SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pre nebezpečné priecestie upravili MHD (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

to je to priecestie

z ruzinova k ikei ? Bude sa cakat na dalsiu nehodu ?
 

hej

bude sa cakat kym v tom autobuse nebudu ludia
 

resp. inak

teraz stupne pocet obeti - chodcov (resp. skor prebehlikov) kedze sa za priecestim bez mimourovnoveho aspon pesieho nadchodu-podchodu nachadza vela kancelarskych priestorov + Avion + IKEA a z Vrakune a Podunajskych (a ak sa nemylim tak tam ide aj spoj z Petrzalky) sa tam uz teraz tym padom vobec neda dostat bez prestupu (resp. iba s takym prestupom kedy musis ist cez cestu bez chodnikov prechodov semaforov alebo zeleznicu).
Pride mi to od kompetentnych (netusim kto, a myslim ze to nevedia ani oni ktori su to resp. sa vyhovaraju na seba navzajom) ako maximalne riskovanie a hazardovanie zo zivotmi.
Taktiez sa cudujem ze to neriesia ani tie firmy co tam sidlia a vedenie nakupneho centra - proste ich vobec netrapi ze tam preto nechodia nakupovat ludia bez auta (asi ich nepokladaju za cielovu skupinu) alebo ze im zamestnanci viac krat denne riskuju prebeh cez zeleznicnu trat a stvorprudovku.
 

peso krizom

ludia co byvaju na opacnej strane kolajnic ako je IKEA a ostatne obchody ci kancelarie/ firmy chodia peso cez kolajnice, nasledne cez dieru v plote... a cez cestu tiez 'len tak', ziadny prechod pre chodcov, nic. takze tak, 'bezpecnost' predovsetkym....
 

az teraz idu davat semafory

ked sa zacali mnozit spravy o zrazkach s vlakmi tak tu vela ludi pisalo o tejto krizovatke, aj ze sa to zacne riesit az ked sa nieco stane a naozaj. Idu davat semafory, ale az potom ako sa nieco stalo. Semafory su nic moc, kolaje by bolo treba zdvihnut na nadjazd (tak ako pri krizovani tych istych kolaji s roznavskou o kilometer dalej) pripadne zakopad do zeme pod uroven cesty. Dalsia vec je financovanie - urady rozdavaju povolenia developerom, mesto predava pozemky atd atd a nemysli na dopad na okolite a pripojne komunikacie. Avsak prave developeri by na taketo projekty mali prispievat, pretoze ich stavby v konecnom dosledku budu zatazovat tieto zle cesty.
 

 

>> pride mi to od kompetentnych (netusim kto, ...
Ani ja presne neviem, kto sú tí hlavní kompetentní ohľadne tohoto (či magistrát, či nejaký dopravno-policajný alebo cestno-správny orgán), ale bol som pri tom, keď bola táto téma nadhodená na rokovaní bratislavského poslaneckého zboru (50 dní pred nehodou, 11 dní po Drahovského výstražnom článku). Zajtra prinesiem na blogu videozáznam toho, čo tam hovorili (niežeby to bolo nejako extra zaujímavé, ale nech to poslúži aspoň na doplnenie dnešných informácií).
 

3. 3 som varoval primátora, že .......

3. marca som písomne varoval primátora Ďurkovského a následne aj starostu Drozda, že sa to stane. Začali to riešiť, ale akosi pomaly.
Inak ja som navrhoval to, aby zmenili smer hlavnej cesty tak, aby hlavným smerom sa stal smer Ivanská-Vrakunská, lebo tak by žiadne vozidlo nemuselo zastavovať na koľajniciach preto, aby dávalo niekomu prednosť. A navrhoval som aj to, aby na linku 67 nasadili nové busy Tedom a nie staré Karosy, ktorým vypadávajú rýchlosti a niekedy aj celé motory.
Ešte mi písomne neodpovedali, za čo sa mi slušne omluvili, ale už dva krát ma telefonicky informovali, že čo robia v tej veci.
V prvom rade urobili tam dvojhodinový prieskum (magistrát a DI), pri ktorom tam zaregistrovali tri kolízne situácie. Preto chcú zakázať jazdu v smere Vrakunská-Ivanská a plánovali aj odklon linky 67.
Nuž konajú pomaly, život ich predbehol.
 

re: 3.3. ...

Okej, aktívny prístup k prevencii možných problémov chválim.
... a keďže nastali isté technické problémy, ktoré by mohli oddialiť zamýšľané publikovanie spomenutého 'poslaneckého' videa, tak aspoň poviem, že išlo o zasadanie Mestského zastupiteľstva Bratislavy, vo štvrtok 5.3. a konkrétne o vystúpenie poslanca E.Húsku (okolo 13:50), ktorého oň požiadal bloger J.Drahovský ... možno sa príslušná zápisnica dá dohľadať na webe Bratislavy.
 

konečné riešenie počká na.......

Z magistrátu viem aj to, že konečné riešenie, t.j. mimoúrovňové križovanie by sa malo realizovať pri výstavbe žel. odbočky na letisko smerom od žst. BNM.
Údajne rokujú aj nejakým investorom z danej lokality, že by na smer Vrakuňa zatiaľ niekde vybudoval nové priecestie.
Inak ja som od nich teraz nežiadal žiadne veľké investície, iba zmenu hlavného smeru a nové spoľahlivé busy na linku 67, tie už v meste reálne sú a nemusia zrovna robiť volebnú kampaň pre Záhradníka v mieste jeho bydliska.
Riešenie odklonu linky 67 nie je moc dobré, svoje opodstatnenie mala na tej trase, kade chodila. A taktiež zákaz smeru Vrakunská-Ivanská bude pre okolie Trnávky a samotnú Trnávku prinášať iba problémy a zápchy.
Preto už v Po asi požiadam magistrát po dobu začatia a ukončenia stavby prípojky na letisko o nasledujúcu úpravu.
Presmerovať Trnavskú a Vrakunskú tak, aby boli cca 25-30 metrov od trate, priesror tam na to je. Takto sa trať dostane mimo križovatky, vodiči si budú riešiť najprv svoje problémy v križovatke a keď to úspešne zvládli, tak až následne sa budú plne venovať suituácii na priecestí a napak.
Dúfam, že po tejto nehode už budú konať rýchlejšie, lebo odklon linky 67 je iba kozmetická úprava, tisíce vodičov aj naďalej zastavuje na priecestí, aby dávala prednosť hlavnému smeru.
 
Hodnoť

 

otazka casu kedy tam niekto zahuci... dufam ze to nebudem ja

Skuste si predstavit 40 ludi v tom autobuse a vlak idúci 50 km/h... v optimistickom prípade.
Ta krizovatka je pre MHD a osobnú dopravu ciste hazardovanie so zivotom.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

300 000 €

Neviem ci zle vidim ale ta Karosa mala hodnotu na stare koruny vyse 9 milionov ???
 

 

tiež som sa nad tým dosť čudoval, ale vidím to už na druhom serveri, tak preklep to asi nebude...len by som potom chcel vedieť čo tam má takú vysokú hodnotu, lebo v kvalite a komforte sa tá suma neodráža vôbec
 

 

no ono skôr tych 300 tisic EUR je myslené tak, že nový autobus ktorý by ho nahradil by si obstaral za približne takú sumu...
Čo sa týka sumy, tak pred rokom a pol čo bol tento bus na GO stala generálka cca 5 mil. Sk
 
Hodnoť

Keby bol bus plny ludi?

nastala by panika, myslite ze ako by to skoncilo?
Drahovsky nato upozornoval, vsetci nato upozornuju a stale nic.

Aj ten saso, primator, naco caka?? V Prahe sa budeuje 0-ty okruh, 10ky kilometrov cestnych, zeleznicnych a metro tunelov, tu nevedia jeden priechod vyriesit - nas saso radsej riesi ksefty s developermi...
 

 

Ale no uz az ak neriesi ksefty ved idu volby predsa, čo si nevidel ako sa postavil pred lopatu bagra na pozemku investora:-)
 
Hodnoť

problém s poriadne dlhou bradou!

To priecestie bolo problémom už v dobe keď som si robil na Exnárke vodičák. A to bolo v roku 1986! Odvtedy sa to len zhoršovalo! Keď som ešte robil na železnici, počul som, že existovali plány na zníženie železničnej trate pod úroveň cesty tak, aby sa vzriešili mimoúrovňovo priecestia aj s Ivánskou cestou aj kúsok ďalej s Vrakuňskou. pdľa mňa, by to bolo stále to najlepšie riešenie!
 
Hodnoť

Nechapem

Akoze Zahradnik nevie, co sa dialo tie dve minuty, ved na tej fotke je jasne vidiet otvoreny motor, tak ten vodic asi opravoval predtym ten motor vzadu, nie?
 

je mozne

ze sa dvierka na motore otvorili az po naraze
 
Hodnoť

semafory nic neriesia

ved su tam uz teraz a ked tam budu aj ine, to nezaruci ze tam autobus nezdochne.

Mohla by sa napr. rozsirit Gasparikova a chodilo by sa podchodom,ktory je 150m dalej.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava