SME

Ak nebude opakovaný predaj SAD Bratislava korektný, Connex podá žalobu na súd

Bratislava 8. apríla (TASR) - Švédsky dopravca Connex Transport AB má aj naďalej záujem o vstup do Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Bratislava, ...

Bratislava 8. apríla (TASR) - Švédsky dopravca Connex Transport AB má aj naďalej záujem o vstup do Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Bratislava, a. s. Svoju účasť zvažuje aj v tendri o akcie SAD Žilina, Trenčín a Lučenec.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak by v prípade vyhlásenia opakovaného tendra na SAD Bratislava neboli jeho podmienky stanovené korektne, čím by znemožnili účasť Connexu v súťaži, ten je ako pôvodný víťaz odhodlaný domáhať sa svojich práv súdnou cestou, uviedla pre TASR finančná kontrolórka Connex pre SR a ČR Alena Rušová. "Connex sa i napriek tomu, že zamietol pôvodný návrh kúpnej zmluvy, snaží iniciovať diskusiu s Fondom národného majetku a dotiahnuť spomínaný predaj do úspešného konca, zatiaľ však bez výraznejších výsledkov," povedala A. Rušová.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom zamietnutia návrhu zmluvy, ktorú FNM predložil Connexu, bol podľa švédskeho dopravcu jej nesúlad s privatizačnými podmienkami stanovenými na začiatku súťaže. Kým vtedy štát sľuboval pre strategického investora 66-% podiel v podniku, na základe zmluvy s FNM by sa stal Connex len 58-% podielnikom. Po odkúpení 49 % akcií v prvej etape mal ako investor navýšiť základné imanie. Až následne by mu vznikol nárok na kúpu ďalších akcií. Pri pôvodnej výške imania zodpovedal tento počet cenných papierov 17 %, po navýšení už išlo len o približne 9 %. Cena jednej akcie by sa tak pri Connexom navrhnutej kúpnej cene neúmerne predražila. Jedno z riešení vidí Connex aj v odkúpení 49 + 2 % akcií, čím by získala v SAD majoritu.

Svoje aktivity na Slovensku rozšíri Connex aj o oblasť železničnej dopravy, nakoľko sa spoločne so ŽOS Vrútky a Wagon Service Travel, stal s 13-% podielom strategickým partnerom Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti (BRKS). Tú založil Bratislavský samosprávny kraj, s cieľom prevádzkovať osobnú a nákladnú dopravu na tratiach Zohor-Záhorská Ves a Zohor-Plavecký Mikuláš. Connex sa netají záujmom participácie na podobných projektoch v iných regiónoch SR.

SkryťVypnúť reklamu

Connex spadá pod koncern Vivendi Environnment. Zabezpečuje MHD a vlakovú dopravu v 25 krajinách. Celosvetový obrat skupiny Connex v roku 2001 predstavoval v prepočte 124 miliárd Sk pri 49 400 zamestnancoch. Od októbra 2002 prevádzkuje na Morave regionálnu železnicu na trati Šumperk-Kouty nad Desnou. Skupina Vivendi, ktorá sa čoskoro premenuje na Veolia Environnment, disponuje okrem dopravnej divízie aj sekciou energetiky, vodárenstva a spracovania odpadu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  3. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  4. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  3. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  4. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  5. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  7. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  8. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 896
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 567
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 096
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 849
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 4 866
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 467
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 357
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 827
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 283
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 15 314
  4. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 778
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 728
  6. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 11 118
  7. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 565
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 261
  1. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  2. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  3. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  4. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  6. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  7. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  8. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
SkryťZatvoriť reklamu