Atraktívna cyklotrasa medzi Viedňou a Budapešťou by mohla mať o jeden magnet naviac. Pekný, logický, vyhliadkový okruh pre cyklistov, s prechodom cez Dunaj. V Bratislave.
cyklotrasy...
...nase mesta uz nemozu byt krajsie... To by ich museli postavit odzaciatku, alebo sa starat o ludi a ich potreby (parky, cyklotrasy, atd) uz od zaciatku ich stavania (co nebolo mozne - byvala era mala ludi na haku)... ale kto "umí" ten umí. Maastricht je najstarsie holandske mesto a aj napriek tomu tam vedeli take cesty vhodne zakomponovat. Nezuzuju cesty, neprekazaju... U nas je cyklista ohrozenym druhom - nikdy nevie, ci dojde v jednom kuse do ciela.Ktorá bývalé éra?
Slovenské mestá sa začali stavať v stredoveku... Myslíš, že keby sa začali stavať dnes, tak by boli krajšie? :-))ta
cyklotrasa existuje minimalne desatrocia! neviem ci rakusania uz skoncili uplne rekonstrukcie protipovodnovej hradze jedine nema v skutocnosti naviazanie na Blavu, mestsku infrastrukturu... pred 20 rokmi boli ponuky rakusanov vybudovat cykloturizmus medzi BA a VIE ale namam taky dojem, ze BA to dodnes nejakym spuosobom nieco z toho realizovala a tak su to "spevy o nicom" ;-(Ad ponuky rakusanov ...
Prva oficiálna (schválený projekt, koordinované značenie atď.) cykloturistická cesta bola vybudovaná ešte začiatkom 90tych rokov pod názvom Dunajská cykloturistická cesta. Išlo o slovenské aktivity, ale už dohodnuté aj s rakúskou a maďarskou stranou, keďže národné trasy na seba nadväzovali. Garantom bol Peter Šebo z AŠK Inter Bratislava, trasa bola aj mediálne prezentovaná a napr. v Televíkende (vtedy ho ešte moderoval Peter Marcin) sa k téme vyjadrovala aj reprezentantka rakúskych susedov, s ktorými boli aktivity koordinované. . A ešte predtým, prakticky v hlbokej totalite, o cyklocestách snívali ochranári (vtedy vzniknuvšia BiCyBa ešte žije a sem-tam dá o sebe vedieť) a turisti (ich aktivistka Maja Martišová sa ale po "nežnej" dala na biznis a jej vízie ostali v tejto oblasti len víziami).Pridajte sa do skupiny na Facebooku!
Podpora cyklotrás a cyklistov: http://www.facebook.com/home.p...Cyklochodniky v tej forme ako sa stavaju
Cyklochodniky v tej forme ako sa stavaju su skor brzda, lepsie je jazdit spolu s autami. Prave z takych cyklistov je mi zle. Roky som zil na zapade, a jazdil som tam na bicykli, ale vsade boli pruhy pre cyklistov. A len by sa opovazil miesat sa medzi auta. Dostal by taku pokutu, ze by to uz viackrat neskusal. V Bratislave nie je vhodny bicykel okrem Petrzky a niektorych okrajovych casti. Uvedomte si, ze automobilova doprava (aj zasobovanie ratam tam) je klucova pre fungovanie mesta. A hlavne tahy su uz teraz pretazene. V ziadnom pripade sa neda znizit rychlost na 30-40 km/h. A pre vodicov je nocna mora, ked sa musi sustredit aj na cyklistov (ktori vacsinou jazdia tak nedisciplinovane, ako motorkari). Pripadne cyklisti jazdia na chodnikoch, co je tiez o nicom. Zvlastna kapitola je Zelezna studnicka, kde nezne vidime ludi s drahymi horskymi bicyklami, a jazdia na chodnikoch a otravuju chodcov. Pretoze na tej starej ceste sa mu moc natrasie zadok. Tak naco si kupil bicykel do terenu?! LOL! V Blave jednoznacne chybaju jazdne pruhy pre cyklistov, ale tam, kde nie su, by som ich vykazal. A neviem, aky mazochista je ten, ktory si chce inhalovat ten smrad a vyfuky... Ked telo fyzicky pracuje dychanie je intenzinejsie a ten cyklista ma hodne zanesene pluca. takze pre svoje zdravie neruobil nic.fuh arkdia
velmi divny nazor. zijem vo viedni a ked nie je cyklochodnik kazdy tu jazdi bez problemov v premavke medzi autami. aj napriek dojmu z centra je pri kazdonennom jazdeni celym mestom tras bez cyklistickych chodnikov väcssina. napriek tomu je zdielanie v pohode a relativnom mieri. u mna osobne auto sluzi iba na jazdy mimo mesta, inak vzdy bicykel, v podstate denne. takto funguje mnoho ludi a kolegov, o studentoch ani nehovoriac. za 10 rokov som nemal ziadnu nehodu. staci mi ale ist po hainburgu, kde je cez vikend sice minimalna premavka ale zvysena koncentracia slovenskych vodicov, uz ta suchaju zrkadla. rad by som vedel, kolki zo slovenskych autickarov maju mentalitu ukazat tesnym osuchom cyklistovi ci chodcovi, kam patri. ako vidno v londyne ci inych miest z pre auta uzavretymi ci drasticky obmedzenymi centrami, auta (okrem zasobovacich) vobec nie su vitalne pre fungovanie mesta. nesmradiaci bicykel by mal mat vzdy prednost a ked nie je miesto pre oba, z miest by mali byt vzdy skor vykazane sukromne auta. kazde civilizovane mesto sveta sa cim dalej tym viac priblizuje politike cisto MHD a cyklo plus maximalne spoplatneny sukromny vjazd v meste (pre nerezidentov), tvoj nazor je proti ludskej prirodzenosti aj zdravemu vyvinu. a to ti hovorim ako absolutny fanatik do aut, aj veterana mam.Taras Bulba,
Bratislava je este v minulej ere, tu je skor opacny pristup, rezidentovi maximalne strpčiť život a nerezidentovi poskytnúť služby, na ktoré mesto nemá. Odbočujem síce od témy, ale výsledkom cesty bratislavského vedenia je napr. zúfalá situácia na Hlavnej stanici: bezdomovci ovládli priestor, a cestujúci sú nežiadúci. A správanie sa vodičov voči cyklistom: to nemajú odpozerané vodiči z kultúrnejšieho prostredia, to si priniesli do Bratislavy z domova v svojej mentálnej výbave. Takže cyklisti, ešte hodne budete v Bratislave nežiadúcim prvkom.ako je možné, že od 89-teho
nikoho nenapadlo - Mesto, Univerzitu Komenského prinajmenšom, Radu študentov VŠ aby prioritne zabezpečili vybudovať a najmä vyznačiť (s prednostným právom) cyklotrasu Budova FiFUK Gondova - Internát Mlynské nivy a na škole (a napr. na dvore budovy) zabezpečila parkovanie pre bicykle? Bratislava je vraj mesto študentov, ktorých však nikde nie je vidieť (akurát tak len po krčmách a na primitívnych diskotékach), hlavne že toľko plačeme, že mladá generácia je obtlstlá, chorá, nemá vzťah k športu a bla, bla, bla... Univerzitné mestá na západe sú plné bicyklistov, je to proste štýl života.Grafici
Vazeni grafici z toho studia co robite tieto navrhy. Uz davnejsie som si vsimol, ze neviete osadzovat textury na objekty. Je smutne ze profesionalna firma robi tak ubohe graficke prezentacie, navyse s tak zle osadenymi texturami. Toto som zvladal tak v 17 rokov. Uprava a osadenie textur je v 3D garike alfou a omegou. Popracujte prosim na tom, lebo po grafickej stranke, su tie navrhy otrasne.:)
myslis tu cestu? To vyzera ako ked 3dsmaxe nedas uvw mapping. Alebo to ma byt nejaka priehladna futuristicka cesta. Alebo to ma byt akoze dynamicky rozmazane ze ti cyklisti su v strasne rychlom pohybe, len neviem preco nieje motion blur aj na moste a okoli :)Dánsko
Dosť často pobývam v Dánsku, aj teraz som tu pracovne...Ešte som tu nezažil žiadnu dopravnú zápchu, ani v Kodani, ani v menších mestách...Momentálne žijem v Odense, tretie najväčšie dánske mesto, minimálne 90% obyvateľstva sa prepravuje bicyklami, to isté v Kodani a inde...mali by ste vidieť parkoviská pre cyklistov pred železničnými stanicami, alebo univerzitami, či úradmi...sú plné bicyklov... Tu jednoducho jazdia na bicykloch všetci, bez rozdielu veku, či spoločenského postavenia...obávam sa, že v tomto sme na Slovensku typickým reprezentatntom východného bloku...autom vždy a všade... Btw: bratislavou obľúbený Hummer má v Odense jeden človek a všetci z neho maju dobrú prdel...veru tak...
je to super...ja som pobyval v belgicku - tam je system rovnaky...je tam vyborna siet cyklotras v mestach s vlastnymi semaformi, ohladuplnymi vodicmi a v neposlednom rade - v zime je tam spravidla dost teplo na to, aby si mohol ist bicyklom - dufam ze sa dozijem toho, ze u nas to bude raz vyzerat podobne - kedze to pomaha zmensit zapchy, menej smradu v mestach a este si aj pospolity lud zasportuje...Navrhované riešenie je logické
ale magistrát na Starý most za každú cenu tlačí auta, tak vymysleli to divoké vedenie električky s jednou koľajou na býv. železničnom moste. Pôvodne boli električkové koľaje na cestnej časti a tak by to mali spraviť aj teraz.Stary most a cyklisti
Myslim ze naozaj jedno z rieseni dopravy v Bratislave by bola "cyklistika" do prace, na urad.. Velmi som rad ze tiez niekoho napadlo vyuzit stary most pre cyklistov. Podla mna uz davno mal byt Stary most zpristupneny MHD a cyklistom. Stacilo by aby na moste bola napriklad "30ka" a myslim ze tych uplne par autobusov ktore po moste prejdu by to nejak nezdrzalo a o bezpecnost cyklistov by bolo tiez postarane. Momentalne to je uplne kocurkovo ked medzi chodcami po drevennych doskach idu ludia na bycikloch. Je to nebezpecne, rusive a absolutne to dokaze vziat pocit prijemnej prechadzky po moste. A pritom vedla vedla skrumaze kocikov, chodcov a cyklistov zyva prazdnotou sirokanska asfaltova vozovka..samosremje..
"na bicykloch" : )