SME
Nedeľa, 26. jún, 2022 | Meniny má Adriána

Dopravný podnik Bratislava potrebuje na rozvoj do roku 2007 takmer 8 miliárd Sk

Bratislava 7. marca (TASR) - Na rozvoj potrebuje v najbližších piatich rokoch Dopravný podnik Bratislava (DPB), a. s. finančné zdroje 7,911 miliardy ...

Bratislava 7. marca (TASR) - Na rozvoj potrebuje v najbližších piatich rokoch Dopravný podnik Bratislava (DPB), a. s. finančné zdroje 7,911 miliardy Sk.

Koncepcia rozvoja DPB do roku 2007 vychádza z potrieb vozidiel MHD na zabezpečenie dopravných výkonov na hranici do 43 miliónov vozidlových kilometrov (vzkm) za rok a súčasných štandardov kvality. Pre porovnanie v roku 1990 boli výkony viac ako 56 miliónov vzkm.

V súlade zo Smernicami dopravnej politiky Bratislavy do roku 2010 je koncepcia založená na predpoklade, že koľajový dopravný systém bude nosný s prepojením na región. Bola vypracovaná s vedomím, že jej konkrétne napĺňanie závisí od disponibilných zdrojov z kapitálových a prevádzkových dotácií mesta a štátu.

SkryťVypnúť reklamu

V dôvodovej správe DPB upozorňuje, že bez investovania do rozvoja MHD môže dôjsť k jej kolapsu. Pre obnovu vozového parku autobusov, električiek a trolejbusov na obdobie piatich rokov sa ráta s nákupom 91 trolejbusov za 1,3 miliardy Sk, nákupom a modernizáciou 307 autobusov za 2,02 miliardy, modernizáciou 95 električiek za 1,2 miliardy, rekonštrukciou električkových tratí aspoň za 400 miliónov, výstavbou a rekonštrukciou trolejbusových tratí za 53 miliónov, výstavbou vozovní v Janíkovom dvore a Dúbravke za 330 miliónov Sk. Ďalšie 2,6 miliardy Sk sú potrebné na sociálne a technické stavby a stavby infraštruktúry. Pri rovnomernom rozložení na päť rokov je potrebná ročná kapitálová dotácia 1,582 miliardy Sk. V minulom roku táto dotácia z rozpočtu mesta a štátu predstavovala 488,3 milióna Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 426
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 553
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 259
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 873
  5. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 281
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 792
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 2 818
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 656
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 414
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 172
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 767
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 861
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 802
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 686
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 019
  8. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 4 830
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu