SME

Cyril H. Carniel: Regionálne trate majú budúcnosť

Zahraničným partnerom samosprávneho kraja v Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosť je Connex Transport AB - jeden z najväčších súkromných regionálnych prepravcov v Európe. Rozprávali sme sa s generálnym riaditeľom spoločnosti pre Česko, Slovensko

a Maďarsko CYRILOM HERVÉM CARNIELOM.

Prečo má Connex Transport záujem podieľať sa na zavádzaní regionálnych tratí na Slovensku?

„Pretože tu máte vlakovú trať, ktorá je opustená. To znamená, že sú tu aj ľudia, ktorí už nemajú takú možnosť cestovať a prepravovať sa ňou, akú mali v minulosti. Následkom toho začnú autá nahrádzať verejnú osobnú dopravu a vytlačia ju. Pred pätnástimi rokmi sa dopustili tohto omylu - rušenia podobných tratí vo Francúzsku a v západnej Európe. V súčasnosti zase míňajú veľa peňazí, aby sa k týmto pôvodným tratiam a spôsobu dopravy vrátili. Preto sme veľmi radi, že Bratislavský samosprávny kraj nechce dopustiť, aby regionálne trate zanikli a snaží sa ich zachovať. Je to odvážne rozhodnutie.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dnes sa u nás hovorí, že verejnou dopravou cestujú len deti a chudobnejší občania, ktorí nemajú auto. Súvisí zachovanie tratí so spoločensko-kultúrnou tendenciou vyspelejších krajín podporovať socialne slabšie vrstvy obyvateľstva?

„Myslíme si, že verejná doprava má budúcnosť práve pre toto spoločenské a ekologické hľadisko. Pre územné samosprávy je navyše zachovanie verejnej dopravy ekonomicky výhodné. Budovanie parkovísk je nákladné a nie je ani žiaduce, aby autá zaberali čoraz viac miesta v mestách. My ponúkame ekologickejšie, ekonomickejšie a v neposlednom rade bezpečnejšie riešenie dopravy.“

Čo bráni slovenským železniciam, aby prekonali finančnú aj morálnu krízu?

„Myslím, že veľa železničných tratí v Európe je deficitných. Prakticky všetky národné železničné trate. Napríklad vlaková doprava vo Francúzsku je vo veľmi zlej situácii. Práve privatizácia často prináša železniciam zvýšenie ekonomickej efektivity. Jednoznačne napríklad umožní znížiť náklady a získať lepší prehľad.“

SkryťVypnúť reklamu

Trate Connexu sú všetky ziskové?

„Nie. Niektoré sú dotované. Štátom alebo regiónmi. Boli to zväčša štátne železničné trate, ktoré sme sprivatizovali. Následne sa zväčša potreba dotácie znížila na polovicu a zároveň sa zvýšila kvalita služieb.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 97 042
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 044
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 963
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 034
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 763
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu