SME

Základný kameň D1 Viedenská cesta - Prístavný most položia 20. marca

Bratislava 18. marca (TASR) - Základný kameň diaľničného úseku D1 Viedenská cesta - Prístavný most, položia vo štvrtok v Bratislave za účasti ministra ...

Bratislava 18. marca (TASR) - Základný kameň diaľničného úseku D1 Viedenská cesta - Prístavný most, položia vo štvrtok v Bratislave za účasti ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR Pavla Prokopoviča.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre TASR to uviedol Jozef Fürst, asistent generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest (SSC), ktorá vystupuje v tomto projekte ako investor výstavby. Realizačnú zmluvu podpísali zástupcovia SSC a. s. Doprastav - zhotoviteľa diela, 24. februára tohto roku.

Náklady na infraštrukturálne dielo dosiahnu v prípade samotných stavebných prác 53,520 milióna eúr (2,26 miliardy Sk), celkové náklady na dielo budú vyššie približne o 600 miliónov Sk. Práce na diaľnici sú v objeme 27,149 milióna eúr financované z európskeho fondu ISPA, 27 miliónovým úverom prispeje aj Európska investičná banka (EIB). Zvyšnú čiastku zabezpečí štátny rozpočet.

SkryťVypnúť reklamu

Doprastav vyhral medzinárodný tender spomedzi štyroch uchádzačov, keď ponúkol najnižšiu cenu, uviedol generálny riaditeľ SSC Dušan Faktor. Na druhej pozícii sa umiestnila bratislavská spoločnosť ZIPP.

Ako pri podpísaní zmluvy upozornil D. Faktor, v prípade diaľnice Viedenská cesta - Prístavný most ide v SR o prvé dielo, ktoré sa vybuduje pri pevnej jednotkovej cene a pevnom čase výstavby (3 roky). Ďalším primátom je podľa európskeho veľvyslanca E. van der Lindena ten fakt, že ide o prvú stavbu podobného charakteru v SR kofinancovanú prostredníctvom fondu ISPA. E. van der Linden verí, že EÚ bude v budúcnosti častejšie zamestnávať SSC, nakoľko po vstupe do európskej pätnástky sa SR otvoria dvere ku kohéznym a štrukturálnym fondom.

SkryťVypnúť reklamu

Úsek Viedenská cesta - Prístavný most v celkovej dĺžke 3,867 kilometra a šírke 26,5 metra je začiatkom diaľničného ťahu D1. Diaľničný úsek je vedený v trase európskeho cestného ťahu E75 Gdansk - Lodž - Žilina - Bratislava - Budapešť - Atény, ktorý je súčasťou transeurópskej magistrály (TEM) sever - juh a zároveň súčasťou multimodálneho európskeho koridoru č. V.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 654
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 923
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 172
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 658
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 528
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 991
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 603
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 837
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 491
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 754
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 616
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 411
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 949
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 514
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 222
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu