V stredu sa na magistráte už druhýkrát zišla skupina 50 odborníkov – projektantov, dopravných inžinierov, architektov, urbanistov. Konečný názor na metro opäť nevznikol. Ako informoval hovorca primátora Milan Vajda, odborníci nenašli spoločný názor na nosný systém mestskej hromadnej dopravy. Podľa námestníka primátora Karola Koladu sa nepodarilo definovať súčasné a budúce potreby mesta. Skonštatoval, že 10 percent cestujúcich, ktorí používali mestskú hromadnú dopravu, už uprednostnilo individuálnu dopravu, čo je v budúcnosti neprijateľné.
Vedenie mesta bude musieť teda samo navrhnúť riešenie a predostrieť ho na diskusiu vybraným odborníkom. Odborníci, ktorí sa zúčastnili na diskusii, ešte raz svoje zámery spíšu do listov a doručia ich vedeniu mesta.
Na stretnutí sa hovorilo najmä o možnostiach financovania systému z fondov Európskej únie, ktoré bude možné čerpať až po vstupe Slovenska do únie. Projekty v oblasti dopravy možno financovať aj v rámci programu INTERREG III. Financovanie cez tento program si však vyžiada spoluprácu vládnych orgánov a samosprávnych orgánov na úrovni vyššieho územného celku.
Ešte v minulom volebnom období poslanci mesta schválili novú koncepciu, podľa ktorej sa malo metro rozširovať 50 kilometrov do regiónu (do Malaciek, Trnavy, Galanty a Dunajskej Stredy). Rozšírenie do regiónov bolo jednou z podmienok, aby novú koncepciu prijala vláda a poskytla na ňu garanciu. Nová koncepcia tiež definitívne zavrhla ľahké pneumatikové metro (hovorilo sa o ňom viac ako 20 rokov) a potvrdila spojenie metra a železnice.