SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Garáž pod gymnáziom zatiaľ nepovolili (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Autá patria pod zem!

Ja tých aktivistov nechápem, ozaj dokážu len kecať a kecať... Namiesto aby sme boli radi, že pribudnú garáže pod zemou, namiesto blokovania chodníkov, chcú to bojkotovať. Tak neviem, či je lepšie dostať autá pod zem a chodníky nechať chodcom, matkám s deťmi a ostatným alebo parkovať svojich tátošov na chodníkoch! Má už v tomto meste aj niekto rozum?
 

nechápete

to Vám však nevadí písať o kecaní, vymýšľate, čo chcú bojkotovať,
podzemné garáže nezabepečia odblokovanie chodníkov, je to komerčný projekt, parkovné bude prijateľné len pre malý segtment vodičov, ostatní naďalej budú parkovať na uliciach, na chodníkoch, ak im to bude spoločnosť tolerovať,
ak by sa výstavba takých garáží spájala s rušením parkovacích miest na povrchu, rozšírením chodníkov pre matky s deťmi i kočíkmi a vytvorením pruhov pre cyklistov, aktivisti by s radosťou podporili taký zámer,
ak máte rozum, tak to dokážte,
 

 

Tak pán Dulla, podľa toho čo vravíte vy to asi máme nechať tak ako to je. Apropó, kde chcete rozširovať chodníky napr. v centre mesta? Jednoznačne, autá pod zem. Len sa cho´dte pozrieť na sídlisko napr. v DNV, ako sa tam dá prechádzať s kočíkom pomedzi autá? Veľmi príjemná prechádzka... To čo navrhujete ť y je správne, ale je to otázka budúcnosti, my teraz musíme riešiť prítomnosť a nekoncepčnosť minulých výstavb.
 

odpovede na otázky

niektoré sú v texte, chodníky by sa dali rozšíriť na tej strane, kde by sa rušili parkovacie miesta a vytváral pruh pre cyklistov, ak si uvedemíte, že hĺbka rovnobežného parkovacieho miesta je cca 2 m a kolmého až 5,5 m, tak miesta by tam bolo dosť,
téza autá pod zem je v zásade správne, v strede miest by však bolo výhodnejšie, ak by sa takým spôsobom riešila dynamická doprava a povrch zostal pre nemotorizovaných, časť MHD a záchranné služby,
DNV poznám, je to tam veľmi kritické, samotné parkovanie pod zemou ani tam nedáva predpoklady na výrazné vylepšenie, pravdepodobne by to chcelo kombináciu - na zemi, nad zemou i pod zemou, vo verzii otvorené i uzavreté parkovanie (parkovacie domy), možno aj odvahu vyskúšať technológiu zakladačových skladov, ktorá sa už osvedčila,
o budúcnosti sa rozhoduje v prítomnosti, preto nekoncepčnosť z minulosti nie je rozumné "konzervovať" a riešenie odkladať do budúcnosti, lebo "riešenie prítomnosti" nám v tom asi bude trvalo brániť, okrem toho, riešenia "pre prítomnosť" budú vyžadovať opakované venovanie sa rovnakému problému, ak niečo naozaj nemáme do zásoby, tak je to čas, ako vraví známa múdrosť: čas sú peniaze, na vyjadrenie zbytočnosti rokovať o krátkozrakých riešeniach používam: nemám čas strácať čas, kto ho má nazvyš, nech ním mrhá, je to jeho život
 

 

je sice pekne ze namiesto povolenia na vystavbu garazi chcete radsej rovno zrusit parkovacie miesta "hore" a rozsirtir tchodniky a vytvorit nove cyklisticke... nemyslite ale, ze tomu najprv musi predchadzat vybudovanie dostatocneho mnostva alternativ, t.j. parkovacie moznosti na okraji centralnej zony, dostatocne mnozstvo podzemnych garazi v centre atd atd... az nasledne sa mozu zacat obmedzovat aspon stlpikmi a retazami parkovacie miesta a vytlacat auta z centra a az na to budu peniaze rozsirit tie chodniky a vybudovat cyklochodniky so vsetkymi nalezitostami (hovorim to preto ze vybudovat, tak ako v zahranici, nie nakreslit biele ciary hocikde po okraji ciest ako tobolo doteraz zvykom), to si ale vyzaduje znacne investicie

ale na nepovolenie tychto garazi nevidim najmensi dovod, ta garaz nebude tak obrovska aby zahltila ulice autami, aj tak mnozstva aut uz dnes po danych uliciach permanentne kruzia v snahe najst parkovaci emiesto na povrchu... aktivisti sa zase utrhli z retaze a reaguju uz len z principu aby vyvijali proti-cinnost
 

omyl?

nič nechcem(e) namiesto povolenia na výstavbu, práve naopak, hovorím(e) o vzájomnej podmienenosti, ak nové parkovacie možnosti pod zemou, tak spolu s obmedzovaním parkovacích možností na povrchu,
ak sa nájdu peniaze na podzemné garáže v réžii mesta či súkromného kapitálu, určite sa nájdu aj na chodníky a cyklotrasy, je to oveľa lacnejšie,
teraz ide o jednu garážm, navyše s návrhom na počet, ktorý zvyšuje záväzný limit ÚPD koeficientom 2,2
v ÚPZ Dunajská je celkovo schválených 8 podobných podzemných garáží s celkovou kapacitou 935 parkovacích miest, ak ich investory z rôznych dôvodov zvýšia 2-násobne, potom nárast počtu vjazdov a výjazdov možno predpokladať až na úrovni cca 10 000 tisíc v 24-hodinovom cykle a špičkovej hodine cca 1 400, to všetko pri pomere 1 : 1 úspešný vs neúspešný pokus o zaparkovanie, ak však zoberieme do úvahy poznatky, že neúspešnýcé pokusy predstavujú cca 3,5 násobok úspešných, tak celkový nárast dynamickej dopravy predstvuje cca 18 500 vjazdov a výjazdov za 24 hodín a cca 2 500 vjzadov a výjazdov,
možno s to niekomu zdá, že to nestočí za reč a že poukazovanie na súvioslosti je iba utrhávaním sa z reťaze,
 
Hodnoť

Bratislava a jej paradoxy

návrh (žiadosť) nie je v súlade s ÚPZ Dunajská, ale mesto Bratislava (dotknutý orgán) návrh vráti na dopracovanie, namiesto toho, aby vydalo zamietavé vyjadrenie (záväzné stanovisko) orgánu územného plánovania,
pani Račková by mohla prezradiť na základe ktorého ustanovenia a ktorého zákona a ako dopracovanie o údaje o zaťažení územia dopravou a vplyve na životné prostrdie zabezpečí súlad s ÚPD
 
Hodnoť

a kde inde ?

- komu tak velmi vadi, ze je to komercny projekt ??
- jasne ze len pre maly segment, ved viac a tam nezmesti! a o akom prijatelnom parkovnom hovorite ? Vsetko ma svoju cenu, taku aku su ochotni zakaznici zaplatit. Keby to presvihli, tak nik nezaparkuje.
- je lepsie ked auta parkuju pod zemou alebo nad zemou ?
- nemozno len zakazovat parkovanie, ked sa nevytvoria podmienky pre nove (hoci spoplatnene) parkovanie
- ako chcete ustretovo budovat sirsie chodniky, ked nevybudujete parkoviska - jedno potrebuje druhe!
- na koniec - iste treba prerokovat s obyvatelmi a az potom menit UPZ a az potom pripadne stavat - ale upozornujem aj, ze ak niekto byva v centrovatom centre, tak nemoze cakat dopravu ako na konci Limbachu pod horou...., ale ked uz sa chcete aktivizovat,aby to malo zmysel, doporucujem projekt Ticha - Mlynska Dolina....
 

odpovede na otázky

niektoré sú v texte, neviem prečo sa nesnažíte pozorne čítať, rozšírenie chodníkov som uviedol ako súvislosť viazanú na vybudovanie garáží,
"malý segment" nie je vyjadrením počtu podľa parkovacích miest, ale podľa solventnosti, trhový prístup "všetko má svoju cenu" už ukázal, čo dokáže, pri parkovaní sa práve ľudia maximálne možne vyhýbajú platerným parkoviskám, odstavujú autá kde-kade, aj na chodníkoch,
primerané parkovné by mohlo byť napr. najviac také ako na povrchu, po správnosti by malo byť nižšie, aby sa zvýraznil záujem mesta na preferencii parkovania pod zemou,
nieviem odkiaľ beriete, že ľudia bývajúci v centre očakávajú hustotu dopravy ako niekde pod horou,
odporučenie venovať pozornosť projektu Tichá - Mlynská dolina prišlo s krížkom po funuse - aktivisti mu pozornosť už venujú,
 
Hodnoť

 

Ako moze niekomu zaroven vadit, ze tam zaparkuje malo aut, lebo je to komercne parkovanie a predpokladane parkovne je drahe a zaroven vadi mu, ze to zahusti dopravu. Ak tam nebude nik parkovat tak to dopravu nemoze zahustit. Niekto preferuje ziadne pod zemou parkujuce auto pred moznostou aspon bohatsich parkovat pod zemou??
 

???

ako môže niekto nachádzať v texte, čo tam nie je?
zahustenie dopravy sa udej aj o tých, čo tam zaparkujú, aj od tých, čo tam vojdú a nezaparkujú z rôznych dôvodov,
nikto nepreferuje "radšej nič pod zemou, ako aspoň voľačo", to ste si vymysleli
preferujem(e) komplexné riešenie tak, aby sa zbytočne "nenasávala" dynamická doprava do územia, ktoré je už teraz presýtené,
ak je podzemné parkovanie v strede mesta takou výraznou pomocu, prečo sa niekto nenájde na budovanie takých garáží pod nám. Slobody, Kollárovým nám. a pod., ďalej hneď vedľa Dómu, tam by to motorizovaní turisti mohli obzvášť privítať, určite by mnohí bohatší privítali podzemné garáže pod nám SNP, v rámci zvyšovania príťažlivosti centra by sa veľmi hodili aj pod Hlavné i Primaciálne nám.,
keď sa jedná o zónu Dunajská, tak už len doplniť podzemné garáže pod Šafárikovým nám.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava