SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kaliňák kritizoval bratislavskú samosprávu za parkovanie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

nasrat

zas riesime nieco nasilu...a nahaname ksefty developerom stavajucim parkovacie domy.....
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Spoplatnením parkovania?

to má byť riešenie? Tu sa jedná v prvom rade o ľudí, ktorí nemôžu parkovať pri vlastnom dome, lebo mesto tieto plochy prenajalo súkromnej firme a tá na tom neuveriteľne ryžuje. Mestská polícia vyberá pokuta za parkovanie na chodníku a o mesiac tam je spoplatnené parkovanie a všetko je v poriadku. Pakovanie je bohužiaľ nutnosť a nie zbytočný luxus, veď aj keď niekto chodil roky do práce MHD, tak teraz musí chodiť autom. MHD ako aj prímestské spoje sú v takom žalostnom stave, že často inej možnosti niet. Celá politika spoplatneného parkovania je o korupcii a kšeftoch predstaviteľov miest. Onedlho budú patriť možno chodníky súkromným firmám a my budeme platiť za to, že prejdeme cez ulicu!
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

alucard,

výživa nie je zaloená na využívaní statkov, ktoré boli vybudované z verených zdrojov a mnohoročnou dobou "spotreby" pri uspokojení potrieb mnohých užívateľov tým istým dielov verejného statku, rovnako pre výživu nemáme STN určenú rovnakú jednotku jednorazovej spotreby jedla, ako je to pri jednotkovej určení plochy na parkovanie osobných vozidiel, autobusov, alebo nákladných vozidiel, resp. súprav
 

K+++

Parkovanie je nutnosť pre tých čo majú auto. A auto je luxus! (na ktorý sme si už veľmi zvykli a vyhlasujeme ho za nevyhnutnosť - poniektorí)

BTW: Aj ja mám auto. je to pohodlnejšie ako cestovať Vlak+Bus+Bus do malej dedinky v okrese HC, alebo MHDčkou trepať tažké nákupy z tesca. (Ale do práce mi MHD stačí!) Parkovanie mám od mesta zadarmo. Zložia sa mi naňho všetci daňový poplatníci (síce aj vrátane mňa) a to je podľa mňa choré. Som ochotný si za to miesto zaplatiť (samozrejme primeranú cenu). Auto je LUXUS, a za luxus sa platí!

No veľa ľudí si žiaľ zvyklo na systém: "Ja našetrím nejaké štrky na hocijaké miniauto a ty mesto mi daj parkovanie - všade a zadarmo!"
 

 

Auto uz nie je luxus auto je bezna sucast dnesnej doby.
 

Možno...

...je slovo "luxus" trošku prehnané, uznávam, ale nie je to nevyhnutnosť (čo vlastne ani netvrdíte ;-) ).
Súhlasím s tým že je to bežná súčasť, ale určite súhlasíte aj Vy so mnou, že táto bežná súčasť nemôže ostať dlhodobo bezplatná (parkovanie) a systém, ako spomínam v závere predchádzajúceho príspevku, je chorý. Platba za parkovanie je určitou formou regulácie dopravy kde mesto už nie je schopné nasať ďalšie masy áut.
 

 

Ja nie som proti spoplatneniu parkovania. Ja som proti tomu ked sa napriklad parkovisko, ktore bolo postavene medzi cinziakmi ako sucat komplexnej bytovej vystavby sa predava niekomu inemu ako tam byvajucim/majitelom bytov ap., s odvovodnenim, ze nech zi zabezpeci kazdy parkovanie sam.
napriklad:
http://drahovsky.blog.sme.sk/c...
 

 

Tak ako je to napísane na blogu to znie dosť chrapúnsky a fakt by sa to takto nemalo robiť. Ak už chcú na tých plochách ryžovať, mohli ich ponúknuť na predaj/prenájom obyvateľom v tesnej blízkosti.

Inak nezdá sa mi že by to malo niečo s preferenciou MHD, skôr si myslím že sú za tým finančné záujmy.
 

 

Spravne ste to pochopili ide o financne zaujmy.... a obyvatelia nech sa trapia ...
 

 

Iste, tu možno súhlasiť - pokiaľ samospráva vlastní takéto pozemky a chce sa ich "zbaviť", tak v prvom rade by ich mala ponúknuť obyvateľom, ktorým slúžili.
.
Téma článku sa však týkala prioritne centra mesta, chodníkov, a uličného parkovania.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

alucard,

1. mám VP a nemám auto - vozím sa MHD, taxíkom či autami iných vlastníkov,
2. mám auto a nemám VP - vozia ma iní vodiči (manžel-ka, deti a pod.),
3. mám auto, mám VP a nemám na benzín (naftu, plyn), lebo som nezamestnaný - vozia .....
4. mám auto, mám VP a mám aj na benzín (naftu, plyn) a čuduj sa, používam MHD
5. mám, mám, mám, mám a mám aj parkovacie miesto, rovno pri dome a tak som na ňom zaparkoval a už sa odtiaľ nepohnem, aby som o neho neprišiel (?) a nechám sa voziť MHD
6. mám, mám, mám., mám, mám a mám aj garáž, lebo v správny čas som mal dosť peňazí a využil som príležitosť
proste kombinácii je veľa, a to sú aj takí čo majú dve i viac áut, dokonca aj takí, čo ich nemajú pre súkromné potreby a tým, že vraj ešte viac chýbajú voľné miesta na krátkodobé státie
 

 

Spoplatnenie parkovanie je logické a rozumné opatrenie, slúži ako istá regulácia dopravy. Takto to je skoro všade v Európe, obzvlášť v centrách miest, ktoré jednoducho nie sú schopné nasať neregulované množstvo automobilov.
.
Samozrejme, že obyvatelia majú byť v rámci regulovaných zón uprednostňovaní pred dochádzajúcimi, ale tiež odtiaľ potiaľ. Príklad: Niekto si kúpi tri autá, a čo teraz - mesto, postaraj sa mi o to, aby som mohol zadarmo parkovať a aby som nemusel stáť v zápchach, lebo ja chcem, a to je moja "sloboda", na ktorú si nárokujem?
 

Ivan,

parkovanie nech je spoplatnené, ale netreba si ho pliesť so státím na ceste pri jej okraji v smere jazdy, vytvárať z moci úradnej parkoviská na okraji ciest a urobiť z nich predmet prenájmu súkromnej obchodnej spoločnosti, to už nemá nič spoločné s logikou a rozumnosťou, s reguláciou to má spoločné len reguláciu tokov, v prípade MČ BA SM však smerom od vodiča do kasy súkromníka na úkor verejných financií a hlavne poriadku, ako sa za roky praxe ukázalo, práve toto spôsobilo neregulované odstavovanie (parkovanie) na chodníkoch bez (možnosti) spoplatnenia,
 

 

Iste, aj parkovanie na ulici (či už pozdĺžne, kolmé, šikmé) má byť regulované, a zvlášť v centre mesta.
.
Čo sa týka tokov, to je vec zlej zmluvy, toky môžu byť nastavené aj tak, aby z príjmov benefitovala obec, a mohla za tie príjmy napr. rekonštruovať komunikácie, chodníky, vysádzať zeleň, atď.
 

Ivan,

parkovanie v telese cesty sa reguluje dopravným značením (pozdĺžné, kolmé, šikmé) a časovým obmedzením, napr. na 30min., ale nie spoplatnením, lebo to vnáša do celej problematiky vplyv majetkového cenzu, keďže cestu má zo zákona právo užívať každý bez poplatku (neplatí pre D, R a vybrané úseky C I.), tak aj zastaviť a stáť na nej by mal mať právo každý bez poplatku, zriaďovaním parkovísk v telese cesty s možnosťou zaplatiť si vopred právo dlhodobého parkovania nakonkrétnom mieste sa toto zákonné právo deformuje, to platí aj pre prípad, že právo bude časovo obmedzené na čas medzi 8:00 a 16:00,
aby toky sa mohli zabezpečiť benefity obce, treba jediné - vyberať poplatky priamo do pokladnice alebo na účet obce a výkonnej firme platiť zmluvnú odmenu, poplatky prijaté na parkovisku by museli osoby odovzdávať do pokladnice obce, čo myslíš, aký podiel tržieb by priznali zamestnanci cudzej firmy a koľko by asi stála efektívna kontrola dodržiavania zmluvných pravidiel,
ak chce MČ BA SM mať v tom poriadok, musí najprv urobiť nebyhnutné úkony cestného správneho orgánu, až potom môže pomášľať na to, že bude mať z poplatkov za parkovanie nejaké prínosy,
 

 

Nezdieľam ten názor, že stáť povedzme dve hodiny na komunikácii v centre mesta, by malo byť zadarmo. Pokiaľ viem, aj v iných mestách sa parkovanie na ulici spoplatňuje.
.
Ad. toky, áno, to by bol jeden spôsob, teda že poplatky by išli priamo m.č. Ale aj ak pôjdu súkromnej firme, pokiaľ bude nájom pre súkromnú firmu v korelácii práve s očakávanými tržbami, tak v tom nevidím zásadný problém. Ide o to, aby sa transparentne nastavili pravidlá, profitovať môže aj súkromná firma vykonávajúca činnosť, na ktorú samospráva nemá kapacity, ale nemala by profitovať nadmieru, alebo na úkor m.č. a jej obyvateľov. Ale súhlasím, že poplatky by mohli ísť priamo na m.č.
 

 

Ivan, uz sme si tu raz vyjasnovali stanoviska, a k nicomu sme neprisli. V kazdom pripade, ak by som mal generalizovat, kto ma tri auta, mal by mat logicky aj trojnasobny plat a z toho vyplyva, ze plati aj trojnasobne dane. Takze z toho mi vyplyva, ze by mal mat narok aj na tri parkovacie miesta, aby nebol znevyhodneny. Samozrejme su aj vynimky...
Druha vec ako by ste jednym slovom zhrnul to, ze miestna sprava odovzdala vyberanie poplatkov za parkovanie sukromnej spolocnosti, ktora z toho jednoznacne profituje?Ved ak by poplatky vyberala miestna sprava, nech by zamestnala presne tolko ludi ako sukromnik, stale by bola plusova a boli by peniaze na skoly, zelen a skulturnenie byvania v Starom Meste. Ja mam na to dve slova, korupcia a svinstvo. Co s tym chcete robit?
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava