SME
Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Preferovať budú koľajovú dopravu

Vyriešiť otázku nosného dopravného systému sa spolu so samosprávnym krajom pokúsia aj hlavní dopravcovia – dopravný podnik, SAD, Železničná spoločnosť a novovzniknutá Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť. „Termín sme si dali do 31. augusta,“ hovorí

Roman Filistein, predseda komisie dopravy samosprávneho kraja. Dovtedy by chceli vyriešiť, kedy a akým spôsobom bude založený koordinátor mestskej dopravy a kedy spustia nosný dopravný systém.

„Finančné prostriedky na prevádzku nosného systému vnímam viaczložkovo – najmenšiu časť budú tvoriť tržby – tu však BSK vychádza z filozofie, že výška cestovného musí byť pre cestujúcich motivujúca,“ vysvetľuje Filistein. „Aby sa ľudia nevyhýbali cestovaniu – ako to vidíme dnes,“ dodal. Jedným z cieľov je, aby verejná osobná doprava bola konkurencieschopnou alternatívou k individuálnej automobilovej doprave. Druhou zložkou majú byť financie z verejných zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Filisteina v tejto súvislosti ešte chýba právna norma – zákon o verejnej hromadnej doprave, ktorý stanoví štandard verejnej dopravy. Ten bude hradiť naďalej štát – akurát dotácie by mali byť adresnejšie a účelovejšie. Nadštandardná doprava bude financovaná zo zdrojov samosprávneho kraja, mesta, obcí alebo mestských častí. „Pozitívnym príkladom je obec Chorvátsky Grob. Priplatila si predĺženie mestskej hromadnej dopravy z Bratislavy až do Chorvátskeho Grobu. To je cesta, ktorou treba pokračovať,“ hovorí Filistein.

Od roku 2005 by mali byť krajským úradom vyhradené dostatočné vlastné daňové príjmy, aby si samosprávny kraj mohol rozhodovať o tom, kde v prímestskej doprave využije koľajovú alebo autobusovú dopravu. Na území Bratislavského samosprávneho kraja bude preferovaná koľajová doprava.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  3. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  4. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  5. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  1. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  2. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  3. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  4. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  5. Ďalší ekologický krok BILLA
  6. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  7. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  8. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 038
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 908
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 011
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 373
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 773
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 720
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 164
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 077
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 171
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 521
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 6 007
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 406
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 045
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 682
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 272
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu