Potreby cyklistov pritom budú zohľadnené aj v novom územnom pláne hlavného mesta, ktorý by sa mal prijať o rok. Uviedol to námestník primátora pre dopravu Karol Kolada. „Rozpočet mesta na budúci rok by už nemal byť taký reštrikčný ako tohtoročný a nájdu sa v ňom prostriedky aj na rozvojové aktivity a to najmä v oblasti dopravy,“ zdôraznil viceprimátor. Ako dodal, v Bratislave je v súčasnosti menej ako jedna štvrtina plánovaných cyklotrás. „Je to približne 32 kilometrov hlavných cyklotrás a 20 kilometrov vedľajších cyklotrás,“ doplnil riaditeľ Správy telovýchovných a rekreačných zariadení Ľubomír Kadnár.
Najdlhší úsek cyklotrás má mestská časť Petržalka. Ide o cyklotrasu na dunajskej hrádzi, ktorá je súčasťou vodného diela. Premávka na hrádzi je v súčasnosti komplikovaná, pretože medzi cyklistov sa miešajú aj autá a motorky. „Hrádza je majetkom Slovenského vodohospodárskeho podniku, a preto nemáme právo ju označiť dopravnými značkami,“ vysvetlil Kolada.
V súčasnosti magistrát rokuje o premávke na hrádzi s odštepným závodom SVP Povodie Dunaja. „Rokovania spejú k dobrému koncu a zrejme sa dohodneme. Po označení tejto cyklotrasy by premávku na hrádzi mohla kontrolovať aj polícia, čo by súčasnú situáciu vyriešilo,“ uzavrel Kolada.
(sita)