Založenie Bratislavskej regionálnej spoločnosti inicioval kraj po tom, ako sa vedenie Železničnej spoločnosti rozhodlo od 2. februára tohto roku zastaviť osobnú koľajovú dopravu na 25 regionálnych tratiach, medzi nimi aj na trati Zohor – Záhorská Ves. Na základe iniciatívy kraja sa prevádzku na tejto trati podarilo zachovať. „V súčasnosti je licenčné konanie tesne pred záverom a ak sa žiadny účastník neodvolá, licenciu by sme mali mať do konca mája,“ povedal predseda dopravnej komisie Roman Filistein.
Po získaní licencie bude kraj rokovať zo železnicami o prenájme infraštruktúry tratí.
„Uzavretie tejto zmluvy si bude vyžadovať ešte niekoľko ďalších týždňov. Prevádzku by sme mohli spustiť koncom júna alebo začiatkom júla tohto roku,“ dodal Filistein.
Železnice však nie sú myšlienke prenájmu či prevodu naklonené, problémom sa má zaoberať aj vláda. Nutnosť prevodu majetku regionálnych tratí na samosprávny kraj zdôvodnil Filistein tým, že je to jediná cesta k zníženiu nákladov na prepravu, pretože zvýšenie tržieb z prepravy osôb je vzhľadom na ekonomickú silu obyvateľstva nereálne. Jedným zo základných cieľov koľajovej spoločnosti budú prísne kontroly. Tie by mali vo vlakoch vykonávať revízori dopravného podniku, s ktorými rokujú.
Nosným systémom dopravy v kraji má byť podľa stredno a dlhodobých plánov koľajová doprava.