SME

Diskusia k článku: Rakúšania vykladali cestujúcich

Nepríjemné kontroly znášali pasažieri autobusov do Hainburgu.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
29 príspevkov

  • milanza1

    Neviem preco sa rozculujeme!

    Pocet ludi v autobuse je stanoveny presne, a nie ako u nas plus 100cestujucich to nic. Ze su pretazene a nicime im cesty, kedze slovaci toleruju pretazene kamiony to je nasa vec. A o dokladoch hovorit nema vyznam. Tak nerozumiem voci comu chce Kalinak protestovat!
    • VladimirDulla

      zaťaženie

      sa najľahšie zistí tým, že sa dajú ľudia vystúpiť, vyžiadajú preukazy totožnosti, opíšu sa z nich hmotnosti všetkých cestujúcich a zistí sa celkové zaťaženie, nezabudli na preukazy vodičov? mohli zistiť ešte väčšie preťaženie
      • tibor81

        Vladimír,

        prosím Vás nezabudnite na povinnosti občanov pri prekračované vnútorných Štátnych hraníc medzi krajinami tzv. schengenského systému - pretože o tom je reč. Štát má právo zaviesť kontrolné policajné opatrenia, ak má podozrenie z porušovania predpisov; ide pritom o jeho suverénnu úvahu a rozhodovanie. Alebo ste sa už aj Vy pridali na stranu anarchie?
        • VladimirDulla

          anarchia sa mi bridí

          možno to nebolo z príspevku zrejmé, ale nijako nespochybňujem právo kontroly totožnosti, ak sú také okolnosti, ako ste napísali, tak právo kontroly sa uplatňuje na vstupe, zväčša v tesnej blízskosti samotnej štátnej hranice, ale nie v kruhovej križovatke, a už vôbec nie je nevyhnutné dať vystúpiť všetkých stojacich cestujúcich, nehovoriach o tom, že právo kontrolovať totožnosť nie je spojené s povinnmosťou vystúpiť z vozidla, ak nebolo náležitým spôsobom uplatnené právo na osobnú prehliadku alebo prehliadku vozidla v príspevku som si dovolil poukázať na vzťah medzi údajným nedovoleným zaťažením podľa milanza1 a postupom, ktorý použili rakúski policajti, snáď som až tak veľmi neprestrelil, ak je pravdou, že niektoré osoby (údajne deti) nemali pri sebe predpísané doklady a ak je pravda, že ich nechali ísť peši po území Rakúska smerom na Slovensko, potom rakúska polícia konala takmer "anarchisticky", lebo taký spôsob je určite protiprávny
  • palo888 - prolife
    zoberme si to z opačnej strany... viete si predstavit čo by sa stalo, keby začali kontrolovať naši policajti autobus rakúskych dochodcov čo sa idu naobedovat do bratislavy a okolia?????? to by bolo protestov z každej strany... a mozno ze aj Brusel by zasiahol..... bol to obyčajny šikan o tych rakuskych trapošov.... vsak čo si to zapadnute Slovensko dovoluje k nam posielat MHD!!!! ale to ze sa im moze zvyšit biznis to rakuskych trapošov netrápi.........
  • b.pityo

    Bol som pri tej kontrole...

    Cestou von hladka o náš autobus neprejavila žiadny záujem, kontrolovala osobné autá. Pri ceste späť od hliadky akurát odchádzali nejaké už odkontrolované autá a my sme dorazili prví k prázdnej odstavnej ploche pri hliadke, tak nás zastavili. Bola tam hlidka dopravnej polície, tá o autobus nejavila žiadny záujem, ani počet cestujúcich v buse ich vôbec netrápil. Bus kontrolovala zmiešaná SLOVENSKO-RAKÚSKA hliadka, ale slovenský policajt si robil svoju robotu vonku pri služobnom aute. Stojacich cestujúcich slušne požiadali, aby vystúpili von aj s OP, alebo pasom. Iba preto museli vystúpiť, aby uvolnili uličku a tak sediacich mohli odkontrolovať v buse. Ak to niekto videl z nejakého osobného auta, tak už bola na svete fáma, že vyhadzujú "nadbytočných" cestujúcich z preplneného busu. Pasy nevyberali, ale všetky OP zobrali do auta a tam ich zrejme nejakým spôsobom kontrolovali. Viac by o tom mal vedieť SLOVENSKÝ člen hliadky, ten sa motal okolo služobného auta a v aute. Kontrola bola slušná a korektná. Jedno dievča (13-15 r.) bolo bez dokladov, slušne sa omluvilo a slušne jej povedali, že teraz to má odpustené. Jeden nepodarený dedo tam ale mal cca 1,5 ročného vnuka bez akýchkoľvek dokladov. Na rakúsku policajtku začal vulgárne vyrevovať, dieťaťom začal triasť vo vzduchu a hystericky reval na policajtu, že:" ..to dieťa nie je moje, nepoznám ho, zober ho ty rakúska k....a v..... á" a pod. Problém bol v tom, že v buse bol aj rakúsky pasovák, ktorý vedel po slovensky. A už aj bolo na svete nadmerné zdržanie. Iba vďaka inteligencii a nadhľadu pasovákov dieťa nestrávilo noc v detskom domove, a dedo nebol pokutovaný. Asi brali ohľad na nevinné dieťa a agresívneho Slováka pustili domov aj s vnukom. Kto sa vie vžiť do situácie pasovákom, iste chápe, že aké riziko podstupovali, veď to dieťa mohlo byť aj ukradnuté. AKO SA RODÍ FÁMA? Náš autobus bol kontrolovaný pri jazde späť do Blavy na kruhovom objazde. Odstavná plocha je ale tak situovaná, že počas kontroly čelo busu bolo otočená tak, ako by išlo z Blavy. Po kontrole sa opäť otočilo do Blavy a dorazili sme v pohode domov. Tam nás dobehla TV JOJ a pýtali sa nás, že prečo nás vrátili späť. Všetko sme im vysvetlili a uviedli na pravú mieru, napokon sme boli aj TV-novinách. Od reportérov vieme, že do TV JOJ húfne volali diváci, že Rakúšania nás šikanujú, vyhadzujú z autobusov, vracajú späť autobusy, nenávidia Slovákov, budujú železnú oponu. V konečnom dôsledku to bola korektná kontrola cestovných dokladov, pešo späť išli iba tí, ktorých odchytili pri vstupe do Rakúska bez dokladov a pár jedincov, ktorí akože na protest proti "šikane"(?) sa tiež vrátili domov pešo. Na adresu týchto jedincov iba toľko, že kdekoľvek prídeme do nejakej administratívnej budovy, tak sa pred nás postaví vrátnik a pýta si OP. Tam nám tá "šikana" nevadí, veď ideme tam trebárs ako zákazníci.
    • toxteth

      zaujimave!!!

      Pasy nevyberali, ale všetky OP zobrali do auta a tam ich zrejme nejakým spôsobom kontrolovali. = to nevyzera na beznu kontrolu totoznosti ale o podozrenie z falsovania dokladov, este sa mi nestalo aby mi doklad totoznosti pri kontrole 'nejakym sposobom'kontrolovali
      • b.pityo

        to už ja neviem

        Pasy mali väčšinou deti a polícia ich ani nebrala do rúk, môj 12 ročný syn sedel pri okne a iba odtiaľ ho ukazoval, iba tak na diaľku. Ale všetky OP vzali do auta. Dobu kontroly OP v aute som nemeral, do auta vidieť nebolo, ani neviem, tušim malo tmavé sklá. Slovenský člen hliadky sa motal okolo auta, ale neviem, že kto to kontroloval v aute, každý sa díval na toho deda s vnukom. Toho totiž z autobusu poslali von a dlho to tak vyzeralo, že ho niekam zoberú. Práve tá kontrola OP až v aute to celé zdržovalo (a v našom prípade aj ten dedo). No a trocha to, že stojací cestujúci museli vystúpiť von, aby sediacich mohli kontrolovať v buse. Už keď pasy boli v aute, tí stojací sa do busu mohli vrátiť, ak im vonku bola zima.
  • b.pityo

    Práca polície

    Zmiešané hliadky podľa "šengenu" operujú v 10 km hraničnom pásme na oboch stranách hraníc. Pri Bratislave ale kontroly vidíme skôr na Rakúskej strane. Je to tak asi preto, lebo tam sú na to vytvorené lepšie podmienky. Treba si uvedomiť to, že aj trebárs naša bratislavská ZOO je v tom 10 kilometrovom pásme, ale čo by tam kontrolovali? Kontroluje sa tam, kde vedú cesty cez hranice. Zamerali sa na autobusy linky 901? Keď odchytili prvý bus, a bolo tam plno detí, možno aj dospelých bez dokladov, tak zákonite začali tomu venovať pozornosť. Od toho sú platení, aby dohliadali na dodržiavanie zákonov a nie za dohľad nad jarným párením zajacov. teda boli tam, kde sa zákony porušovali. Koho hraničná kontrola uráža, nemusí cestovať do cudziny, môže celý život prežiť iba na území SR. Šikana? Nikomu neublížili, ani tým agresívnym. Napriek tomu Kaliňák a Záhradník (zaujímavé koalično-opozičné duo) žiadajú vysvetlenie od rakúskyh úradov. Skôr oni by mali vysvetlovať Rakúšanom, prečo tam navážame v preplnených autobusoch osoby bez platných dokladov. Oni ich mohli za chýbajúce doklady zatknúť, dávať vysoké pokuty, deti posielať do detského domova, pokiaľ sa neoverí ich totožnosť. To by sme potom asi Rakúsku vypovedali aj vojnu? Slota by mal radosť, mohol by si konečne sadnúť "do tankoch" a tiahnúť na Viedeň, už keď tú Budapesť rozstrielať nemohol. PRE KALIŇÁKA. Neinformovali ste občanov SR, že aké doklady treba pri pohybe do cudziny. Miesto protestov urobte náučnú reklamnú kampaň o cestovaní cez "šengenské hranice". Kampaň nech je aspoň za 5-6 miliard EUR, R-agentútu si vyberte nástenkovým tendrom! PRE ZÁHRADNÍKA. Riadenie DPB nie je iba o tom, že ráno sa škerím ko kamier, keď strihám pások na novej linke, ale o tom, že na zastávke a dverách busu vyvesím oznam o podmienkach cestovania do cudziny a hlavne zabezpečím dostatočnú prepravnú kapacitu.
    • VladimirDulla

      s väčšinou súhlasím

      to odovzdávanie detí do domovov nie je také isté, lebo vedeli, že ktorého štátu sú príslušníkmi, preto by mala "nastúpiť" povinnosť kontaktovať zastupiteľský úrad, odovzdať im ich, aby vystavil náhradné (cestovné) doklady a zabezpečil odovzdanie rodičom alebo zákonným zástupcom,

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 197
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 587
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 920
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 379
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 4 871
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 003
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 273
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 073
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 803
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 350
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 868
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 697
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 15 574
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 439
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 010
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 668
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.