodnoť

Rušňovodič má ..

určité výhody pri zrazení človeka v porovnaní s vodičom auta.
Vlak totiž ide po uzatvorenej trati, kde má zákonom stanovenú a zaručenú prednosť. A preto ani nepredvída prekážky. Preto aj prístup polície a spôsob vyšetrovania je voči jemu "šetrnejší", on je jednoznačne v práve.
Sedí vysoko a preto je "ďaleko" od zrazenej osoby, náraz je sotva počuteľný.
Vlak pri rýchlosti 120km/hod 1 kilometer prejde za 30 sekúnd, 500 metrov za 15 sekúnd. Takže rušňovodič, ak si mu niekto ľahne na koľaj trebárs na vdialenosť 250 metrov, má pri brzdiacom vlaku cca 8-9 aj viac sekúnd na to, aby sa na náraz, (ktorý je "hlboko" pod ním) duševne pripravil, takže jeho šok je výrazne menší. Vodič auta sa stáva "vrahom" behom sekundy, preto má aj väčší šok.
A zrážanie ľudí sa v podstate stane bežnou rutinou, za 40-42 rokov ich má na konte viac, viem až o rekordných 19 zabitých ľudí pekne po jednom.
Na Prístavnom moste údajne prechádza denne 80 000 áut, takže je pravdepodobné, že vždy iný vodič bude mať nehodu. Na frekventovanej trati často jazdí iba 100-200 rušňovodičov, na lokálkach iba pár desiatok.
Nuž a oni si za 42 rokov aktívnej služby podelia medzi sebou všetky zrazené autá, motorky, osoby, za tú dobu sa ujde každému aj viac krát.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava