Bratislava 23. apríla (TASR) - Bratislavský magistrát rieši problematickú cestnú premávku na Dunajskej hrádzi zmluvou so Slovenským vodohospodárskym podnikom - Povodím Dunaja.
Cyklistami, korčuliarmi i osobnými autami veľmi frekventovaná komunikácia po pravej strane Dunaja je súčasťou vodného diela a nie je zatriedená v zmysle zákona o premávke na cestách. "Po uzavretí zmluvy budeme mať právo označiť ju i kontrolovať políciou," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii námestník primátora Karol Kolada.
Nielen na tomto úseku chce magistrát hlavného mesta zlepšiť podmienky cyklistickej dopravy zapracovaním cyklistických úsekov do pripravovaného nového územného plánu mesta. Máme veľmi málo zrealizovaných cyklotrás a je vhodný čas na zmenu," dodal Kolada. Podľa neho bola táto doprava za posledné desaťročie zanedbaná aj tým, že nebola koncepčne riešená. Až v roku 2001 mestské zastupiteľstvo rozhodlo o vykonávaní správy a údržby hlavných cyklistických trás Správou telovýchovných a rekreačných zariadení (STaRZ).
"Teraz je na území Bratislavy asi 32 km hlavných a 20 vedľajších cyklotrás," konštatoval riaditeľ STaRZ Ľubomír Kadnár. Mestské časti (MČ) Rača, Petržalka a Ružinov si samé vybudovali rôzne úseky pre cyklistov. STaRZ komunikuje zo všetkými 17 MČ a vykonal inventúru cyklotrás, návrh ich úprav a značenia. Dal vypracovať analýzu dopravnej situácie na medzinárodnej cyklistickej ceste Berg-Čuňovo-Štúrovo, ktorú chce riešiť prioritne. Najbližšie chce začať s výstavbou cyklistického chodníka v Petržalke od Chorvátskeho ramena cez Romanovu ulicu na Veľký Draždiak.