SME

Diskusia k článku: Krajšia Bratislava: Bicyklom ponad rieku

Atraktívna cyklotrasa medzi Viedňou a Budapešťou by mohla mať o jeden magnet naviac. Pekný, logický, vyhliadkový okruh pre cyklistov, s prechodom cez Dunaj. V Bratislave.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
35 príspevkov

  • sitňan SK

    cyklotrasy...

    ...nase mesta uz nemozu byt krajsie... To by ich museli postavit odzaciatku, alebo sa starat o ludi a ich potreby (parky, cyklotrasy, atd) uz od zaciatku ich stavania (co nebolo mozne - byvala era mala ludi na haku)... ale kto "umí" ten umí. Maastricht je najstarsie holandske mesto a aj napriek tomu tam vedeli take cesty vhodne zakomponovat. Nezuzuju cesty, neprekazaju... U nas je cyklista ohrozenym druhom - nikdy nevie, ci dojde v jednom kuse do ciela.
    • Jumo

      Ktorá bývalé éra?

      Slovenské mestá sa začali stavať v stredoveku... Myslíš, že keby sa začali stavať dnes, tak by boli krajšie? :-))
      • sitňan SK
        mozno by boli ako pise vendula, podla planov developerov, ale aj to by mohlo znamenat, ze by boli "ustretovejsie" voci obcanovi... Ved ked si pozries nejake satelitne mestske stvrte, ktore vznikli premyslene, ze su tam siroke cesty, cyklochodnicky, dostatok zelene, parky, obchody, atd. Da sa to. Aj v tom Maastrichte su cesty najma v centre mesta, ktore nie su velmi siroke. Ale cyklochodnik tam aj napriek tomu je... :-) Skratka, ked sa chce, tak sa da... A u nas je to ten zotrvacnikovy dovod... nemame peniaze... Nemame, nebudeme mat... A preto naco stavat nejake nezmyselne chodniky? Ze? ..a v Madarsku maju podobne problemy a aj napriek tomu sa aspon snazia o take chodniky, dokonca cele trasy... jaj, jaj... Nieco je zhnite v state Dán... Slovenskom.... :-(
    • vendula
      Aby som reagovala na to nahaku: Aj tato era. Ocakavali sme cyklotrasy a ekologicke myslenie v zmysle uprednostnenia MHD a jej skvalitnenia, aby bola pritazliva pre ludi. Dockali sme sa opaku, ktory je vraj sposobeny odchodom ludi do osobnych aut. A ani sa im nedivim. Takmer ziadne jazdne pruhy pre MHD, kvalitnejsie autobusy, lepsie prepojenie niektorych casti mesta... Mali velku sancu pri prerabani krizovatiek a celych komunikacii od 89, smola. Skoda. Niet nad kvalitnu MHD. Clovek nema potom dovod vytahovat auto. Ako napr. v Prahe (metro v malickej BA nie je riesenie)
  • JMka

    ta

    cyklotrasa existuje minimalne desatrocia! neviem ci rakusania uz skoncili uplne rekonstrukcie protipovodnovej hradze jedine nema v skutocnosti naviazanie na Blavu, mestsku infrastrukturu... pred 20 rokmi boli ponuky rakusanov vybudovat cykloturizmus medzi BA a VIE ale namam taky dojem, ze BA to dodnes nejakym spuosobom nieco z toho realizovala a tak su to "spevy o nicom" ;-(
    • JoJo99

      Ad ponuky rakusanov ...

      Prva oficiálna (schválený projekt, koordinované značenie atď.) cykloturistická cesta bola vybudovaná ešte začiatkom 90tych rokov pod názvom Dunajská cykloturistická cesta. Išlo o slovenské aktivity, ale už dohodnuté aj s rakúskou a maďarskou stranou, keďže národné trasy na seba nadväzovali. Garantom bol Peter Šebo z AŠK Inter Bratislava, trasa bola aj mediálne prezentovaná a napr. v Televíkende (vtedy ho ešte moderoval Peter Marcin) sa k téme vyjadrovala aj reprezentantka rakúskych susedov, s ktorými boli aktivity koordinované. . A ešte predtým, prakticky v hlbokej totalite, o cyklocestách snívali ochranári (vtedy vzniknuvšia BiCyBa ešte žije a sem-tam dá o sebe vedieť) a turisti (ich aktivistka Maja Martišová sa ale po "nežnej" dala na biznis a jej vízie ostali v tejto oblasti len víziami).
  • martt
    Bratislava je nahodou pre bicykel vhodna. Moja manzelka vybavuje na biku uplne vsetko, uz sme aj predali jej auto. Ja sice az tolko nejazdim (ale tych 5 tisic km rocne spravim) a stale si drzim aj auto, ale do prace jazdim tiez na bicykli. Cyklochodniky v tej forme ako sa stavaju su skor brzda, lepsie je jazdit spolu s autami. Dobre riesenie je obmedzit rychlost aut (napr. v Mödlingu je globalne 40 km/h a vo vacsine ulic dokonca 30) a namalovat pruhy pre bicykle na kraj normalnej vozovky a tym podstatne zuzit autove pruhy. V centre BA by mohli byt cyklochodniky rovnako ako vo Viedni, tie dve mesta su si velmi podobne. Petrzalka je pre bicykel idealna. Celkovo mam pocit, ze autor na bicykli nejazdi.
    • arkadia

      Cyklochodniky v tej forme ako sa stavaju

      Cyklochodniky v tej forme ako sa stavaju su skor brzda, lepsie je jazdit spolu s autami. Prave z takych cyklistov je mi zle. Roky som zil na zapade, a jazdil som tam na bicykli, ale vsade boli pruhy pre cyklistov. A len by sa opovazil miesat sa medzi auta. Dostal by taku pokutu, ze by to uz viackrat neskusal. V Bratislave nie je vhodny bicykel okrem Petrzky a niektorych okrajovych casti. Uvedomte si, ze automobilova doprava (aj zasobovanie ratam tam) je klucova pre fungovanie mesta. A hlavne tahy su uz teraz pretazene. V ziadnom pripade sa neda znizit rychlost na 30-40 km/h. A pre vodicov je nocna mora, ked sa musi sustredit aj na cyklistov (ktori vacsinou jazdia tak nedisciplinovane, ako motorkari). Pripadne cyklisti jazdia na chodnikoch, co je tiez o nicom. Zvlastna kapitola je Zelezna studnicka, kde nezne vidime ludi s drahymi horskymi bicyklami, a jazdia na chodnikoch a otravuju chodcov. Pretoze na tej starej ceste sa mu moc natrasie zadok. Tak naco si kupil bicykel do terenu?! LOL! V Blave jednoznacne chybaju jazdne pruhy pre cyklistov, ale tam, kde nie su, by som ich vykazal. A neviem, aky mazochista je ten, ktory si chce inhalovat ten smrad a vyfuky... Ked telo fyzicky pracuje dychanie je intenzinejsie a ten cyklista ma hodne zanesene pluca. takze pre svoje zdravie neruobil nic.
      • martt
        Ja zijem napolo v Bratislave (cez vikendy) napolo na juznom okraji Viedne a som takzvany commuter cyklista, takze pouzivam bicykel namiesto auta. Napriek tomu aj autom jazdim asi 20 tisic km rocne, takze uplne nedelny sofer nie som. Myslim si, ze mam dobry prehlad ako to funguje tu aj tam, aj z pohladu vodica auta, aj cyklistu. Cesta, ktorou ide Rakusko, teda napr. ten Mödling, je imho riesenie do buducnosti. Cesta, ktorou sa pobera Slovensko je nekoncepcna, vysledkom je neporiadok a arogancia na cestach, plne mesta aut a znecistene zivotne prostredie.
      • Taras Bulba

        fuh arkdia

        velmi divny nazor. zijem vo viedni a ked nie je cyklochodnik kazdy tu jazdi bez problemov v premavke medzi autami. aj napriek dojmu z centra je pri kazdonennom jazdeni celym mestom tras bez cyklistickych chodnikov väcssina. napriek tomu je zdielanie v pohode a relativnom mieri. u mna osobne auto sluzi iba na jazdy mimo mesta, inak vzdy bicykel, v podstate denne. takto funguje mnoho ludi a kolegov, o studentoch ani nehovoriac. za 10 rokov som nemal ziadnu nehodu. staci mi ale ist po hainburgu, kde je cez vikend sice minimalna premavka ale zvysena koncentracia slovenskych vodicov, uz ta suchaju zrkadla. rad by som vedel, kolki zo slovenskych autickarov maju mentalitu ukazat tesnym osuchom cyklistovi ci chodcovi, kam patri. ako vidno v londyne ci inych miest z pre auta uzavretymi ci drasticky obmedzenymi centrami, auta (okrem zasobovacich) vobec nie su vitalne pre fungovanie mesta. nesmradiaci bicykel by mal mat vzdy prednost a ked nie je miesto pre oba, z miest by mali byt vzdy skor vykazane sukromne auta. kazde civilizovane mesto sveta sa cim dalej tym viac priblizuje politike cisto MHD a cyklo plus maximalne spoplatneny sukromny vjazd v meste (pre nerezidentov), tvoj nazor je proti ludskej prirodzenosti aj zdravemu vyvinu. a to ti hovorim ako absolutny fanatik do aut, aj veterana mam.
        • JoJo99

          Taras Bulba,

          Bratislava je este v minulej ere, tu je skor opacny pristup, rezidentovi maximalne strpčiť život a nerezidentovi poskytnúť služby, na ktoré mesto nemá. Odbočujem síce od témy, ale výsledkom cesty bratislavského vedenia je napr. zúfalá situácia na Hlavnej stanici: bezdomovci ovládli priestor, a cestujúci sú nežiadúci. A správanie sa vodičov voči cyklistom: to nemajú odpozerané vodiči z kultúrnejšieho prostredia, to si priniesli do Bratislavy z domova v svojej mentálnej výbave. Takže cyklisti, ešte hodne budete v Bratislave nežiadúcim prvkom.
  • sinepko

    ako je možné, že od 89-teho

    nikoho nenapadlo - Mesto, Univerzitu Komenského prinajmenšom, Radu študentov VŠ aby prioritne zabezpečili vybudovať a najmä vyznačiť (s prednostným právom) cyklotrasu Budova FiFUK Gondova - Internát Mlynské nivy a na škole (a napr. na dvore budovy) zabezpečila parkovanie pre bicykle? Bratislava je vraj mesto študentov, ktorých však nikde nie je vidieť (akurát tak len po krčmách a na primitívnych diskotékach), hlavne že toľko plačeme, že mladá generácia je obtlstlá, chorá, nemá vzťah k športu a bla, bla, bla... Univerzitné mestá na západe sú plné bicyklistov, je to proste štýl života.
    • martt
      Tak na to tlacte, studenti, samo od seba sa to nezmeni. Neviem, ci na Slovensku neplati este stale zakon, prikazujuci zamestnavatelovi, ci skole poskytnut priestory pre parkovanie bicyklov. Moja dcera, studuje v USA, pouziva bike ako samozrejmy prostriedok skolskej dochadzky. Syn je na TU Wien a tiez tam jazdi bikom.
  • kastmar-

    Grafici

    Vazeni grafici z toho studia co robite tieto navrhy. Uz davnejsie som si vsimol, ze neviete osadzovat textury na objekty. Je smutne ze profesionalna firma robi tak ubohe graficke prezentacie, navyse s tak zle osadenymi texturami. Toto som zvladal tak v 17 rokov. Uprava a osadenie textur je v 3D garike alfou a omegou. Popracujte prosim na tom, lebo po grafickej stranke, su tie navrhy otrasne.
    • strbik

      :)

      myslis tu cestu? To vyzera ako ked 3dsmaxe nedas uvw mapping. Alebo to ma byt nejaka priehladna futuristicka cesta. Alebo to ma byt akoze dynamicky rozmazane ze ti cyklisti su v strasne rychlom pohybe, len neviem preco nieje motion blur aj na moste a okoli :)
  • ludwigbagin
    Prémium

    Dánsko

    Dosť často pobývam v Dánsku, aj teraz som tu pracovne...Ešte som tu nezažil žiadnu dopravnú zápchu, ani v Kodani, ani v menších mestách...Momentálne žijem v Odense, tretie najväčšie dánske mesto, minimálne 90% obyvateľstva sa prepravuje bicyklami, to isté v Kodani a inde...mali by ste vidieť parkoviská pre cyklistov pred železničnými stanicami, alebo univerzitami, či úradmi...sú plné bicyklov... Tu jednoducho jazdia na bicykloch všetci, bez rozdielu veku, či spoločenského postavenia...obávam sa, že v tomto sme na Slovensku typickým reprezentatntom východného bloku...autom vždy a všade... Btw: bratislavou obľúbený Hummer má v Odense jeden človek a všetci z neho maju dobrú prdel...
    • jezis adam kristus pazout
      tak. po tyzdni stravenom behanim po kodani rovnaky pocit. cyklistov mraky, dvojprudovky prazdnejsie ako slovenske lokalky v sobotu doobeda. jedina zapcha pri nejakej oprave cesty smer letisko, aj z tej sme boli za 10-15 minut von. bratislava sice nie je uplne rovna, ale krasne by sa dala prekrizovat cyklochodnikmi. ale slovensky sofer je od autoskoly primitiv, takze to aj tak nepojde.
    • knieza vlad

      veru tak...

      je to super...ja som pobyval v belgicku - tam je system rovnaky...je tam vyborna siet cyklotras v mestach s vlastnymi semaformi, ohladuplnymi vodicmi a v neposlednom rade - v zime je tam spravidla dost teplo na to, aby si mohol ist bicyklom - dufam ze sa dozijem toho, ze u nas to bude raz vyzerat podobne - kedze to pomaha zmensit zapchy, menej smradu v mestach a este si aj pospolity lud zasportuje...
  • Edison

    Navrhované riešenie je logické

    ale magistrát na Starý most za každú cenu tlačí auta, tak vymysleli to divoké vedenie električky s jednou koľajou na býv. železničnom moste. Pôvodne boli električkové koľaje na cestnej časti a tak by to mali spraviť aj teraz.
  • hm
    Prémium

    Stary most a cyklisti

    Myslim ze naozaj jedno z rieseni dopravy v Bratislave by bola "cyklistika" do prace, na urad.. Velmi som rad ze tiez niekoho napadlo vyuzit stary most pre cyklistov. Podla mna uz davno mal byt Stary most zpristupneny MHD a cyklistom. Stacilo by aby na moste bola napriklad "30ka" a myslim ze tych uplne par autobusov ktore po moste prejdu by to nejak nezdrzalo a o bezpecnost cyklistov by bolo tiez postarane. Momentalne to je uplne kocurkovo ked medzi chodcami po drevennych doskach idu ludia na bycikloch. Je to nebezpecne, rusive a absolutne to dokaze vziat pocit prijemnej prechadzky po moste. A pritom vedla vedla skrumaze kocikov, chodcov a cyklistov zyva prazdnotou sirokanska asfaltova vozovka..

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  3. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  4. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  3. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  4. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  5. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  7. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  8. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 387
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 13 513
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 007
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 847
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 4 826
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 628
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 570
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 307
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 803
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 041
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 14 244
  4. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 769
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 651
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 561
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 240
  8. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 9 872
  1. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  2. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  3. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  4. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  5. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  6. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  7. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  8. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka