k totiž obišiel zákonnú povinnú jazdu – vypracovanie nezávislej štúdie dopadu stavby (EIA) na životné prostredie, ktorú robí ministerstvo životného prostredia. O tom, či sa štúdia pri hypermarketoch má robiť alebo nie, rozhoduje veľkosť predajnej plochy a počet parkovacích miest.
Pri vydávaní územného rozhodnutia pracovníci okresného úradu v piatom okrese tvrdili, že Kaufland nepotrebuje mať štúdiu EIA, lebo počet parkovacích miest bude len 99 (štúdia sa robí, ak počet parkovacích miest je nad sto). „Celý proces sa vráti na začiatok,“ povedala tlačová tajomníčka krajského úradu Judita Ďurovská, „zistilo sa, že Kaufland bude mať 99 parkovacích miest v teréne, ale naviac 399 na streche.“
„O tom, že sa toto obchodné centrum bude stavať, sme sa dozvedeli z tlače a z interpelácií v národnej rade,“ informovala Viera Húsková z ministerstva životného prostredia, „údaje sme si zháňali sami na stavebnom úrade, hoci nás mal osloviť stavebník pred vydaním územného rozhodnutia. Spomínaná stavba podlieha zisťovaciemu konaniu na EIA. Požiadali sme stavebný úrad, aby územné rozhodnutie prehodnotil.“
Proti stavbe Kauflandu sa postavili aj samosprávy v susediacich bytových domoch. Tie okrem toho, že poslali sťažnosť na krajský úrad, v posledných dňoch spísali petíciu. Kauflandu vytýkajú, že zhorší kvalitu bývania. S Kauflandom nie je rovnako spokojné ani mesto, ktoré k územnému rozhodnutiu svoje stanovisko nevydalo. Na mieste pri Chorvátskom ramene si totiž architekti predstavujú viacpodlažné obchodné centrum mestského typu a nie jednoduchú štvorcovú prízemnú budovu, ktorá patrí skôr na perifériu mesta ako do jeho stredu.
INGRID DROZDÍKOVÁ