
FOTO SME – PAVOL FUNTÁL
Kvalita slovenského piva sa síce v posledných rokoch viditeľne zlepšila, podľa odborníkov však máme ešte stále veľa čo doháňať v oblasti kultúry podávania a pitia lahodne horkastého chmeľového moku. „Kultúra piva začína už pri pohári. Každá značka by mala byť čapovaná do svojho pohára a zákazníci by mali na tom trvať,“ hovorí špecialista na popredajný servis piva jedného z najväčších domácich výrobcov Karol France.
Odborníci sa zhodujú na tom, že treba vplývať aj na samotných slovenských „pivárov“, ktorých treba naučiť, aby si v reštauráciách vyžadovali takú kvalitu svojho obľúbeného nápoja, akú majú dostať. Kvalita piva totiž nezávisí iba od výrobcu, ale v zásadnej miere aj od spôsobu, akým sa s pivom nakladá na ceste od výrobcu k spotrebiteľovi. „V súčasnosti len do 30 percent slovenských reštauračných prevádzok čapuje pivo spotrebiteľom tak, ako sa má,“ konštatuje Karol France. Kvalita čapovaného piva v pohári tesne pred konzumáciou priamo závisí od toho, ako sa „krčmár“ stará o svoje výčapné zariadenie, od spôsobu, akým vytáča pivo zo suda a v konečnom dôsledku aj od pohára, do ktorého pivo načapuje.
Správne vychladené pivo má mať od 7 do 10 stupňov Celzia a k tomu, aby sa na ňom udržala dlhšie pena, dopomáha namočenie pohára do studenej vody. (tasr)