SME

Na Pribinovej bude prvá stanica metra

Pozemok na rohu Dostojevského radu a Pribinovej ulice mesto predá spoločnosti Ballymore. Predaj schválilo mestské zastupiteľstvo za cenu 25 000 korún za meter štvorcový.

Práve na tomto pozemku však územný plán mesta ráta s vybudovaním stanice metra. Spoločnosť sa preto zaviazala, že na svoje náklady stanicu vybuduje. Bude súčasťou podzemných priestorov polyfunkčnej asi 10-poschodovej budovy. "Znamená to, že s tridsaťročným predstihom budeme mať hotovú prvú stanicu metra," povedal Karol Kolada, námestník primátora pre dopravu. Aby sa mesto nemuselo o stanicu starať, kým nebude metro vybudované, poslanci ako jednu z podmienok predaja pozemkov schválili, že kupec odovzdá mestu stavbu stanice až ku dňu realizácie stavby nosného dopravného systému.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Od plánu výstavby metra však mesto upustilo v roku 2003, keď rozhodlo o postavení trate rýchloelektričky, ktorá spojí Petržalku s centrom. Prečo sa teda v Bratislave naďalej ráta so stanicami metra a jeho dráhou? "Teraz výstavbu metra určite neplánujeme. Ale v budúcnosti sa mesto môže pre jeho výstavbu rozhodnúť. Preto musíme rešpektovať napríklad aj lokalizáciu staníc nosného dopravného systému," povedala Eva Chudinová, hovorkyňa magistrátu.

S podzemnou zastávkou na Dostojevského rade ráta aj projekt železnice prechádzajúcej mestom. Jej výstavba by sa mala začať o tri roky. Trať je súčasťou projektu spojenia Bratislava - Viedeň, ktoré pripravujú spolu Rakúsko a Slovensko. Bude priamo spájať Bratislavu a Viedeň a v rámci mesta spojí stanice Predmestie - Filiálka - Petržalka.

SkryťVypnúť reklamu

Celá trať má viesť v úrovni asi 16 - 20 metrov pod zemou. Dĺžka tunela v rámci Bratislavy bude šesť kilometrov a bude mať štyri zastávky: dve existujúce - Predmestie, Filiálka a dve nové na Páričkovej ulici a Dostojevského rade. Tunel by sa mal začínať na predmestí a vyúsťovať za Einsteinovou ulicou neďaleko obchodného domu Átrium, kde by sa mal napojiť na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje na petržalskú stanicu a do Viedne. Vlaky by mali na tejto trase premávať každých dvadsať minút. Predpokladaný začiatok výstavby trate je rok 2009, stavba potrvá asi päť rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 214
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 958
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 857
  4. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 403
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 750
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 400
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 730
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 783
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 758
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 422
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 9 774
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 683
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 863
  7. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 7 596
  8. Ján Chomík: Liek na nespavosť 6 587
  1. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  2. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  3. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  4. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  5. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  7. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  8. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
SkryťZatvoriť reklamu