Súčasťou projektu výstavby diaľnice D1 Bratislava Viedenská cesta – Prístavný most je päť lávok. Tie budú premosťovať diaľnicu a sú určené pre chodcov alebo chodcov aj cyklistov. Jedna z nich – lávka do Sadu Janka Kráľa pre chodcov a cyklistov, bude budovou rozdelená na dve časti. Budova umožní priechod medzi oboma časťami lávky a prístup chodcov medzi Einsteinovu ulicu a železničnú trať zabezpečí schodisko v nej. Lávka bude dlhá 148 metrov a široká skoro šesť. „Prečo je projekt lávky zviazaný s budovou?“ – spýtali sme sa Petra Gandla zo Slovenskej správy ciest. „Najmä preto, že lokalita, do ktorej lávky ústia, je veľmi vzácna a aj regionálne dôležitá. Predpokladám, že tu vyrastie množstvo dôležitých výškových budov, sídel inštitúcií, bánk, možno hotely.“ Dodal, že v tejto lokalite sa bude určite vytvárať bratislavské city. Preto každý meter štvorcový bude mať svoju hodnotu. Lávka pre chodcov musí pomaly schádzať z výšky na terén, preto by rampy alebo schodiská zabrali veľa priestoru. Takže je výhodné, ak budú súčasťou interiéru budovy. Lávky by mali prispieť k fungovaniu mesta. Už aj dnešná situácia je pre chodcov nevyhovujúca. Priechody bez semaforov cez viacprúdovú Einsteinovu ulicu sú nebezpečné a využívané vo veľkom chodcami, korčuliarmi a cyklistami. „Priechody pre peších by v prípade diaľnice neboli možné vôbec, pretože diaľnica bude ohraničená nepriechodnou hlukovou stenou,“ dodal Gandl. Petržalčania sa obávajú, ako budú prechádzať cez rozrastajúce sa stavenisko diaľnice, kým budú lávky hotové. Harmonogram výstavby je však taký, že lávkami sa začína, a kým tie nebudú hotové, bude umožnený aspoň provizórny priechod cez stavenisko. Prvá lávka pri Inchebe by mala byť odovzdaná 23. 11. 2003 a posledná v decembri 2004.
Cloud Restaurant
Trnavská cesta 13219/27A
Bratislava