SME

Súčasťou novej diaľnice bude päť lávok

Súčasťou diaľnice D1 pri Einsteinovej ulici je aj vybudovanie piatich lávok pre chodcov a cyklistov. Pre štyri z nich je už vydané stavebné povolenie. Termín ukončenia výstavby lávok je spojený s termínom ukončenia stavby diaľnice. Hotové by mali byť ...


Lávka pri Auparku premostí komunikácie od Černyševského ulice po čerpaciu stanicu Aral. Bude len pre chodcov. FOTO SME – PAVOL MAJER


Súčasťou diaľnice D1 pri Einsteinovej ulici je aj vybudovanie piatich lávok pre chodcov a cyklistov. Pre štyri z nich je už vydané stavebné povolenie. Termín ukončenia výstavby lávok je spojený s termínom ukončenia stavby diaľnice. Hotové by mali byť približne o 26 mesiacov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lávky budú aj bez diaľnice riešením komplikovaných priechodov cez Einsteinovu ulicu. Na mnohých miestach sú síce priechody pre chodcov ale chýbajú semafory, ktoré by rozbehnutých vodičov prinútili zastaviť a dať prednosť chodcom, cyklistom a korčuliarom.

SkryťVypnúť reklamu

Lávky budú stáť pri Inchebe ako súčasť petržalského korza, Auparku, Sade Janka Kráľa – od Černyševského po čerpaciu stanicu Aral, na Jantárovej ceste – od Farského ulice po štadión Artmedia a na Šustekovej pri vozovni dopravného podniku.

* Lávka pri Inchebe bude súčasťou petržalského korza. Bude mať tri pruhy pre chodcov a dva protismerné pre cyklistov. Prístup na lávku budú tvoriť schody a výťahy na oboch jej koncoch.

* Lávka pri Auparku bude výhradne pre chodcov. Umožní priechod dvoch protismerných dvojíc. Prístup na ňu zabezpečia schody. Bezbariérový prístup umožnia výťahy vnútri objektov, na ktoré bude lávka napojená. Plocha lávky bude osvetlená, jej súčasťou bude oceľové zábradlie.

* Lávka do Sadu Janka Kráľa pre chodcov a cyklistov vyrieši premostenie diaľnice, cesty a železničnej trate. Premostenie bude rozdelené budovou na dve samostatné časti. Budova umožní plynulý priechod medzi oboma časťami lávky. Prístup chodcov medzi Einsteinovu ulicu a železničnú trať umožnia schody vnútri budovy.

SkryťVypnúť reklamu

* Lávka pri štadióne Artmedie bude pre chodcov a cyklistov. Bude sa na ňu vchádzať rampami a schodmi. Lávka, schody a rampy budú osvetlené. Jedna prístupová rampa sa bude napájať na chodník na Farského ulici a druhá na chodník pri futbalovom štadióne Artmedie. Prístupové rampy umožnia pohyb osôb s obmedzenou pohyblivosťou.

* Lávka pri dopravnom podniku bude len pre chodcov a premostí diaľnicu, cestu a železničnú trať. Chodci sa na ňu dostanú po rampách a schodoch. Lávka, schody a rampy budú osvetlené.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 294
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 10 213
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 301
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 805
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 390
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 096
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 377
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 317
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 826
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 361
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 613
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 717
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 628
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 935
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 507
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 684
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
SkryťZatvoriť reklamu