SME
Nedeľa, 26. jún, 2022 | Meniny má Adriána

Slováci nechcú provizórium

Slovensko-rakúska komisia na prípravu projektu mosta a komunikácie Devínska Nová Ves – Marchegg zasadala minulý týždeň tretíkrát. Ženijný most bude mať dve 400-metrové prístupové cesty – pontóny zo strany rakúskej a slovenskej. Súčasťou projektu bude ...

Slovensko-rakúska komisia na prípravu projektu mosta a komunikácie Devínska Nová Ves – Marchegg zasadala minulý týždeň tretíkrát. Ženijný most bude mať dve 400-metrové prístupové cesty – pontóny zo strany rakúskej a slovenskej. Súčasťou projektu bude aj lávka pre chodcov a cyklistov. Na stretnutí sa však polemizovalo o napojeniach mosta a pontónov na ďalšie komunikácie. V oboch prípadoch budú totiž pontóny končiť na poľných cestách. Na rakúskej strane bude cesta spevnená a upravená. Poslúži ako provizórium, kým bude zrealizované iné napojenie. Rakúska strana naliehala na slovenskú, aby prístup k mostu riešila rovnako. „Ak bude hotový most a nebude existovať pokračovanie cesty za mostom na slovenskej strane, most nemá zmysel,“ povedal jeden z rakúskych zástupcov.

SkryťVypnúť reklamu

Predpokladá sa, že most bude hotový v roku 2004 a nová definitívna cesta od diaľnice D2 po most – až v rokoch 2005 – 2006. „U nás sa však táto nová cesta musí vybudovať. Nemôžeme pristúpiť na provizórne riešenie. Poľná cesta za mostovým pontónom je totiž neprejazdná, v podstate neexistuje a navyše je na záplavovom území,“ povedal Milan Vaškor, podpredseda samosprávneho kraja.

„Rozhodli sme sa riešiť problém definitívnou novou cestou, ktorá by mala byť postavená v telese železničného napojenia Marchegg – Devínska Nová Ves,“ dodal Milan Vaškor.

Konštrukciou ženijného mosta prispeje rakúska strana. Slovenská strana sa zaviazala, že zrekonštruuje nosné piliere mosta, ktoré ostali zachované z obdobia druhej svetovej vojny od polovice rieky, a vybuduje prístupovú komunikáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Celkové náklady budú okolo 13,5 milióna eur. V roku 2003 by mali byť hotové technické a územné podklady spolu s environmentálnou štúdiou, opravy pilierov a budovanie prístupovej komunikácie sú plánované na ďalší rok. Oprava pilierov bude trvať asi trištvrte roka a samotné postavenie mosta tri mesiace.

Stavbu bude pravdepodobne realizovať Slovenská správa ciest. „Zo zákona totiž komunikácie druhej triedy patria až do 1. januára 2004 do kompetencie Slovenskej správy ciest,“ uviedol Milan Vaškor.

„Celkové financovanie ešte musíme vymyslieť. Predpokladám, že gro peňazí pôjde z predvstupových fondov EÚ, pretože je to projekt hraničného prepojenia a napojenia regiónov,“ povedal podpredseda kraja.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 405
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 522
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 114
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 855
  5. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 511
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 781
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 2 905
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 639
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 348
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 171
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 763
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 854
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 795
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 694
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 194
  8. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 123
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu