Bratislava 18. marca (TASR) - Základný kameň diaľničného úseku D1 Viedenská cesta - Prístavný most, položia vo štvrtok v Bratislave za účasti ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR Pavla Prokopoviča.
Pre TASR to uviedol Jozef Fürst, asistent generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest (SSC), ktorá vystupuje v tomto projekte ako investor výstavby. Realizačnú zmluvu podpísali zástupcovia SSC a. s. Doprastav - zhotoviteľa diela, 24. februára tohto roku.
Náklady na infraštrukturálne dielo dosiahnu v prípade samotných stavebných prác 53,520 milióna eúr (2,26 miliardy Sk), celkové náklady na dielo budú vyššie približne o 600 miliónov Sk. Práce na diaľnici sú v objeme 27,149 milióna eúr financované z európskeho fondu ISPA, 27 miliónovým úverom prispeje aj Európska investičná banka (EIB). Zvyšnú čiastku zabezpečí štátny rozpočet.
Doprastav vyhral medzinárodný tender spomedzi štyroch uchádzačov, keď ponúkol najnižšiu cenu, uviedol generálny riaditeľ SSC Dušan Faktor. Na druhej pozícii sa umiestnila bratislavská spoločnosť ZIPP.
Ako pri podpísaní zmluvy upozornil D. Faktor, v prípade diaľnice Viedenská cesta - Prístavný most ide v SR o prvé dielo, ktoré sa vybuduje pri pevnej jednotkovej cene a pevnom čase výstavby (3 roky). Ďalším primátom je podľa európskeho veľvyslanca E. van der Lindena ten fakt, že ide o prvú stavbu podobného charakteru v SR kofinancovanú prostredníctvom fondu ISPA. E. van der Linden verí, že EÚ bude v budúcnosti častejšie zamestnávať SSC, nakoľko po vstupe do európskej pätnástky sa SR otvoria dvere ku kohéznym a štrukturálnym fondom.
Úsek Viedenská cesta - Prístavný most v celkovej dĺžke 3,867 kilometra a šírke 26,5 metra je začiatkom diaľničného ťahu D1. Diaľničný úsek je vedený v trase európskeho cestného ťahu E75 Gdansk - Lodž - Žilina - Bratislava - Budapešť - Atény, ktorý je súčasťou transeurópskej magistrály (TEM) sever - juh a zároveň súčasťou multimodálneho európskeho koridoru č. V.