SME
Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Preferovať budú koľajovú dopravu

Vyriešiť otázku nosného dopravného systému sa spolu so samosprávnym krajom pokúsia aj hlavní dopravcovia – dopravný podnik, SAD, Železničná spoločnosť a novovzniknutá Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť. „Termín sme si dali do 31. augusta,“ hovorí

Roman Filistein, predseda komisie dopravy samosprávneho kraja. Dovtedy by chceli vyriešiť, kedy a akým spôsobom bude založený koordinátor mestskej dopravy a kedy spustia nosný dopravný systém.

„Finančné prostriedky na prevádzku nosného systému vnímam viaczložkovo – najmenšiu časť budú tvoriť tržby – tu však BSK vychádza z filozofie, že výška cestovného musí byť pre cestujúcich motivujúca,“ vysvetľuje Filistein. „Aby sa ľudia nevyhýbali cestovaniu – ako to vidíme dnes,“ dodal. Jedným z cieľov je, aby verejná osobná doprava bola konkurencieschopnou alternatívou k individuálnej automobilovej doprave. Druhou zložkou majú byť financie z verejných zdrojov.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Filisteina v tejto súvislosti ešte chýba právna norma – zákon o verejnej hromadnej doprave, ktorý stanoví štandard verejnej dopravy. Ten bude hradiť naďalej štát – akurát dotácie by mali byť adresnejšie a účelovejšie. Nadštandardná doprava bude financovaná zo zdrojov samosprávneho kraja, mesta, obcí alebo mestských častí. „Pozitívnym príkladom je obec Chorvátsky Grob. Priplatila si predĺženie mestskej hromadnej dopravy z Bratislavy až do Chorvátskeho Grobu. To je cesta, ktorou treba pokračovať,“ hovorí Filistein.

Od roku 2005 by mali byť krajským úradom vyhradené dostatočné vlastné daňové príjmy, aby si samosprávny kraj mohol rozhodovať o tom, kde v prímestskej doprave využije koľajovú alebo autobusovú dopravu. Na území Bratislavského samosprávneho kraja bude preferovaná koľajová doprava.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hudbou proti holorubom.
  2. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  5. Ako sa mení dynamika firiem?
  6. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Behind every successful business lies a set of skilled people
  2. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  6. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  7. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 497
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 438
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 095
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 859
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 826
  6. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 7 987
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 624
  8. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 280
  9. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 6 304
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 008
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu