SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ružinov rozhádalo Retro (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Ruzinovcania, o rok su komunalne volby. Tam si potom spomente.
 

 

Na tom ale vobec nezalezi. Kubovic (SDKU) napachal v Ruzinove este ovela vacsie skody ako Drozd.
 

Nerozumiem Ružinovčanom.

Nie aby boli radi že v čase krízi sa tam niečo stavia ale ešte sú proti. Veď RETRO svojou architektúrou bude ozdobou panelového sídliska z čias socializmu. Bratislava ako hlavné mesto potrebuje pekné výškové stavby a RETRO určite také je. Ja osobne by som bol rád keby malo RETRO tých plánovaných 31 poschodí. V New Yorku by sa nad len 31 poschodovou budovou nikdo ani nepozastavil. Len malomeštiaci z Ružinova vykrikujú. Ak chcú nízke budovy a veľa ptiestoru tak nech idú bývať na vidiek. K modernému veľkomestu proste výškové budovy patria. Celé toto mi pripomína malomeštiacke postoje Bôrika v Žiline ktorý žiadali znížiť výšku Amfiteátra z plánivaných 29 poschodí na 20 a nakoniec sa postavilo 25 poschodí. Keby nie týchto spiatočníkov mohla mať Žilina krásnu 29 poschodovú výškovku.
 

nerozumies, lebo tam nebyvas

staci ak si prides pozriet osobne k RETRO a pochopis o com pises. V Ruzinove aj v Bratislave je kopec miest, napr. stavenisko Yosaria miesto byvaleho OD Ruzinov, kam by sa RETRO hodilo. Jednoducho, vyrastie tou krasne RETRO, kde jeho obyvatelia aj susedia, ktory tu dnes ziju budu riesit nasledovne: rano v zacpe na Tomasikovej ci Gagarinovej, podvecer niet kde zaparkovat, lebo je vsetko obsadene/zastavene. A ak pridu deti, tak zistis, ze ich nemas kam dat do skolky, lebo vsade sa stavia ale iba byty. tak preto
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

Ty "velkomestan"

No ty si pekny "znalec" , ked si myslis ze podla vysky budov sa hodnoti uroven mesta.... Velke budovy v Ruzinove znamenaju vela ludi, aut a parkovacich miest , dopravne zapchy a pod. Takže to je podla teba moderne velkomesto. Miesto toho aby sa riešila dopravna situacia , parkovanie , budovanie oddychovych zon a pod tasi tu natrepeme 25 posch. "opachu". Nemyslim si ze byvaš v Ružinove ale si skor sedlak z nejakej okolitej dediny alebo z vychodu, ale tu dostavaš dobre nažrať a zobeš niekomu z ruky. Pretože ten kto tu byva 40 rokov nemože povedať take somariny o velkomeste ako ty !... a inak my "malomeštiaci" z Ružinova ti sereme na hlavu.
 
Hodnoť

 

dovolenka je jedna vec, postup starostu = stavebného úradu (tu to máte čierne na bielom) vo vzťahu k záväznému stanovisku HMB/magistrát, ktoré snáď malo nejaký jasný obsah (na základe ÚPD-2007), je vec druhá... škoda, že obyvatelia sa neopýtali na toto.
 

 

mozno kvoli tomu ze nerozmyslaju tak nemozne byrokratickym sposobom ako napr. ty
 

 

cele zle :-)
 

 

principom slovenskej byrokracie je zbavit sa zodpovednosti, a to ide jedine cestou vyhoviet. bohuzial. presne toto vam odkazuje stavebny urad = starosta.
takze trochu viac analytickeho myslenia.
 

škoda

mali sa pýtať najprv na procesnú stránku
1. dokedy malo mesto doručiť záväzné stanovisko - lehota na vykonanie úkonu?
2. kedy ho mesto doručilo a akým spôsobom? (mohol byť najprv fax a potom do 3 dní list s podpisom)
3. kedy (aj kým) bolo spracované rozhodnutie o povolení zmeny stavby pred jej dokončením?
4. kedy bolo rozhodnutie ... podpísané starostom?
5. kedy bolo rozhodnutie ... podané na poštovú prepravu? (dovtedy to mohol "zastaviť na základe obsahu záväzného stanoviska)
vážnejšie otázky, ktoré sa obyvatelai mali pýtať, sú:
1. ako stavebný úrad zistil, že môže povoliť toľko NP, ak v čase spracovania územného rozhodnutia už bol známy nový územný plán (ciele a zámery územného plánovania, s ktorými musí byť územné rozhodnutie v súlade - § 39 SZ)?
2. ako stavebný úrad zistil, že navrhovaná zmena stavby pred dokončením nevyžaduje zmenu územného rozhodnutia?
 

skoda, ze ste neprisli...

...otazky 1-5:
19.8. podpisal starosta, 20.8. dorazilo negativne stanovisko magistratu

1. Novy UP plan sa stal ucinnym od 1.9.2007 (max 4. posch), uzemne rozhodnutie na 17.posch stariosta Drozd podpisal v 06/2007, kedy uz vedel, ze tam budu 4. poschodia, lebo je clenom mestskeho zastupitelstva, ktore v 05/2007 schvalovalo. (inak novy UP v nezmenenej podobe bol znamy aj panovi starostovi aj investorovi od 04/2006). Ale toto je uz asi nenapravitelne.
2. presne tak, starosta na MSU nevysvetlili, preco netreba zmenu uzemneho rozhodnutia + dokonca nevedel vymenovat taxativne dovody preco zmenu stavby dovolil (tie odovodnene pripady zo stav. zakona)
 

nie som Ružinovčan

okrem toho, máte v Ružinove aktivistov, ktorí vedia, že i kde môžu konzultovať "zvedavé" otázky, rovnako môžete aj Vy, stačí, ak napíšete
.
19.8 podpis rozhodnutia, 20.8. mala MČ k dispozícii záporné stanovisko mesta, preto je dôležité zistiť kedy svoje rozhodnutie expedovala, aj dodatočná informácia môže byť dôležitá pre získanie komplexného obrazu a schopnosti preukázať závažné pochybenia, resp. konanie v rozpore s verejným záujmom, čo by mohlo mať pokračovanie,
.
nie je dôležité, kedy sa ÚPN BA 2007 stal účinným, dôležité je, že VZN, ktorým bola vyhlásená záväzná časť ÚPN, bolo prijaté 31.5., podpísané primátorom do 10 dní, tým mesto ako orgán územného púlánovania jednoznančne dal na známosť ciele a zámery územného plánovania, bez dodržania (rešpektovania) ktorých nie je možné naplniť zákonom uložený súlad územných rozhodnutí s nimi,
 

Čo je to verejný záujem ?

Mohli by ste ma prosím poučiť, a myslím to vážne, pretože mne sa doteraz nepodarilo vysvetliť vedúcej stavebného úradu, pani Zárišovej, aké je to konanie keď je v rozpore s verejným záujmom, viete to oprieť o nektorý konkrétny paragraf?
 

verejný záujem

je to zákonom alebo všeobecne záväzným právnym predpisom vyjadrená povinnosť alebo zákaz, za určitých okolností verejný záujem môže byť vôľa vymedzenej skupiny vyjadrená na základe zákona - napr. hlasovanie obyvateľov mesta alebo mestskej časti,
pani Zárišovej, podobne ako iným vedúcim oddelení, ktoré plnia funkcie stavebných úradov, nemožno verejný záujem vysvetliť preto, lebo sa odmieta(jú) vnímať duch, častokrát aj literu, zákonov,
verejným záujmom je vybaviť vec včas, bez zbytočných prieťahov a zaťažovania účastníkov konania a iných osôb, aby konaie prebiehalo hospodárne (§ 3 ods. 3 správneho poriadku),
v r§znych ustanoveniach sú takto vyjadrené rôzne verejné záujmy, je takmer nemožné ich vymenovať všetky, preto ich zvykneme označovať hromadne ako verejný záujem, osoba s osvedčením osobitnej spôsobilosti pre výkon činnosti stavebného úradu musela preukázať primerané znalosti z právnych predpisov i odbornej (stavebnej) problematiky, ak ich v praxi nepoužíva, nemožno to považovať za náhodu,
 

znamena to, ze UR

na 17. posch je v rozpore zo zakonom, kedze uz bolo zname vyuzitie parcely RETRO ako 202 s max. 4 nadzemnymi podlaziami. Vcera starosta uvadzal, ze mali kladne stanovisko mesta (neviem co to je presne za doklad) v tomto istom case, ked uz bolo zname aj ked nie ucinny novy UP. Vdaka za odpovede na mozno zvedave ale laicke otazky....
 

AD stavba Retro v Bratislave

Chcelo by sa mi veriť, že je to také jednoduché. Ale nemyslím si to. Poslal som tento link na KSÚ BA. Je inšpiratívny, pre mňba určite, len neviem, či štátna stavebná správa bude zdieľať tieto názory.
 

4 podlažia

To o štyroch podlažiach nie je pravda, s tým musím nesúhlasiť. Nič také územný plán neuvádza, treba si ho lepšie preštudovať. K stabilizovaným územiam je dosť skúpy, keďže neudáva žiadne koeficienty a regulatívy, ktoré by mohli presne zadefinovať nové stavby v takomto území. A je jedno o aké číslo funkcie sa jedná, či 202, alebo iné.

Štyri podlažia sú chabý a ešte aj nesprávny argument, o ktorý sa netreba opierať.

Lepšie by bolo sa oprieť o iné argumenty, ktoré sa uvádzajú v súčasnom územnom pláne a hovoria v neprospech Retra. Citujem:

V STABILIZOVANOM ÚZEMÍ územný plán ponecháva súčasné funkčné využitie a predpokladá mieru stavebných zásahov prevažne do 15% celkovej podlažnej plochy existujúcej zástavby v území. Jedná sa v zásade o nadstavby, dostavby a prístavby domov, využitie podkroví, úpravy a dovybavenie vnútroblokových priestorov, výstavbu v prielukách a pod.

Merítkom a limitom pre NOVÚ výstavbu v stabilizovanom území je najmä charakteristický obraz a proporcie daného územia, ktoré je nevyhnutné pri hodnotení novej výstavby v stabilizovanom území akceptovať, chrániť a rozvíjať. Prvoradým je zvýšenie kvality prostredia, nielen kvality zástavby, ale aj prevádzkovej kvality.

Pokiaľ nový návrh nerešpektuje regulačné prvky, ktoré reprezentujú existujúcu zástavbu a vnáša do zástavby kontrast resp. neúmerné zaťaženie pozemku, je nevyhnutné zabezpečiť spracovanie podrobnejšieho územnoplánovacieho podkladu pre dotknuté stabilizované územie, ktorý preukáže vhodnosť stavebného zámeru z jednotlivých hľadísk: funkčného využitia, kompozície, intenzity využitia, ako aj zhodnotenie jeho dopadov na funkčnosť nadväznej existujúcej zástavby.
 

nerozumiem

prečo tie 4 podlažia sú v prípade funkcie 202 nezáväzné. Dalo by sa prosím stručne vysvetliť? Dostali sme to ako ofic. pisomne vysvetlivky k funkcii 202 na danej parcele podla UP na miestnom stavebnom urade v Ruzinove. Vopred vdaka
 

 

Žiadna funkcia vrámci stabilizovaného územia nemá v územnom pláne dané konkrétne regulatívy. Majú ich iba rozvojové územia (v grafickej časti územného plánu na regulačnom výkrese sú to tie, ktoré pri čísle funkcie majú červenú bodku a písmeno kódu, ktoré konkrétne určuje, koľko % môže byť na pozemku zastavaných a akú maximálnu výšku môže mať objekt. Stabilizované územia (je to aj prípad Retra) majú len čiernu bodku a číslo funkcie, nič viac. Podrobnejší popis toho, čo tam môže byť (ale iba funkcia) je v tabuľkách "Charakteristika jednotlivých funkčných plôch": http://www.bratislava.sk/vismo... na spodku, tretí link z hora "Textová časť C - Záväzná časť", je to na strane 37 (z celkovych 138). A namiesto regulatívov sa dá postupovať pri posudzovaní projektu už iba podľa toho, čo som napísala v reakcii vyššie.
Pri funkčnom využití je síce v tabuľke spomenuté, že cit.: "...prípustné - v obmedzenom rozsahu sú bytové domy do 4. nadzemného podlažia..." no je to myslené len na ten konkrétny stavebný pojem -" bytový dom". (Retro je však obrovský polyfunkčný komplex, ktorý nespadá do tejto kategórie a musí sa zas len samostatne posudzovať v jeho vzťahu s okolím, či dáva prínos územiu a zapadá doň, alebo ho neúmerne zaťažuje.) Štyri podlažia sú v tomto prípade akýsi limit, aby v danom území nevzniklo priveľa nových bytov. (keďže 202 pripúšťa max 10-30%) Pri ostatných typoch budov by moha byť výstavba vyššia, opäť to záleží len na okolí a proporciách toho územia.
Ak si vezmeme modelovú situáciu, v ktorej máme vymedzené stabilizované územie, kde sú prevažne všetko 12 podlažné budovy, nový projekt by mohol mať rovnako tak podlaží (samozrejme, ak sa tam zmestí, vyjde mu dobre svetlotechnika, vyrieši statickú i dynamickú dopravu atď... kopu iných dôležitých faktorov...) Ak by sme však napr. mali územie, kde sú všade len max. dvojpodlažné domy, tak ani tie 4 by už nemali byť prípustné, lebo by to bolo príliš.
Asi tak. Nejako som sa rozpísala, snáď to bolo zrozumiteľné, čo som chcela vysvetliť :-)
(PS: Na vysvetlenie toho, čo hovorí územný plán sa treba radšej ísť spýtať nie stavebného úradu, ale referátu územného rozvoja, alebo potom rovno na magistrát, ktorý je jeho spracovateľom)
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava