SME

Otvorili okružnú križovatku do Vajnôr

Štyri mesiace uplynuli od prvých rokovaní o zmene dopravného riešenia vstupnej križovatky do Vajnôr. A včera už bola do predčasného používania uvedená nová okružná križovatka.


Pôvodne tu bola štvorramenná križovatka nadjazd do Vajnôr – ulica Pri starom letisku – obchvat Vajnôr (preložka Rybničná). Okružná križovatka na rozdiel od štvorramennej zrovnoprávňuje všetky smery, znižuje prejazdnú rýchlosť cez križovatku a časové straty vozidiel. FOTO SME – ĽUBOŠ PILC

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Štyri mesiace uplynuli od prvých rokovaní o zmene dopravného riešenia vstupnej križovatky do Vajnôr. A včera už bola do predčasného používania uvedená nová okružná križovatka.

Pôvodne tu bola štvorramenná križovatka nadjazd do Vajnôr – ulica Pri starom letisku – obchvat Vajnôr (preložka Rybničná). Poslanci mestskej časti však odporučili vedeniu, aby s mestom začalo rokovať o zmene na križovatku okružnú. Po dohode s mestom sa napokon pôvodné riešenie zmenilo.

SkryťVypnúť reklamu

Okružná križovatka na rozdiel od štvorramennej zrovnoprávňuje všetky smery, znižuje prejazdnú rýchlosť cez križovatku a časové straty vozidiel.

Pôvodné riešenie navrhovalo hlavnú cestu v smere nadjazd – preložka – Rybničná. V tom prípade by vozidlá odbočujúce z Vajnôr na nadjazd s pokračovaním na diaľnicu a do centra museli dávať prednosť všetkým vozidlám. Tým by sa výrazne zvyšovali časové straty pre vozidlá odbočujúce z Vajnôr na nadjazd vrátane pohybu autobusov MHD. „Riešenie sme považovali za mimoriadne nebezpečné. Perspektívne by bolo potrebné križovatku vybaviť svetelnou signalizáciou, ktorej rozpočtové náklady boli o 800-tisíc korún vyššie ako náklady na okružnú križovatku a s vyššími trvalými nákladmi na údržbu a prevádzku križovatky,“ povedala starostka Vajnôr Anna Zemanová.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšími výhodami okružnej križovatky sú – trvalé riešenie s minimálnou energetickou náročnosťou, rovnaký charakter pohybu vozidiel celých 24 hodín, minimalizácia časových strát MHD, vyššia bezpečnosť. Polomer vnútorného okruhu je asi 9,5 metra a šírka jazdného pruhu 6,5 metra. (r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 756
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 025
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 710
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 944
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 062
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu