SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Preferovať budú koľajovú dopravu

Vyriešiť otázku nosného dopravného systému sa spolu so samosprávnym krajom pokúsia aj hlavní dopravcovia – dopravný podnik, SAD, Železničná spoločnosť a novovzniknutá Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť. „Termín sme si dali do 31. augusta,“ hovorí

Roman Filistein, predseda komisie dopravy samosprávneho kraja. Dovtedy by chceli vyriešiť, kedy a akým spôsobom bude založený koordinátor mestskej dopravy a kedy spustia nosný dopravný systém.

„Finančné prostriedky na prevádzku nosného systému vnímam viaczložkovo – najmenšiu časť budú tvoriť tržby – tu však BSK vychádza z filozofie, že výška cestovného musí byť pre cestujúcich motivujúca,“ vysvetľuje Filistein. „Aby sa ľudia nevyhýbali cestovaniu – ako to vidíme dnes,“ dodal. Jedným z cieľov je, aby verejná osobná doprava bola konkurencieschopnou alternatívou k individuálnej automobilovej doprave. Druhou zložkou majú byť financie z verejných zdrojov.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Filisteina v tejto súvislosti ešte chýba právna norma – zákon o verejnej hromadnej doprave, ktorý stanoví štandard verejnej dopravy. Ten bude hradiť naďalej štát – akurát dotácie by mali byť adresnejšie a účelovejšie. Nadštandardná doprava bude financovaná zo zdrojov samosprávneho kraja, mesta, obcí alebo mestských častí. „Pozitívnym príkladom je obec Chorvátsky Grob. Priplatila si predĺženie mestskej hromadnej dopravy z Bratislavy až do Chorvátskeho Grobu. To je cesta, ktorou treba pokračovať,“ hovorí Filistein.

Od roku 2005 by mali byť krajským úradom vyhradené dostatočné vlastné daňové príjmy, aby si samosprávny kraj mohol rozhodovať o tom, kde v prímestskej doprave využije koľajovú alebo autobusovú dopravu. Na území Bratislavského samosprávneho kraja bude preferovaná koľajová doprava.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  2. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  5. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  6. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  7. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  8. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  9. Pomáhajte čítaním
  10. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  1. Budúcnosť M&A v Európe
  2. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  3. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  4. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  5. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  8. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  9. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  10. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 082
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 925
  3. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 9 627
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 116
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 077
  6. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 9 071
  7. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 706
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 700
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 596
  10. Ako nahradiť fosílne palivá geotermálnou energiou? 8 310
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu