SME

Preferovať budú koľajovú dopravu

Vyriešiť otázku nosného dopravného systému sa spolu so samosprávnym krajom pokúsia aj hlavní dopravcovia – dopravný podnik, SAD, Železničná spoločnosť a novovzniknutá Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť. „Termín sme si dali do 31. augusta,“ hovorí

Roman Filistein, predseda komisie dopravy samosprávneho kraja. Dovtedy by chceli vyriešiť, kedy a akým spôsobom bude založený koordinátor mestskej dopravy a kedy spustia nosný dopravný systém.

„Finančné prostriedky na prevádzku nosného systému vnímam viaczložkovo – najmenšiu časť budú tvoriť tržby – tu však BSK vychádza z filozofie, že výška cestovného musí byť pre cestujúcich motivujúca,“ vysvetľuje Filistein. „Aby sa ľudia nevyhýbali cestovaniu – ako to vidíme dnes,“ dodal. Jedným z cieľov je, aby verejná osobná doprava bola konkurencieschopnou alternatívou k individuálnej automobilovej doprave. Druhou zložkou majú byť financie z verejných zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Filisteina v tejto súvislosti ešte chýba právna norma – zákon o verejnej hromadnej doprave, ktorý stanoví štandard verejnej dopravy. Ten bude hradiť naďalej štát – akurát dotácie by mali byť adresnejšie a účelovejšie. Nadštandardná doprava bude financovaná zo zdrojov samosprávneho kraja, mesta, obcí alebo mestských častí. „Pozitívnym príkladom je obec Chorvátsky Grob. Priplatila si predĺženie mestskej hromadnej dopravy z Bratislavy až do Chorvátskeho Grobu. To je cesta, ktorou treba pokračovať,“ hovorí Filistein.

Od roku 2005 by mali byť krajským úradom vyhradené dostatočné vlastné daňové príjmy, aby si samosprávny kraj mohol rozhodovať o tom, kde v prímestskej doprave využije koľajovú alebo autobusovú dopravu. Na území Bratislavského samosprávneho kraja bude preferovaná koľajová doprava.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 335
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 569
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 343
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 394
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 541
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 246
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 556
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu