SME

Strata dopravného podniku narastie

Dopravný podnik uzavrel minulý rok s celkovými výnosmi 2,015 miliardy korún, oproti predchádzajúcemu roku tak stúpli o približne 54 miliónov korún. Na druhej strane sa vlani prehĺbila strata podniku, ktorú oproti 39,7 milióna korún v roku 2001 evidoval .

Dopravný podnik uzavrel minulý rok s celkovými výnosmi 2,015 miliardy korún, oproti predchádzajúcemu roku tak stúpli o približne 54 miliónov korún. Na druhej strane sa vlani prehĺbila strata podniku, ktorú oproti 39,7 milióna korún v roku 2001 evidoval vo výške takmer 90 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zhoršenie hospodárenia ekonomický riaditeľ podniku Viliam Majda pripisuje najmä výraznému rastu nákladov na údržbu a generálne opravy vozidlového parku, ktorý je podľa jeho slov v „katastrofálnom“ stave. Približne 80 percent zo 120 trolejbusov, 60 percent z 530 autobusov a štvrtina z celkového počtu 227 električiek prekročila svoju ekonomickú životnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Mestský dopravca vlani čerpal celkovú prevádzkovú dotáciu 939,2 milióna korún, z ktorej 677,2 milióna tvoril priamy príspevok zo štátneho rozpočtu. Zvyšok spoločnosti poskytol stopercentný akcionár podniku – mesto Bratislava.

Z celkových nákladov vo výške zhruba 2,105 miliardy korún boli najväčšou položkou náklady na spotrebu materiálu a energie. Tie presiahli 739,7 milióna korún. Dopravný podnik na mzdách svojim 3100 zamestnancom vyplatil 674,8 milióna korún a na pohonné hmoty pre mestskú hromadnú dopravu vynaložil 233,5 milióna korún. Na pokutách v minulom roku vybral 29 miliónov korún.

Úverová zaťaženosť podniku na konci roka dosiahla 140 miliónov korún. „V tomto roku počíta podnik so stratou 185,9 milióna korún a znížením výnosov na 1,984 miliardy korún,“ dodal V. Majda. Zníženie výnosov pravdepodobne spôsobí zvýšenie spodnej sadzby DPH z 10 na 14 perecent. Zvýšením dolnej sadzby DPH tak podľa V. Majdu podniku klesne objem tržieb.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik plánuje vyhlásiť tender na sto nových autobusov pre MHD. Ak mesto Bratislava výberové konanie odsúhlasí, využije podnik na krytie dodávky úver. Jeho výška by mala dosiahnuť zhruba 800 miliónov korún, spoločnosť však zatiaľ neoslovila konkrétne bankové inštitúcie. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 346
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 041
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 171
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 195
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 187
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 241
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 550
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 546
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 56 967
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 596
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 321
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 936
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 569
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu