SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Investorov viac zaujali garáže

Projekt revitalizácie Námestia SNP, ktorý predpokladal využitie podzemia pod celým námestím, sa bude meniť. Investori totiž nemajú záujem o dolnú časť námestia od Starej tržnice po Kamenné námestie. Tam sa pod povrch naplánovala funkcia zábavy a nakupovan

ia. Naopak, vybudovať podzemné garáže v hornej časti námestia – od Treskoňovej ulice po Hurbanovo námestie, chce viacero investorov, medzi nimi je aj mesto Viedeň v konzorciu so Soraviou. Projekt revitalizácie pripravila mestská časť Staré Mesto. Uznesenie miestnych poslancov však zatiaľ dovoľuje investora iba pre kompletný zámer (pre obe časti námestia). Mestská časť doteraz do prípravy projektov, zabezpečenia práv k pozemkom či geologických prieskumov investovala okolo 25 miliónov korún.

Námestie SNP umiera

SkryťVypnúť reklamu

„Ohlas senzibilnosti projektu nebol celkom zodpovedajúci skutočnosti, aj v hornej časti sa nepôjde podľa pôvodného zámeru. Vypadnú z neho obchody a služby, čo je aj logické. V tejto lokalite sa totiž nedokážu udržať ani obchody na teréne,“ povedal vicestarosta Starého Mesta Andrej Petrek. Investorov hľadala spoločnosť mestskej časti SNP Invest viac ako dva roky. Naposledy sa o námestie aj s dolnou časťou zaujímalo konzorcium slovenských a rakúskych firiem, nenašli však finančné krytie.

Námestie SNP už viac ako desať rokov umiera. Podľa architektov mu chýba pocit priestoru, kde by človek mohol príjemne stráviť čas a zároveň dostať kompletné služby vrátane bezproblémového parkovania. Aspoň čiastočne by tomu mohli pomôcť podzemné garáže v hornej časti, úprava povrchu námestia a vytvorenie pešej zóny.

SkryťVypnúť reklamu

Čakanie na vyriešenie dopravy

Využitie podzemia dolnej časti námestia je však podmienené stanicou metra. Aspoň vo veľkých európskych mestách podzemie žije práve v okolí staníc metra alebo podzemných dráh. Nové vedenie mesta sa však voči metru vyjadruje viac skepticky. „Vyčkáme, ako sa doprava nakoniec vyrieši,“ pokračuje Petrek. „Či to už bude metro, alebo rýchla električka, na území Starého Mesta zrejme pôjde pod zemou, vtedy príde čas aj na využitie podzemia v tejto časti.“

Mestská časť bude vybranému záujemcovi o výstavbu podzemných garáží predávať 51-percentný podiel v spoločnosti SNP Invest, ktorá bola založená práve na tento účel. Suma by nemala byť menšia ako spomínaných 25 miliónov korún, ktoré do nej samospráva vložila. V najbližšom čase by sa malo rokovať aj o účasti mesta. Pozemky na námestí totiž patria mestu a mestská časť ich má vo forme vecného bremena.

SkryťVypnúť reklamu

INGRID DROZDÍKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 236
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 925
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 370
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 8 182
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 770
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 408
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 272
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 145
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 544
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 694
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 033
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 671
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 522
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 227
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu