SME

Prvá lávka bude hotová v novembri

Súčasťou projektu výstavby diaľnice D1 Bratislava Viedenská cesta – Prístavný most je päť lávok. Tie budú premosťovať diaľnicu a sú určené pre chodcov alebo chodcov aj cyklistov. Jedna z nich – lávka do Sadu Janka Kráľa pre chodcov a cyklistov, bude ...

Súčasťou projektu výstavby diaľnice D1 Bratislava Viedenská cesta – Prístavný most je päť lávok. Tie budú premosťovať diaľnicu a sú určené pre chodcov alebo chodcov aj cyklistov. Jedna z nich – lávka do Sadu Janka Kráľa pre chodcov a cyklistov, bude budovou rozdelená na dve časti. Budova umožní priechod medzi oboma časťami lávky a prístup chodcov medzi Einsteinovu ulicu a železničnú trať zabezpečí schodisko v nej. Lávka bude dlhá 148 metrov a široká skoro šesť. „Prečo je projekt lávky zviazaný s budovou?“ – spýtali sme sa Petra Gandla zo Slovenskej správy ciest. „Najmä preto, že lokalita, do ktorej lávky ústia, je veľmi vzácna a aj regionálne dôležitá. Predpokladám, že tu vyrastie množstvo dôležitých výškových budov, sídel inštitúcií, bánk, možno hotely.“ Dodal, že v tejto lokalite sa bude určite vytvárať bratislavské city. Preto každý meter štvorcový bude mať svoju hodnotu. Lávka pre chodcov musí pomaly schádzať z výšky na terén, preto by rampy alebo schodiská zabrali veľa priestoru. Takže je výhodné, ak budú súčasťou interiéru budovy. Lávky by mali prispieť k fungovaniu mesta. Už aj dnešná situácia je pre chodcov nevyhovujúca. Priechody bez semaforov cez viacprúdovú Einsteinovu ulicu sú nebezpečné a využívané vo veľkom chodcami, korčuliarmi a cyklistami. „Priechody pre peších by v prípade diaľnice neboli možné vôbec, pretože diaľnica bude ohraničená nepriechodnou hlukovou stenou,“ dodal Gandl. Petržalčania sa obávajú, ako budú prechádzať cez rozrastajúce sa stavenisko diaľnice, kým budú lávky hotové. Harmonogram výstavby je však taký, že lávkami sa začína, a kým tie nebudú hotové, bude umožnený aspoň provizórny priechod cez stavenisko. Prvá lávka pri Inchebe by mala byť odovzdaná 23. 11. 2003 a posledná v decembri 2004.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 756
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 025
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 710
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 944
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 062
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu