„Bývam v Devínskej Novej Vsi. Kúpil som si trojmesačný lístok na prvé pásmo,“ hovorí Jozef z Devínskej Novej Vsi. „Nevšimol som si však, že hoci zastávka Štefana Králika v smere z mesta do Devínskej je ešte v prvom tarifnom pásme, v opačnom smere - z Devínskej do mesta je už tá istá zastávka v druhom pásme. Prvé sa začína až ďalšou zastávkou - Mokrohájska. Ako zákazníkovi sa mi to zdá mätúce.
Zákazník si teda chcel zmeniť kúpený trojmesačný lístok z jednopásmového na celosieťový. „Predavačka mi však povedala, že to nie je možné. Nemôžem si doplatiť, takže si budem dva a pol mesiaca denne prikupovať k električenke lístok za dvanásť korún kvôli jednej zastávke v inom pásme.“ „Žiaľ, musíme konštatovať, že pracovníčka na predajnom mieste mala pravdu. Programové vybavenie tarifného odbavenia cestujúcich neumožňuje následne meniť hodnotu a druh predaného cestovného lístka. Je to možné len v tom prípade, ak predplatný cestovný lístok ešte nenadobudol účinnosť,“ uvádza Zuzana Horčíková, vedúca odboru tarifných služieb dopravného podniku.
JANA PARKROVÁ
Nie je nelogické, že rovnaká trasa v jednom smere zahŕňa už obe pásma, kým v opačnom len jedno?
„Zastávka Štefana Králika (linka 21) je obojsmerne zaradená do druhého tarifného pásma. V smere z AS Mlynské Nivy do Devínske Novej Vsi má však držiteľ predplatného cestovného lístka na 1. pásmo právo dojazdu zo zastávky Mokrohájska na zastávku Štefana Králika, pretože hranica pásma leží medzi týmito zastávkami. V opačnom smere je zastávka Štefana Králika v 2. pásme, preto sa tu nedá nastúpiť s predplatným cestovným lístkom na 1. pásmo,“ uvádza Zuzana Horčíková.