SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

V bratislavskej MHD treba klásť dôraz na rozvoj koľajového systému

Bratislava 4. marca (TASR) - V Bratislave nie je reálne čakať na výstavbu metra za 20 až 30 miliárd korún. Dôraz preto treba klásť najmä na rozvoj nosného ...

Bratislava 4. marca (TASR) - V Bratislave nie je reálne čakať na výstavbu metra za 20 až 30 miliárd korún. Dôraz preto treba klásť najmä na rozvoj nosného koľajového systému na báze električkovej dopravy, ale s využitím moderných technických riešení tak, aby bol systém perspektívny pre rýchlodráhu.

Zhodlo sa na tom takmer 50 odborníkov, ktorí dnes diskutovali v bratislavskom Primaciálnom paláci o nosnom systéme mestskej hromadnej dopravy v hlavom meste Slovenska. Konštatovali, že neuralgickým bodom je potreba prepraviť takmer 40 tisíc ľudí z Petržalky v priebehu rannej dvojhodinovej špičky. Preto je podľa nich potrebné začať s budovaním koľajovej dopravy v tejto 130-tisícovej mestskej časti.

SkryťVypnúť reklamu

Ako informoval hovorca magistrátu Milan Vajda, zazneli aj názory, že treba zastaviť výstavbu piateho mosta cez Dunaj v predĺžení Košickej ulice, ktorý problém koľajovej prepravy z Petržalky nerieši. V budúcnosti by to znamenalo vybudovať ďalší most cez Dunaj za štyri miliardy korún. Niektorí odborníci však podčiarkli, že v čase rozhodovania o výstavbe piateho mosta platilo uznesenie Mestského zastupiteľstva o zabezpečovaní dopravnej obsluhy v Petržalke trolejbusovou dopravou, ktoré je aktuálne dodnes.

Podľa predstaviteľov mesta sa treba na rozvoj nosného systému mestskej hromadnej dopravy pozerať z pohľadu nových ekonomicko-hospodárskych podmienok a demografického vývoja do roku 2030, keď by mala mestská hromadná doprava obslúžiť 1,3 až 1,5 milióna osôb v celom regióne. Hoci klesá počet obyvateľov, trvalo žijúcich v Bratislave, počet ľudí, dochádzajúcich do hlavného mesta za prácou, naopak stúpa.

SkryťVypnúť reklamu

Stretnutie odborníkov na pôde bratislavského magistrátu bolo len úvodom k zamýšľanému cyklu diskusií na tému perspektíva rozvoja nosného dopravného systému. Ďalší seminár by sa mal uskutočniť o 6 týždňov. Jeho témou by malo byť aj vyšpecifikovanie pojmu "rýchlodráha" a informácia o možnostiach čerpania finančných prostriedkov z fondov Európskej únie. Ambíciou nového vedenia mesta je prijať definitívne rozhodnutie o najvhodnejšom nosnom systéme MHD najneskôr do konca tohto roka a začať ho takmer okamžite budovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  7. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 304
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 354
  3. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 5 558
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 410
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 821
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 746
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 364
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 535
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 8 978
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 138
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 749
  4. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 6 212
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 834
  6. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 811
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 775
  8. Lórant Kulík: Letecká záhada: Neznáme lietadlo preniklo do vzdušného priestoru Slovenska, Maďarska a ďalších krajín aliancie NATO 3 103
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu